قالب وردپرس چیست

قالب وردپرس چیست ؟

در این نوشته از وردپرس یاد می‌خواهیم بپردازیم به اینکه قالب وردپرس چیست و چه کاربردی دارد.
اگر بخواهیم یک توضیح بسیار ساده در این مورد بدهیم، می‌توانیم بگوییم مجموعه‌ای از فایل‌ها یا کدهایی که با اضافه کردن آن به وردپرس می‌توانید ظاهر سایت خودتان را تغییر دهید.

اگر بخواهید یک وبسایت موفق داشته باشید، در اولین قدم باید یک سایت با ظاهری مناسب داشته باشید.
در این صورت وقتی بازدیدکننده به سایت شما می‌آید، می‌توانید آن را راضی نگه‌دارید و کم‌کم بازدیدکننده‌های خودتان را به مشتری تبدیل کنید.

البته نکات بسیار زیادی برای اینکه بتوانید وبسایتی موفق داشته باشید وجود دارد، اما یکی از مهمترین و اصلی‌ترین آن‌ها که در اول کار باید حواستان به آن باشید بحث انتخاب قالب مناسب برای سایت است.

در وهله‌ی اول تلاش می‌کنیم در این مقاله شما را با اینکه قالب وردپرس چیست آشنا کنیم و بعد از آن سعی می‌کنیم بتوانیم شما را در انتخاب قالب مناسب یاری کنیم…

 توجه: قبل از هرچیزی باید بگوییم اگر با سیستم مدیریت محتوای وردپرس آشنایی ندارید، بهتر است به سراغ نوشته وردپرس چیست بروید و آن را مطالعه کنید.

قالب وردپرس چیست

در ابتدای مقاله، با یک تعریف ساده شما را با اینکه قالب وردپرس چیست آشنا کردیم. در حقیقت شما با فعال کردن یک قالب بر روی سایت وردپرسی خودتان می‌توانید ظاهر سایتتان را کاملا تغییر دهید.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  منظور از Domain Forwarding چیست ؟

در داشبورد مدیریتی وردپرس بخشی با عنوان پوسته‌ها وجود دارد. شما در این بخش می‌توانید قالب موردنظر خودتان را فعال کنید.

وقتی نصب وردپرس را کامل می‌کنید، در این بخش (نمایش > پوسته‌ها) ۳ قالب رایگان وردپرس که توسط وردپرس ایجاد شده است را می‌بینید.
شما می‌توانید هر یک از آن قالب‌ها را فعال کنید تا ظاهر سایتتان مشابه آنچه می‌خواهید شود.

خب فکر می‌کنیم توانسته‌ایم تا اینجای کار شما را با اینکه قالب وردپرس چیست آشنا کرده باشیم. در ادامه می‌پردازیم به انواع قالب‌ها و نحوه‌ی انتخاب بهترین قالب…

انواع قالب‌های وردپرس

در حالت کلی شما می‌توانید قالب موردنظرتان را به ۳ شیوه ایجاد کنید:

  1. استفاده از قالب‌های رایگان وردپرس
  2. استفاده از قالب‌های تجاری وردپرس
  3. سفارش طراحی یک قالب اختصاصی برحسب نیاز‌های شما

در ادامه توضیح مختصری در رابطه با هرکدام به شما می‌دهیم…

۱- قالب رایگان

کمی بالاتر که توضیح دادیم قالب وردپرس چیست گفتیم که وقتی وردپرس را نصب می‌کنید ۳ قالب رایگان برای شما وجود دارد که خود وردپرس آن‌ها را ساخته است و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

دقیقا مشابه این قالب‌ها بسیار زیاد موجود است.
فقط باید توجه داشته باشید که چون ما فارسی زبان هستیم و زبان ما راست به چپ است، باید از قالب‌هایی استفاده کنیم که کاملا راست چین شده‌اند.

ما در وردپرس یاد قالب‌های راست چین و رایگان زیادی را آماده می‌کنیم که می‌توانید از دسته‌بندی اصلی سایت به این قالب‌های رایگان دسترسی داشته باشید.

۲- قالب تجاری

این نوع قالب‌ها توسط تیم‌هایی توسعه داده می‌شود که بسیار حرفه‌ای هستند و این قالب‌ها در سطح بالاتری نسبت به قالب‌های رایگان قرار دارند.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  طراحی قالب وردپرس

شما می‌توانید از مارکت‌های معتبر و یا وبسایت‌های معتبری که در ایران وجود دارند این قالب‌ها را تهیه کنید.
معمولا قیمت این قالب‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومن است. می‌توانید با خرید و فعال‌سازی آن‌ها روی وردپرس خودتان وبسایت موردنظرتان را ایجاد کنید.

۳- سفارش طراحی یک قالب اختصاصی

اگر کار شما اهمیت بسیاری دارد و می‌خواهید از همان ابتدای کار قوی کار کنید، پیشنهاد می‌کنیم یک قالب مناسب برای خودتان سفارش دهید.

تیمی که شما به آن‌ها سفارش می‌دهید، کاملا می‌دانند که امکانات یک قالب وردپرس چیست و چگونه باید قالب مناسب با نیازهای شما را طراحی کنند.

قیمت دقیقی برای سفارش طراحی قالب وجود ندارد، اما می‌توان گفت از ۱ میلیون یا ۱٫۵ میلیون شروع می‌شود و برحسب نیازها و پروژه‌ی شما می‌تواند به قیمت‌های خیلی بالاتری افزایش پیدا کند.

 چگونه یک تیم طراحی سایت مناسب پیدا کنیم..؟ این‌کار ممکن است کمی سخت باشد. باتوجه به اینکه در حال حاظر تیم‌های زیادی وجود دارند، پیشنهاد می‌کنیم به ۳ نکته زیر توجه ویژه داشته باشید:

  1. به نمونه‌کارهای آن تیم یا شرکت طراحی سایت نگاه کنید.
  2. جستجو کنید که آیا مشتریان قبلی آن‌ها از آن شرکت رضایت داشته‌اند.
  3. نکته بسیار مهم اینکه آیا پشتیبانی مناسبی را خواهند داشت.

فرق قالب رایگان و تجاری وردپرس ..؟

قالب‌های رایگان بسیاری در وبسایت‌های خارجی یا فارسی موجود است که با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانید به تعداد زیادی از آن‌ها دسترسی داشته باشید.
البته در وردپرس یاد هم قالب‌های رایگان زیاد است که می‌توانید مشاهده کنید.

فرق عمده بین این ۲ نوع قالب در داشتن امکانات مناسب است. قالب‌های تجاری بسیار حرفه‌ای‌تر هستند و امکانات بیشتری را دارند.
گرچه شما می‌توانید قالب‌های رایگان حرفه‌ای هم بیابید که از یک قالب تجاری چیزی کم ندارد..!

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  یک کاربر اینترنتی چگونه یک وب سایت را می یابد؟

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 15 آبان 1398
  • 1356 بازدید
  • بروزرسانی : 29 اسفند 1402

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

5 دیدگاه برای “قالب وردپرس چیست ؟”

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

×