سه شنبه 10 سپتامبر 2019
نزدیک به 15 سال پیش ، ویژگی nofollow به عنوان ابزاری برای کمک به مبارزه با هرزنامه ارائه شد.
همچنین به سرعت یکی از روشهای توصیه شده Google برای پرچم گذاری لینک های مرتبط تبلیغاتی یا
حمایتی بوده. وب از زمان معرفی nofollow در سال 2005 تکامل یافته است و زمان تحول nofollow نیز هست.
امروز ، ما دو ویژگی پیوند جدید را اعلام می کنیم که روش های اضافی برای وب مسترها برای شناسایی
ماهیت پیوندهای خاص به جستجوی Google ارائه می دهند. اینها ، همراه با nofollow ، در زیر خلاصه می شود:
rel = “sponsored”: از مشخصه sponsored برای شناسایی پیوندهایی در سایت خود که به عنوان بخشی
از تبلیغات ، حمایت مالی یا سایر قراردادهای جبران خسارت ایجاد شده اند ، استفاده کنید.
rel = “ugc”: UGC مخفف محتوای تولید شده توسط کاربر است ، و مقدار ویژگی ugc برای پیوندهایی
در محتوای تولید شده توسط کاربر ، نظیر نظرات و پست های انجمن پیشنهاد می شود.
rel = “nofollow”: از این ویژگی برای مواردی که می خواهید به صفحه پیوند دهید استفاده کنید
اما نمی خواهید دلایلی از هر نوع تأیید ، از جمله عبور از رتبه بندی اعتبار به یک صفحه
دیگر دلالت کند.
وقتی nofollow معرفی شد ، Google هیچ پیوندی را که به این روش مشخص شده باشد ، به عنوان سیگنالی برای استفاده در الگوریتم های جستجو برای ما حساب نمی کند. این اکنون تغییر کرده است. با تمام ویژگی های پیوند – حمایت شده ، UGC و nofollow – به عنوان نکاتی در مورد اینکه کدام پیوندها را در نظر گرفته یا بهبود بخشد در جستجو ترتیب اثر داده می شود. ما از این نکات – به همراه سیگنال های دیگر – به عنوان راهی برای درک بهتر نحوه تحلیل مناسب و استفاده از پیوندها در سیستم های شما استفاده خواهیم کرد.
چرا چنین پیوندهایی را کاملاً نادیده نگیریم ، همانطور که در مورد nofollow اتفاق افتاده است؟ پیوندها حاوی اطلاعات ارزشمندی هستند که می توانند به ما در بهبود جستجوی کمک کنند ، مانند نحوه توصیف کلمات موجود در پیوندها محتوای مورد نظر را توصیف می کنند. مشاهده همه پیوندهایی که با آنها روبرو می شویم همچنین می تواند به ما در درک بهتر الگوهای پیوند غیرطبیعی کمک کند. با انتقال به یک مدل اشاره ، ما دیگر این اطلاعات مهم را از دست نمی دهیم ، در حالی که هنوز به صاحبان سایت این امکان را می دهیم که به برخی پیوندها وزن یک تأیید شخص اول را اضافه کنند.
ما می دانیم که این ویژگی های جدید سؤالاتی را ایجاد می کنند ، بنابراین در اینجا سؤالی متداول است که امیدواریم اکثر آنها را پوشش دهد.
آیا نیاز به تغییر پرونده های موجود خود دارم؟
خیر. اگر اکنون از nofollow به عنوان راهی برای مسدود کردن پیوندهای حمایت شده استفاده می کنید ، یا نشان می دهید که صفحه ای را که به آن پیوند دارید ، اهدا نمی کنید ، آن همچنان پشتیبانی خواهد شد. نیازی به تغییر پیوندهای nofollow که قبلاً دارید وجود ندارد.
آیا می توانم بیش از یک مقدار rel در یک لینک استفاده کنم؟
بله ، می توانید بیش از یک مقدار rel در یک پیوند استفاده کنید. به عنوان مثال ، rel = “ugc sponsored” یک صفت کاملاً معتبر است که نشان می دهد این لینک از محتوای تولید شده توسط کاربر ناشی شده است و پشتیبانی می شود. در صورت تمایل به عقب بودن با خدماتی که از ویژگیهای جدید پشتیبانی نمی کنند ، همچنین استفاده از nofollow با خصوصیات جدید – مانند rel = “nofollow ugc” معتبر است.
اگر از تبلیغات nofollow برای تبلیغات یا پیوندهای حمایت مالی استفاده می کنم ، آیا باید آن ها را تغییر دهم؟
خیر. برای جلوگیری از مجازات های مربوط به طرح پیوند ، می توانید از nofollow به عنوان روشی برای پرچم گذاری چنین پیوندهایی استفاده کنید. نیازی به تغییر هرگونه نشانه گذاری موجود نیست. اگر سیستمهایی دارید که این پیوند را به لینکهای جدید اضافه می کنند ، آنها می توانند به این کار ادامه دهند. با این حال ، توصیه می کنیم اگر یا در صورت مناسب بودن ، به rel = “sponsored” تغییر دهید.
آیا من هنوز نیاز به پرچم گذاری تبلیغات یا لینک های حمایت شده دارم؟
بله. اگر می خواهید از اجرای طرح پیوند ممکن جلوگیری کنید ، برای پرچم گذاری این پیوندها از rel = “sponsored” یا rel = “nofollow” استفاده کنید. ما ترجیح می دهیم از “sponsored” استفاده کنیم.
ارسال شده توسط Danny Sullivan و Gary