ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

Rss

<h1>RSS</h1>

مخفف “Really Simple Syndication” است و در برخی جاها از آن به اختصار کلمات “Rich Site Summary” یاد می شود.

آر اس اس یعنی نمایش تمام محتویات یک صفحه وب بدون هیچ دیزاین یا صفحه آرایی که تنها برای خواندن اطلاعات و محتویات یک صفحه استفاده می شود. آر اس اس ها، توسط کدهای xml نوشته می شود که این کدها، همان کدهای html هستند منتهی بدون دیزاین و کدهای صفحه آرایی. فایلهای ساخته شده با کدهای xml دارای همان پسوند xml هستند و به دلیل نداشتن هیچ چیدمان و دیزاینی، دارای حجم بسیار پایینی می باشند.

برای خواندن rss ها نیاز است تا برنامه Rssخوان در سیستم شما نصب باشد تا بتوان از این فایل ها استفاده کرد. همانطور که گفته شد این فایل ها بدون چیدمان هستند بنابراین احتیاج است تا توسط برنامه ای خوانده گردند. (یکی از برنامه های Rssخوان، Rss Reader می باشد)

نداشتن دیزاین برای صفحات Rss سبب می شود تا سرعت شما در خواندن مطالب فرستاده شده در Rss بالارود و مجبور نباشید تا برای لود شدن دیزاین و گرافیک صفحات وب، هم اینترنت خود را مصرف کنید و هم زمانی را صرف لود شدن گرافیک صفحات نمایید.

<h1>RSS Feed</h1>
برای فرستادن یک آدرس وب سایت یا صفحه مورد نظر خود در Rss ، باید سایت مورد نظر خوراک Rss یا Rss feed را داشته باشد. معمولا بیشتر سایت ها (خصوصا سایت های خبری مهم) این فید را دارند و شما براحتی قادر خواهید بود تا با زدن کلیک روی گزینه Rss آدرس صفحه مورد نظر را در Rss خود لیست نمایید.
خوراک آر اس اس، یک آدرس اینترنتی است که مطالب و محتویات به روز شده آن وب سایت را در آن آدرس ذخیره می نماید و شما با زدن کلیک روی دکمه Rss در صفحه وب سایت مذکور، آدرس خوراک rss اش، به Rssخوان شما ارسال می شود تا جزو لیست باقی سایت هایی که شما مایل به پیگیری روزانه مطالب آنها هستید، اضافه گردد.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  مهم‌ترین نکات برای افزایش رتبه سایت در الکسا

حالا شما هروقت Rss reader یا آراس اس خوان خود را کار می اندازید ، مطالب وب سایت های بروزشده ای که در لیست آر اس اس خوان وجود دارد، بدون دیزاین، انیمیشن، آگهی و … هزار مورد مزاحم دیگر که جز گرفتن وقت از شما، درد دیگری از شما درمان نمیکند، نمایش می دهد. برای داشتن یک آر اس اس خوان در سیستم خود، کافیست تا این برنامه را مانند دهها برنامه ای که در سیستم خود نصب می کنید، نصب کرده و به راحتی از آن استفاده نمایید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 30 تیر 1398
  • 1122 بازدید
  • بروزرسانی : 3 فروردین 1403

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

×