مقایسه Photoshop با Illustrator ، ببینیم چه تفاوت ها و ویژگی های بین این دو غول کمپانی adobe می باشد .

فتوشاپ که در سال 1988 راه اندازی شد ، امروز به اولین و تنهاترین برنامه برای بسیاری از طراحان تبدیل شده است.

در ابتدا به عنوان ابزاری برای عکاسان برای ویرایش و مدیریت عکس های خود ایجاد شده بود – و برای بسیاری از افراد ، این استفاده اصلی از آن است.

با این حال ، با توجه به وسیع بودن ابزارهای موجود ، اکنون Photoshop بسیار بیشتر از آنچه تصور دارید پیشرفته شده است.

Illustrator زندگی خود را کمی زودتر از فتوشاپ در سال 1987 آغاز کرد و در درجه اول برای مناطق حروفچینی و آرم طراحی گرافیک ایجاد شد. اكنون Illustrator به عنوان ابزاری برای طراحان گرافیك و همچنین هنرمندان دیجیتال در ایجاد انواع مختلف محصولات دیجیتال دیده می شود. اکنون هر دو بخشی از مجموعه قدرتمند Adobe Creative Cloud هستند.

اما کدام یک برای کارهای خاص بهتر است – و در کل کدام یک بهتر است؟ بدیهی است که پاسخ به شرایط خاص بستگی دارد ، اما در اینجا می توانم یک مرور کلی را در مورد اینکه کدام ابزار به نظر من عموماً در این حالت بهتر کار می کند بیان کنم. اگر تجربه شما متفاوت است .

کدام یک برای طراحی آرم بهتر است؟

استفاده از Illustrator به این معنی است که آرم شما یک شیء برداری خواهد بود که جزئی از bitmap نیست

در حالی که هر دو برنامه در اینجا “می توانند” یک آرم ایجاد کنند ، باید در مورد قابلیت حفظ و استفاده از آرم خود فکر کنید. در حالی که ممکن است از اندازه های اولیه آن از پیش تعریف شده باشد ، باید یک آرم براساس آن تغییر اندازه داده شود و دوباره تغییر شکل داده شود زیرا احتمال می رود بارها در بسیاری از مواد مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  تراکت فوری در شیراز

یک گرافیک bitmap ایجاد شده در Photoshop بدون تغییر اندازه یا از بین رفتن کیفیت قابل تغییر نیست. با توجه به این نکته ، استفاده از Illustrator به این معنی است که آرم شما یک شیء برداری خواهد بود که جزئی از bitmap نیست. به این معنی که می تواند در عین حفظ تمام کیفیت آن ، تغییر شکل داده و تغییر اندازه دهد. فتوشاپ جایگاهی در طراحی لوگو دارد اما در اکثر موارد ، Illustrator همیشه باید اولین انتخاب شما باشد.

کدام یک برای طراحی وب بهتر است؟

از آنجا که گرافیک فتوشاپ بر روی بیت مپ مبتنی بر پیکسل قرار دارد ، به نظر می رسد انتخاب آشکار برای طراحی برای رسانه های صفحه نمایش باشد
برای بسیاری از طراحان (از جمله خودم) فتوشاپ معمولاً اولین انتخاب در اینجا است. از آنجایی که گرافیک Photoshop بر روی بیت مپ مبتنی بر پیکسل قرار دارد ، به نظر می رسد تنها انتخاب برای طراحی در رسانه روی صفحه باشد.

با این حال ، هنگام طراحی رابط های کاربر ، Illustrator می تواند مزایای بسیاری را ارائه دهد که فتوشاپ نمی تواند. در مرحله اول ، استفاده از Illustrator در اینجا کار را خیلی سریعتر می کند – نقاط تغییر اندازه آشکار وجود دارد. Illustrator همچنین برای ایجاد اجزای قابل استفاده مجدد بسیار عالی است. با استفاده از پنل نمادها در Illustrator ، می توانید یک کتابخانه از آیکون ها ایجاد کنید و عناصر تشکیل دهید که بارها مورد استفاده مجدد و دستکاری قرار می گیرند.

کدام سازگارتر است

این نه تنها باعث افزایش گردش کار می شود بلکه باعث می شود طراحی شما هماهنگ تر باشد. همچنین ، در حالی که ما به یک وب پاسخگوتر و چابک تر حرکت می کنیم ، نیاز به گرافیک های قابل تنظیم بیشتر (یعنی فونت های SVG و پیکسل) را شاهد خواهیم بود. اگر در نظر داریم وب سایت های ما در اندازه های مختلف سازگار باشد ، گرافیک وب سایت های ما حتما باید از این کپی استفاده کنند.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  چاپ سیلک

در اکثر موارد ، فتوشاپ هنوز برنده است ، اما فقط. من Illustrator را به طور کامل رد نمی کنم. Illustrator اغلب بخشی از گردش کار من در طراحی UI است اما بیشتر کارها در Photoshop انجام می شود.

کدام ابزار برای هنر دیجیتال بهتر است؟

Illustrator برای تصاویر تمیز و گرافیکی بهتر است در حالی که Photoshop برای تصاویر مبتنی بر عکس بهتر است. عکس توسط طراحی دیجیتال VFS.

در حالی که ممکن است Illustrator در اینجا انتخاب واضحی به نظر برسد ، همه چیز به نوع تصویر بستگی دارد. تصویرها معمولاً زندگی خود را بر روی کاغذ شروع می کنند ، نقاشی ها سپس اسکن می شوند و برای رنگ آمیزی در یک برنامه گرافیکی قرار می گیرند. همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، با Illustrator می توانیم گرافیکی تمیز و قابل تمدید ایجاد کنیم که بسیاری از آنها به راحتی قابل استفاده هستند.

Illustrator توصیه من برای تصاویر تمیز و گرافیکی است. در حالی که من Photoshop را برای تصاویر مبتنی بر عکس توصیه می کنم که نیاز به جزئیات کاملی دارند و دستکاری عکس دارند. در بسیاری موارد ، بیشتر تصویرگران از مخلوطی از هردو استفاده می کنند ، این بستگی به این دارد که چه نوع تصویرسازی را ایجاد می کنید.

استفاده از Illustrator بسیار آسانتر است تا بتوانید به سرعت پنجره ها را ایجاد کنید

این طراحی مانند این است که در آن تقریباً تمام المان های طراحی شده سبک خود را آغاز می کنند. معمولاً یک قلم و کاغذ نقطه شروع همه است ، اما بسیاری از خلاقیت های دیجیتال فقط به یک برنامه ویرایش گرافیک می روند و شروع به طراحی در آنجا می کنند.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  کارت ویزیت

به طور موثری می توانید این کار را در هر دو برنامه انجام دهید اما برای من ، Illustrator بسیار سریعتر و آسان تر برای استفاده از این کار است. امکان تغییر اندازه ، دستکاری و استفاده مجدد از عناصر به سرعت در هنگام ایجاد قاب های سیمانی بسیار مهم است.

در واقع برنده ای نیست! در حالی که من تمام تلاش خود را کرده ام تا به صورت استعاری ایجاد یک رقابت بین این دو برنامه کنم ، نتیجه نهایی این است که همه چیز به این بستگی دارد که شما می خواهید برای ایجاد و چگونگی کار خود کار کنید.

داشتن درک کامل از فتوشاپ و Illustrator برای بیشتر طراحان ، چه طراح وب ، چه طراح گرافیک ، طراح مد ، تصویرگر یا هر نوع دیجیتال خلاق ، ضروری است. دانستن این برنامه ها به شما اطمینان می دهد که شما بهترین برنامه را برای انجام کار انتخاب کرده و بهترین خروجی ممکن را ایجاد خواهید کرد.

مقاله مقایسه Photoshop با Illustrator توسط مجموعه سرویس های طلایی شیراز ترجمه و ویراستاری گردیده.

مقایسه Photoshop با Illustrator

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 3 آبان 1398
  • 672 بازدید
  • بروزرسانی : 22 اردیبهشت 1402

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 
×