ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

کاغذ چیست؟

کاغَذ مادّه‌ای است پهن و نازک که از فشردن الیاف و موادی مانند ترکیب فیبر و سلولز ، که از چوب گرفته میشود تولید میگردد و با خشک کردن چوب و قراردادن روی یک سطح قابل انعطاف ایجاد میگردد و از آن بیش‌تر برای نوشتن و نقاشی پرینت بسته بندی تمیز کردن و دکور کردن و آرایش درونی ساختمان، صافی‌های صنعتی و پژوهشی و کارهای دیگر نیز بهره می‌گیرند. اولین بارکاغذ در قرن دوم میلادی در چین تولید شد. یکی از انواع کاغذ ها کاغذ کوتد است که به معنای پوشش داده شده میباشد.

کاغذ کوتد

کاغذ کوتد یا کوتد نوعی از کاغذ شبیه به مقوا است که سطح آن با پوششِ خاصِ مناسب برای ‏جوهرهای پایه آب روکش شده است. به دلیل قابلیت جذبِ رنگ بالا، این کاغذ برای چاپ نقوش و طرح ‏های رنگی و تصاویر نقاشی مناسب است. کاغذ کوتد دردو مدل مختلف وجود دارد: کاغذ بدون چوب و کاغذ مکانیکی که به wood free وmechanical معروف است.

انواع کاغذ کوتد

کاغذ بدون چوب از چوب ساخته می شود ولی فقط شامل چوب نیست. چوب به صورت شیمیایی برای انتشار ماده ای به نام لینجین خمیر کاغذ را تولید میکند که سلولز خالص می باشد. لینجین چسبی ضروری برای نگهداری فیبر سلولز است رنگ تیره ای دارد و کاغذ را تیره می کند ولی به کاغذ کشش نمیدهد و سبب می شود که کاغذ کمی روشن تر باشد .
کاغذ کوتد مکانیکی با سیستم مکانیکی تولید میشود لینجین به طور کامل باقی میماند.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  تاریخچه ساخت کاغذ

گرماژ های کاغذ کوتد

کاغذ کوتد، در وزن‌های 100، 120 ، 140، 160 ، 170 و 180 موجود می باشد که به دو دسته ‏سبک و سنگین تقسیم می شود؛ تا وزن 140 گرم کاغذ کوتد سبک و بالای 140 گرم کاغذ کوتد ‏سنگین است.‏ از این کاغذ برای تبلیغات کتاب ها مجلات و یا گزارشات سالیانه استفاده میشود وهم چنین در چاپ افست هم کاربرد دارد. رنگبندی تصاویر ‏روی این نوع کاغذ جلوه ای درخشان دارد. این نوع کاغذ، در شرایط معمول فضای داخلی‎‏ و کاربری طولانی مدت کاملا مناسب است.‏ اين كاغذ با دارا بودن مرغوب ترين كوتينگ در سطح خود اين امكان را در مصرف كننده مي دهد كه تصوير دلخواه خود را با حداكثر كيفيت چاپ كرده و همچنين با توجه به بالا ترين كيفيت چسب استفاده شده در اين كاغذ اين امكان را فراهم كرده كه پس چسبانده شدن به سطح مورد نظر بيشترين مقاومت را داشته باشد همچنين نسبت به رطوبت محيط و دست مرطوب حداكثر مقاومت را دارا مي باشد.
کاغذ کوتد کاغذی است که از ترکیب مواد پلیمری تولید می شود و دارای کیفیت خاصی در تولید می باشد. این نوع کاغذ مشخصه خاصی نیز دارد مثل:وزن سطح چسب و نرم بودن ودرصد جذب جوهر مواد کائولینت کربنات کلسیم و تالک که نوعی سیلیکون هستند که با ترکیبات شمیایی ترکیب شده و از مهم ترین مواد تولیدی برای کاغذ کوتد می باشند و هم چنین ای کاغذ برای بسته بندی و مجلات استفاده میشود.
از این کاغذ برای تبلیغات کتاب ها مجلات و یا گزارشات سالیانه استفاده می شود گرماژ نرمال این کاغذ بین GM170-90 و شفافیت آن بین 96%تا 80 است .و بیش از 90%پالپ شیمیایی است .رنگدانه کلی این کاغذ بین رینج30 تا 45% میباشد و کربنات کلسیم و خاک رس در تولید کاغذ کوتد نقش به سزایی دارد. معمولا درجه پوشش پایین تر از حد استاندارد یا WFC=3-14GM و گرماژ و رنگدانه کمتر از 55-135GM و 20-35% دارد .

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  چگونه چاپ طلاکوب انجام دهیم؟

price

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

×