ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

پیام تبلیغی یک شرکت با استفاده از ترغیب مشتریان به معرفی آن شرکت به دوستان و آشنایان می‌تواند به طور چشمگیری افزایش یابد ، در واقع شرکت از مشتریان خود برای انجام این کار استفاده می‌کند و مشتری با هر بار استفاده‌، بی‌اختیار فروشنده محصول شرکت می‌شود.

اگر درصد زیادی از دریافت ‌کنندگان پیام، آن را به تعداد زیادی از دوستان خود ارسال کنند؛ رشد ارسال آن پیام بسیار قابل توجه خواهد بود و به طبع اگر تعداد تبادل کم شود رشد با شکست مواجه خواهد شد. تبلیغات ویروسی به معنای عرضه تسهیلاتی به طور مجانی و دادن اجازه به افراد برای انتقال آن به دیگران است. تبلیغات دهان به دهان با استفاده از تاثیر شبکه ای اینترنت به صورت آنلاین گسترش می یابد و برای دسترسی سریع به تعداد زیادی از افراد بسیار مفید است. طبق این فرایند افراد تشویق می شوند اطلاعات تبلیغاتی مطلوبی را که دریافت می کنند در محیطی فرا رسانه ای منتقل کنند؛ اطلاعاتی که به طور اتفاقی یا به طور برنامه ریزی شده ، مطلوب فرد هستند. تبلیغات اینترنتی به صورت ویروسی کاملاً با دقت و هدفمند می باشد ، چگونه می توان با انجام این کار به هدف خود که حتما افزایش فروش و رونق کسب و کار آنلاین است رسید؟! این مقوله کار نسبتا ساده ای است، کافی است بدانید ایمیل را به چه منظور و برای چه کسانی ارسال می نمایید. این هدف با سهولت یک کلیک بدان معنی است که پاسخ کارتان را فورا دریافت کرده اید و سرعت ارسال پیغام ها به صورتی است که تبلیغات اینترنتی اگر هنگام صبح ارسال شود به صورت ویروسی در اینترنت خواهد گشت و بعد از گذشت یک ساعت کلیک خورده و در اسرع وقت افراد آن را دریافت خواهند کرد. این کار کاملا مفید واقع خواهد شد و باید حتما بر روی آن سرمایه گذاری کرده و وقت صرف کرد با این حال به دلیل اینکه تبلیغات اینترنتی به صورت ویروسی بسیار سریع انجام می گیرد، طرح ها و نقشه های تبلیغاتی و موضوعات و محتوای آگهی شرکت ها نیز باید در اسرع وقت فراهم باشد. انواع تبلیغات ویروسی: ۱) فرستادن به هم : یک پیامی است که استفاده کننده را برای فرستادن آن به دیگران آگاه و تشویق می نماید. ۲) مشوق ویروسی : هم برای فرستادن پیام و هم برای فراهم کردن نشانی کسان دیگر، پاداشی پیشنهاد و باعث افزایش مراجعه کنندگان می شود. ۳) مخفی : زمانی که یک پیام ارایه می شود، به عنوان یک صفحه غیرمعمولی فعال یا یک تکه خبر فوراً آشکار نمی شوند. ۴) بازاریابی شایعه : تبلیغات یا پیام هایی که ستیزه جویانه به وسیله رقابت خلق شده اند و بحث در مورد نتایج رقابت و هم ستیزی منجر به ایجاد تبلیغات دهان به هان و شایعه ای می شود. ۵) مدیریت پایگاه اطلاعات : استفاده کنندگان، سیستم های ارتباطی خودشان را با استفاده از ارتباط با بانک جامع اطلاعاتی از طریق خدمات آنلاین خلق و اداره می نمایند. روش های تبلیغات ویروسی: ۱) word of web : نوشتن در یک محیط مبتنی بر وب و در قالبی که آن اطلاعات را به ایمیل دریافت کنندگان ارسال می نماید. ۲) word of Email : این نوع خیلی معمول است و شامل ارسال ایمیل هایی مثل جوک ها، نقل قول ها و عکس های توافقی می باشد. ۳) word of mounth : تبلیلغات ویروسی دهان به دهان یکی از بارزترین نوع تبلیغات است و مخاطبان بدون صرف هیچ هزینه ای سود کلانی را برای شرکتهای ارائه دهنده تبلیغات زیرکانه به ارمغان می آورند. ۴) Word of Instant message : شاید سریع ترین شیوه، انتقال پیام هایی باشد که به سرعت بین کاربران در اینترنت منتشر می شود. ۵) بحث های مردمی : بسیاری از انجمن های آنلاین دارای اجتماعی هستند که با عناوین بسیاری سر و کار دارد این عناوین براساس فرهنگ انجمن می تواند بار مثبت یا منفی داشته باشد. ۶) Social bookmarking : ( نگهداری کردن آدرس یک وب سایت در لیست favorites در کامپیوتر) : افراد لینک ها را در وب سایت ها قرار می دهند، سپس وب سایت ها این لینک ها را برای افرادی که به هر یک از این لینک ها علاقه دارند، گردآوری می نمایند. ۷) پاداش برای رجوع : گاهی اوقات شرکت ها، پاداشی را برای رجوع مشتری پیشنهاد می دهند. ۸) پروتکل مخابراتی (ارتباطی) : مثلا در رسانه شنیداری غیرحرفه ای، افراد تازه کار در پایان هر مکالمه کارت های QSL مبادله می کنند که پروتکل ارتباطی انتظار دارند ، هر فردی اطلاعات QSLرا به دیگران انتقال دهد. ۹) Bluetooth: استفاده گسترده از تلفن های موبایل این امکان را پدید آورده که ویدیوهای پیشرفته ای بتواند به صورت ویروسی بین handset ها توزیع شود . البته این روش در موبایل هایی که دارای بلوتوث رایگان هستند، فعال می شود. ۱۰) Blog Publicity (تبلیغات وبلاگ) : وقتی رهبران شرکت ها و سازمان ها با عقاید کافی در مورد برخی چیزها بحث می کنند، معمولا به وبلاگ های های دیگر هم پخش خواهد شد. عنصرهای اثر بخش در تبلیغات ویروسی: ۱) بخشیدن محصولات و خدمات ارزشمند : بسیاری از برنامه های تبلیغات ویروسی، کالا و خدمات ارزشمندی را برای جلب توجه هدیه می دهند. مثل : خدمات ایمیل رایگان، اطلاعات رایگان برنامه های نرم افزاری . ۲) فراهم آوردن ابزار انتقالی آسان : رسانه ای که پیام بازاریابی شرکت ها را انتقال می دهد، باید برای انجام این کار آسان و راحت باشد. مانند : ایمیل، وب سایت و گرافیک ۳) بهره برداری از انگیزه ها و رفتارهای مشترک و معمول : با بهره گیری از انگیزه های مشترک افراد می توان پیام تبلیغاتی را در قشر زیادی از افراد گسترش داد . ۴) استفاده از ارتباطات همزمان : بسیاری از افراد در عرصه اینترنت روابط خود را گسترش داده و وب سایت ها و آدرس های مورد علاقه شان را انتخاب می کنند با بهره گیری از این امر شرکت ها می توانند پیام های خود را در ارتباطات همزمان قرار داده و از این شیوه تبلیغات ویروسی بهره گیرند. ۵) منفعت بردن از دیگر منابع : بیش ترین خلاقیت برنامه های بازاریابی ویروسی استفاده از منابع دیگر برای گرفتن مقصود است مثلا قرار دادن یک متن یا گرافیک در وب سایت های دیگر. تبلیغات ویروسی در بازار: طبیعت تبلیغات ویروسی در بازار، از نوع کارا و ارتباطات ، در این بازار به حالت یک به چند و در بازار سنتی به صورت یک به یک و چند به چند درآمده است. نگرش زمانی در این بازار نیز تمرکز بر بلند مدت بوده و از نظر اقتصادی تأکید بر جنبه تقاضا دارد تا عرضه. اینترنت فضای جدید و نوینی از بازاریابی را ایجاد کرده است که ارتباط مستقیم با تبادل بین افراد دارد. اگر تعداد تبادلات بین افراد زیاد باشد بازاریابی با رشد و به طبع اگر تعداد تبادلات کم شود بازاریابی با شکست روبرو خواهد شد. اینترنت مکان بسیار مناسبی برای تجارت می باشد و تجارت امکان پذیر نیست جز با بازاریابی. یک ویروس تبلیغاتی برای بازاریابی چه کاری باید انجام دهد؟ معمولاً وقتی که با کلمه ویروس مواجه می شویم نظر و دید مثبتی به آن نداریم ولی اصطلاح ویروسی بودن این نوع بازاریابی از آن جهت متداول شده است که پیام ها و آگهی های تبلیغی با این روش، خیلی سریع تر از آنچه می توانیم تصور کنیم، مثل ویروس و به صورت تصاعدی پخش می شوند. به طور کلی بازاریابی ویروسی یک هدف نیست، بلکه بخشی از استراتژی جامع بازاریابی شرکت و همچنین یک استراتژی تبلیغاتی است که اصولی دارد. بازاریابی ویروسی همان اهداف بازاریابی سنتی را دنبال می کند، با این تفاوت که بازاریابی ویروسی با بکار گیری ابزارها و روش های نوین فناوری جدید به دنبال نوآوری است. مهمترین عامل موفقیت در این بازاریابی شناسایی و برآورده ساختن خواست مشتری می باشد. اساس و پایه بازاریابی ویروسی بر مبنای همکاری می باشد نه رقابت؛ در بازاریابی ویروسی شما اطلاعات خود را به اشتراک می گذارید و ارتباطات شخصی و حرفه یی خود را توسعه می دهید و به دلیل به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی که منجر به تبلیغ و فروش محصول می شود، سود می برید. با استفاده از بازاریابی ویروسی سازمان می تواند، شبکه تبلیغ و فروش خود را که از طریق ارتباطات شخصی و حرفه یی ایجاد نموده، توسط افراد دیگر به طور تصاعدی رشد دهد برخلاف شرکت های قدیمی که یک نفر رئیس اجرایی داشت، در بازاریابی ویروسی هر فرد مدیر خود می باشد. بازاریابی ویروسی شاید نام خوبی نباشد، اما کارکرد آن بسیار شگفت آور است در این نوع بازاریابی به سرعت فعالیت و بازاریابی شما همچون ویروسی، پخش می شود و دیگران از فعالیت شما آگاه می شوند. بازاریابی ویروسی و تبلیغات ویروسی به تکنیک های بازاریابی اطلاق می شود که از شبکه های ارتباطی اجتماعی برای افزایش به منظور آگاهی نام تجاری از طریق خود همتاسازی عملیات ویروسی مانند نشر ویروس در کامپیوتر استفاده می کند. بازاریابی ویروسی گاهی اوقات به مبارزات بازاریابی مخفی مبتنی بر اینترنت اطلاق می شود که شامل استفاده از website blogs های به ظاهر آماتور، که برای خلق ایجاد شهرت و شاید برای کالا و خدمات جدید طراحی شده اند.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  راهکارهای تبلیغات و بازاریابی مدارس

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

×