ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

رزولوشن که به کیفیت نمایش هم معروف است، تعداد نقطه‌های تصویر را در واحد اینچ نشان می‌دهد. (DPI = Dot Per Inch) در مانیتورهای خانگی به دلیل مختلف بودن استانداردهای نمایش، مقدار رزولوشن 72 یا 96 است. اطلاعات بیشتر در مورد رزولوشن‌های دیجیتالی و استاندارد‌های مختلف

اما به دلیل کم بودن رزولوشن نمایشگرها، تصاویر در مانیتور بسیار بزرگ‌تر از روی کاغذ دیده می‌شوند. پس برای جلوگیری از شکسته شدن پیکسل‌ها بعد از چاپ و افت کیفیت، میبایست رزولوشن‌های بالایی برای چاپ تعریف کنید. استاندارد رزولوشن در چاپ از 300 تا 700 DPI متغیر است. (البته نمونه چاپ‌هایی مانند چاپ روزنامه، با رزولوشن 72 انجام پذیر است.)

اما در مورد ابعاد، بهتر است حین طراحی از یکاهای فیزیکی مانند سانتی‌متر یا میلی‌متر به جای پیکسل و درصد استفاده کنید. همچنین باید مد نظر داشته باشید که برای طراحی چاپی، لازم است که طرح خود را در ابعاد چاپ طراحی کنید. مثلاً اگر قرار باشد که طرحی برای چاپ روی کاغذ A4 طراحی گردد، میبایست سایز پروژه هم A4 باشد.

نکته: در نرم‌افزار فتوشاپ شما از تب View و زیرشاخه‌ی Print Size قادرید ابعاد طرح بعد از چاپ را مشاهده نمایید.

اصول طراحی در مقیاس بزرگ

در طراحی بنر و بیلبرد‌های تبلیغاتی کار کمی پیچیده و مشکلات بیشتر خواهند بود. به طور مثال در طراحی پیکسلی آبجکت‌های بزرگ ابعاد (Stock Photo) یا براش‌های بزرگ کمیاب هستند و فقدان آن‌ها طراحی را مشکل‌تر می‌کند.

پیشنهاد من برای طراحی بزرگ، طراحی به سبک برداری و وکتور است. چون با افزایش ابعاد در این‌گونه طرح‌ها افت کیفیت اتفاق نمی‌افتد و دست طراح برای طراحی بسیار بازتر است. اما اگر بر طراحی پیکسلی اصرار دارید، می‌توانید تصاویر و آبجکت‌های مد نظر خود را با نرم‌افزارهای بزرگ‌نما مثل BenVista Photo Zoom زوم کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  تايپوگرافي چيست؟

نکته: گاهی در طراحی‌های بسیار بزرگ به روش پیکسلی، شما امکان این را دارید که طرح خود را با سایزی کوچک‌تر طراحی کرده و سپس آن‌ را چاپ کنید. دلیل هم چیزی نیست جز خطای دید بیننده. در نظر داشته باشید که طرح‌های بزرگ ابعاد عموما برای دید از دور طراحی شده‌اند، پس تا وقتی بیننده تصویر را از دور می‌بیند بی‌کیفیتی و شکستگی پیکسل‌ها از چشم او، دور خواهند ماند.

price

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
برچسب‌ها:, , ,
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 2 بهمن 1394
  • 723 بازدید
  • بروزرسانی : 28 آبان 1400

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

×