ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

در دنیای صنعتی امروز دستگاه تاریخزن بسیار پرکاربرد و اجتناب ناپذیر میباشد و هر شرکتی برای کار چاپ های زیبا و با کیفیت نیاز به دستگاه های جت پرینتر و دستگاه تاریخزن دارند که در زیر به معرفی و کاربرد های این دستگاه می پردازیم تا بتوانیم اطلاعاتی را در دسرس کاربران عزیز قرار دهیم. حال به برسی انواع این دستگاه می پردازیم که از جمله تاریخزن هایی که مورد برسی قرار میگیرد تاریخزن دستی و تاریخزن غلطکی و تاریخزن اتوماتیک میباشد.

سیستم عملکرد دستگاه های تاریخزن به صورت مکانیکی و حرارتی میباشند . این دستگاه های توانایی چاپ روی اگثر سطوح را دارند حال این سطوح نفوذ پذیر باشد یا نفوذ ناپذیر که به عنوان مثال میتوان به این چند مورد از سطوح اشاره کرد:‌ کاغذ، کارتن، پارچه، مقوا مانند جعبه های دارویی ، آرایشی  و سطوح نفوذ ناپذیر مانند چاپ بر روی انواع پلاستیک، چاپ روی سلفون، چاپ روی فلز، چاپ روی شیشه

دستگاه تاریخزن کاربرد فراوانی دارند و در صنعت ها بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند که از جمله ی موارد قابل استفاده میتوان صنایع غذایی | آرایشی بهداشتی | دام و طیور و کارخانه های صنعتی را نام برد که برای درج تاریخ انقضا و قیمت و موارد دیگر استفاده کرد. در این موارد شما با توجه به نیازتون میتوانید بهترین گزینه را از میان تاریخزن غلطکی و تاریخزن دستی و سایر تاریخزن ها انتخاب کنید.

دستگاه تاریخزن دستی :

سيستم چاپ این تاریخ زن حرارتي بوده که از ريبون حرارتي در رنگ هاي مختلف جهت چاپ بروي کيسه هاي پلاستيکي، انواع پاکت، فویل آلومینیوم، ليبل، مقوا، چرم و… استفاده مي گردد. قیمت مناسب و کاربرد آسان این نوع تاریخ زن سبب استفاده بیش از حد دستگاه تاریخ زن دستی حرارتی در واحد های تولیدی با حجم پایین شده است. سیستم کاری  تاریخ زن حرارتی بدین شکل است که حروف و اعداد در کلیشه مخصوص چیده شده و در زیر دستگاه نصب می گردد. ریبون نیز در جای خود نصب می گردد و از زیر شابلون حروف عبور می نماید. پس از گرم شدن دستگاه با هر بار کشیدن دسته دستگاه به سمت پایین ، قیمت و تاریخ چیده شده در شابلون بر روی بسته بندی نقش می بندد. این چاپ تلفیقی از فشار و حرارت و اثر ریبون بر روی بسته بندی می باشد. لذا این نوع دستگاه تاریخ زن را دستگاه تاریخ زن حرارتی مکانیکی می گویند.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  دانلود تقویم 1398 طرح حیوانات

حروف این تاریخ زن برنجی بوده که عرض آن ۳ میلیمتر و قابلیت چاپ سه خط همزمان را دارا می باشد. با فشار دادن اهرم دستگاه تاریخ زن میتوان تاریخ را به صورت دستی و قبل از قرار گرفتن محصول در پوشش محافظ بسته بندی استفاده نمود .قابل ذکر است که از دستگاه های تاریخ زن با فونت های مختلف برای چاپ می شود بهره گرفت.

دستگاه تاریخ زن غلطکی :

سرعت بالای دستگاه تاریخزن غلطکی و کاربری آسان و هزینه پایین  تعمیر و نگهداری آن ، با توجه به عملکرد سه گانه آن (فرمان دستی ، فرمان تایمری و پدالی جهت چاپ) باعث استقبال زیاد در واحد تولید شده است. از دستگاه تاریخزن غلطکی نیمه اتوماتیک جهت چاپ تاریخ تولید ، تاریخ انقضا ، سری ساخت ، قیمت و وزن بر روی محصول استفاده می شود که در انواع و قیمت های متفاوت بسته به نیاز مصرف کننده عرضه می گردد.

شایان ذکر است این دستگاه قابلیت چاپ بروی  انواع فیلم های PVC/ OPP/ PE/ PT را دارد. دستگاه تاریخزن اتوماتیک دستگاه مجهز به جعبه حروف فارسی و انگلیسی و در صورت نیاز حروف روسی می باشد که مانند دستگاه تاریخ زن دستی توانایی چاپ بروی همه محصولات را دارا می باشد. عرض حروف این تاریخ زن ۴ میلیمتر در سه سطر می باشد که می توان در این دستگاه از ریبون های رنگی جهت چاپ استفاده نمود. از چاپ دستگاه های تاریخ زن نیمه اتوماتیک، بروي کيسه هاي پلاستيکي، انواع پاکت، فویل آلومینیوم، ليبل، مقوا، چرم و… استفاده مي گردد.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  ترام

تاریخ زن اتوماتیک (رگباری) :

در این نوع تاریخ زن که از ریبون یا جوهر جامد جهت چاپ استفاده می شود تعداد خطوط  در این دستگاه تاریخ زن اتوماتیک تا ۴  خط قابل افزایش می باشد. از دستگاه های تاریخ زن اتوماتیک در صنایع بسته بندی و در دستگاه های دو توزین و چهار توزین ، ساشه ، سیل ظروف و دستگاه های اتوماتیک استفاده می شود. سرعت عمل و دقت بالای دستگاه و قابلیت نصب بر روی دستگاه های فوق الذکر از مزایای این دستگاه می باشد. از دستگاه های تاریخ زن حرارتی اتوماتیک (رگباری)، بروي کيسه هاي پلاستيکي، انواع پاکت، فویل آلومینیوم، ليبل، مقوا، چرم و فیلم های PVC/ OPP/ PE/ PT می توان استفاده نمود.

ویژگی دستگاه های تاریخزن:

عملکرد بسیار قوی

  • سرعت خوب در چاپ
  • چاپ انجام شده روی محصول به سرعت خشک میشود
  • امکان انتخاب رنگ های مختلف در چاپ
  • قدرت چسبندگی بالای جوهر جامد روی محصول
  • قابلیت تنظیم درجه حرارت دستگاه جهت چاپ بر روی مواد مختلف

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

×