Bill-Weintraub- 7 حقیقت تغییرناپذیر ارتباطات بازاریابی
بیل وینتراب (Bill Weintraub)- مدیر بازاریابی شرکت Procter & Gamble:
او با اظهار اینکه حقایق اصلی ارتباطات بازاریابی تغییرناپذیر هستند، میگوید:
“من اعتقاد ندارم که با وجود تغییرات در اقتصاد، رسانهها، فرهنگ و… اصول اولیه بازاریابی و ارتباطات باید تغییر کند. بلکه لازم است که با کمک آنها، کسب و کارها را بدرستی هدایت شوند.”
سوالی که اینجا مطرح میشود این است که این اصول و حقایق چه چیزهایی هستند؟
رجینا لویس (Regina Lewis)- قائممقام مدیر بخش بینش مصرفکنندگان جهانی برای گروه هتلهای اینترکنتینانتال:
“این ۷ حقیقت اصولی هستند که در هیچ زمانی حتی در زمان بحرانهای کسب و کار تغییر نمیکنند.”
1-برند
ایجاد و حفظ برندی متمایز که مشتریان عاشقش شوند.
2-جایگاه
مشخص کردن مزیت رقابتی کسب و کارتان در ذهن مشتریان.
3-مصرفکنندگان
تمرکز بر مصرفکنندگان و برقراری ارتباط نقاط قوت خود با نیازها و خواستههای آنها.
4-پیام
مشخص کردن بهترین مشخصههای کسب و کارتان و درگیر کردن آنها با برندتان.
5-رسانهها
دانستن اینکه کدام رسانه (مجله، رادیو، تلویزیون و…) بیشترین درگیری و ارتباط را با مخاطبان کسب و کارتان دارد.
6-یکپارچگی
لازم است همه ابزارهایی که در ارتباطات بازاریابی استفاده میکنید به هم مرتبط باشند.
7-ارزیابی
شما لازم است برای اینکه بدانید کارهایتان چگونه پیش میرود آنها را ارزیابی کنید.