1 – استفاده نکردن از تجزیه و تحلیل ترافیک برای پیدا کردن تغییرات:
سئو فقط مربوط به افزایش ترافیک رایگان نیست، بلکه مربوط به تغییرات نیز هست.
خیلی آسونه که متوجه بشید کدوم عبارت ترافیک شما رو بالا می بره. و خب در مقابل خیلی هم بده که نتونید وب سایت رو با اون عبارت بالا ببرید. اما افزایش ترافیک تنها هدف ما نیست. بعضی اوقات، عبارات کم ترافیک، چون خاص هستند، باعث تغییرات بهتری می شوند.
کلمات و عبارات کلیدی را پیدا کرده و آنها را با هم مقایسه کنید تا ببینید کدام یک نتیجه بهتری ارائه می دهند. دانستن این موضوع، کمک می کند که کل سایت را بهتر بهینه سازی کنید و همچنین باعث می شود که تشخیص دهید که بر چه موضوعی تمرکز کرده و کدام موضوع را کلا رها کنید.
2 – عدم بهینه سازی برای جستجوی محلی:
اگر شما درحال شروع یک تجارت هستید که بر روی مشتریان یک شهر یا منطقه تمرکز دارد، حتما باید اطلاعات زیادی در مورد جستجوی محلی کسب کنید.
با کلمات کلیدی و خاص منطقه ی مورد نظر شروع کنید. آنها را در عنوان صفحه و meta description به کار ببرید. شما همچنین ممکن است که بخواهید آدرس و شماره تلفن محلی تون رو در صفحه بگذارید. این اطلاعات را در قسمت هدر یا footer درج کنید، در نتیجه سایت شما در جستجوهای محلی نمایش داده می شود. در نهایت، ممکن است که تصمیم داشته باشید سایتتون رو در سایتهای محلی نیز ثبت کنید. چند نمدنه ازسایت های محلی: yelp، Merchant Circle3
3 – عدم بهینه سازی برای کلیدواژه های درست:
کلید واژه های جهانی، وقتی شما فقط به مشتریان محلی ارائه خدمات دارید.
کلیدواژه های عمومی که بازیدکنندگانی را جذب می کند که هیچ علاقه ای به خدمات شما ندارند.
کلیدواژه هایی که فقط بازدیدکنندگانی را جذب می کند که به دنبال اطلاعات رایگان هستند، نه مشتریان هدفمند که به دنبال خرید کردن، هستند.
کلیدواژه های گسترده که رقابت بر سر آنها بسیار دشوار است، و ممکن است که سئوکاران حرفه ای تمام وقت بر روی آنها کار می کنند تا وب سایت خودشون رو در صفحه ی اول نگه دارند.
بهترین کار این است که تا آنجایی که می توانید خاص باشید. تمرکز بر روی کلیدواژه های عمومی ممکن است که ترافیک سایت را بالا ببرند،اما حتی اگر موفق باشید، چه مقدار موفقیت شما واقعی ست؟ بعضی اوقات بهتر است که به دنبال عبارات خاص باشید، که معمولا خیلی سریع، رتبه ی شما را بالا برده و ترافیک با کیفیت تری به شما عرضه می کند.
برای مثال، یک طراح وب سایت در ابتدا به دنبال کلمه ی” طراحی وب ” نمی گردد، بهتر است کلمه را به عبارت “ارائه خدمات طراحی وب برای بازاریابان معاملات ملکی در تهران” تغییر دهید. وقتی وب سایتتون رشد کرد و اعتبار خوبی به دست آورد، شما می تونید بهینه سازی برای کلیدواژه های پر رقابت را شروع کنید.
4 – تمرکز بر روی کمیت لینک ها، نه کیفیت آنها:
از آنجایی که خیلی راحت میشه تعداد لینک ها رو بالا برد، بهتره که روی کیفیت لینک ها تاکید و تمرکز کنیم.
یک لینک از وبلاگ محبوب ارزشمندتر از هزاران لینک مستقیم بی کیفیت هست. همین یک لینک با کیفیت اثر بیشتری در رتبه بندی شما در گوگل دارد. البته گرفتن این لینک ها کاره آسانی نیست، و خب به همین دلیل هم موتورهای جستجو به آنها اعتماد دارند. این لینک ها، یک معیار واقعی برای تعیین کیفیت وب سایت شماست.
بنابراین، تمرکز کنید برای گرفتن لینک هایی که:
– با وب سایت و صنعت شما مرتبط هستند.
– زیاد لینک خروجی نداشته باشند.
– شامل لینک به سایت های بزرگسالان، داروخانه، یا قمار و شرط بندی ها نباشد.
همچنین می توانید از ابزارهای رایگان مثل SEOquake استفاده کنید، تا قدرت لینک ها را چک کنید.
5 – استفاده از محتوای ضعیف:
دو راه برای افزایش تعداد محتوا وجود دارد که بسیار رایج شده اند. یکی استخدام مقاله نویسان با مزد پایین است و دیگری، استفاده از لینک دادن به مقالات معتبر است. اما چرا این ایده ها خوب نیستند؟
بدون شک، محتوا باید بهینه سازی شود، اما باید تاثیرگذار نیز باشد. کاربران می تونند تشخیص دهند که محتوا منحصر به فرد و ارزشمند هست یا نه. و خب اگر محتوای وب سایت شما ارزشمند نباشد، آنها اطمینان خودشون به شما رو از دست میدهند. و دوباره باید زمان زیادی صرف کنید تا بتوانید اعتماد آنها را جلب کنید.
بنابراین یک نویسنده ی حرفه ای استخدام کنید که بتواند مقاله های خوبی بنویسد. البته شما مجبورید که به آنها مزد بیشتری پرداخت کنید، اما مطمئن باشید که سرمایه گذاری خوبی کرده اید.