فهرست :
درمانگاه و بیمارستان ها
درمانگاه موسسهای مستقل است که به درمان بیماران میپردازد ولی برخلاف بیمارستان بیماران را بستری نمیکند . درایران درمانگاه معمولاً میتواند دارای بخشهای پزشک عمومی و متخصص ، دندانپزشکی ، داروخانه ، مامایی ، رادیولوژی ، آزمایشگاه و … باشد . مجوز تأسیس و پروانه بهره برداری درمانگاه را وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از طریق دانشگاههای علوم پزشکی مربوطه صادر مینماید . درمانگاه میتواند خصوصی ، دولتی یا خیریه باشد . هر درمانگاهی بجز مؤسس باید برای هر شیفت فعال خود دارای مسئول فنی پزشک باشد . درمانگاه مؤسسه واحدی است لذا میتواند با سازمان های بیمه گر و ادارات قرارداد ( جهت پذیرش بیماران ) ببندد ، سرنسخه و سربرگ داشته باشد و پذیرش و صندوق واحدی برای بخش های مختلف داشته باشد .
معمولا بیمارستان وسیع تر از درمانگاه است ، امکان بستری شدن بیماران را فراهم میکند . بخش های بیمارستان شامل :
درمانگاه یا پلی کلینیک ، بخش های بستری ( بخش های بستری داخلی بیماران ، بخش بستری جراحی بیماران ، بخش بستری زنان و زایمان ، بخش بستری کودکان ، بخش بستری ICU , CCU ، بخش های بستری داخلی بیماران ، بخش بستری جراحی بیماران ، بخش بستری زنان و زایمان ، بخش بستری کودکان و اطفال ، بخش بستری ICU , CCU ، بخش جراحی ، اتاق های عمل ، اتاق های ریکاوری ، بخش زنان و زایمان و … می باشد .
راهکارهای تبلیغات بازاریابی درمانگاه و بیمارستان ها 1) جذب مشتری 2) ارائه کیفیت و جلب رضایت مشتریان 3) ترغیب و حفظ مشتریان وفادار است .
1) جذب مشتری
برای اینکه بتوانید بیمار یا مراجعه کنندگان خود را جذب و ارتباط خود را با آنها حفظ کنید ، باید مواردی مثل شناسایی بازار هدف ، دستهبندی مخاطبان بر اساس ویژگیها و نیازها و همچنین تبلیغات را به کار ببندید . صحبت و تعامل با مراجعه کنندگان و حتی تماس های تلفنی و چگونگی پاسخگویی را جدی بگیرید .
همیشه قدم اول برای بازاریابی در هر کسب و کاری ، شناخت دقیق مخاطب هدف است . در واقع زمانی که بتوانید مخاطبان را با دقیقترین جزئیات رفتاری و علایق بشناسید فرآیند جذب بیمار راحتتر بوده و انتخابهای دقیقتری خواهید داشت مثلا میتوانید حین تبلیغات در اینستاگرام ، به سراغ پیجی بروید که مخاطبان هدفش دقیقا مخاطبان هدف شما هستند . میتوانید در فضای آنلاین با تولید محتوای مرتبط و مورد علاقه جامعه مخاطب افراد بیشتری را جذب کنید و از انتقادات و پیشنهادات مخاطبان استفاده کنید .
برای رد شدن از قدم اول و شناخت جامعه مخاطب خود مواردی مثل جنسیت ، سن قالب افراد ، شرایط مالی ، علایق ، تعصبها ، عادات رفتاری بیماران را بررسی کنید و بنابر شناختی که از مخاطبان دارید ، باعث رضایت بیشتر آنها شوید . ارتباط بیشتر و بهتر با مراجعه کننده باعث میشود که :
- مشتریهای وفادار و همیشگی برای شما به ارمغان آید
- خدمات و محصولات شما در بین رقبا برجسته شود
- برای بیمارستان یا درمانگاه برندسازی شود
- مشتریان را از طریق کانالهای ارتباطی مختلف با خدمات و محصولات شما درگیر نگه دارد
- مشتریان راغب را به سمت خرید محصول و استفاده از خدمات سوق دهد
- بیماران قبلی را به مجموعه برگرداند
- توریسم درمانی را گسترش دهد.
توریسم درمانی
توریسم درمانی یا گردشگری سلامت ، بر اساس تعریف های سازمان جهانی جهانگردی ( UN-WTO ) یکی از اهدافی است که می تواند گردشگر را برانگیزد تا عزم سفر کند ، مسافرت برای کسب سلامتی است . چیزی که از آن به گردشگری سلامت تعبیر می کنند .
در حقیقت گردشگری سلامت ، نوعی از گردشگری است که به منظور حفظ ، بهبود و حصول مجدد سلامت جسمی و ذهنی فرد به مدتی بیشتر از ۲۴ ساعت و کمتر از یک سال صورت می گیرد . در چنین شرایطی بیمارستانها میتوانند با تکنیکهایی مثل همکاری در فروش و بازاریابی ارجاعی با هتلها و مراکز اقامتی همکاری کرده و مشکل سکونت این افراد را رفع کنند .
2) ارائه کیفیت و جلب رضایت مشتریان
همه مشتریان ، خواهان تسریع در انجام کار خود هستند . تامین این نیاز، همواره مطلوب مشتریان بوده و تاخیر در انجام تقاضای آنها ، بدون هیچ استثنایی باعث گلهمندی و نارضایتی است . اساسا تاخیر در رسیدن به هرمطلوبی برای انسان مشکل بوده و کاهش زمان تحقق خواسته ، احساس رضایت خوبی به وجود میآورد . بنابراین ازجمله نکات قابل توجه در جلب رضایت بیمار، سرعت در انجام خدمات درخواستی است.
راهنمایی صحیـح در انتخاب درست ، از جمله توقعاتی است که رضایت بیمار از آن تاثیر میپذیرد . طبیعی است که مسئولان پاسخگویی در هرحوزه ، جامعترین اطلاعات مربوط به وظایف خود را در اختیار دارند و میتوانند از آن به عنوان مناسبترین ابزار جلب رضایت مراجعه کنندگان استفاده کنند .
حداکثر رضایت مراجعه کنندگان از خدمات دریافتی در بیمارستان ها ( امکانات مورد استفاده برای بیمار ، راحتی در استفاده از امکانات و خدمات ، فضای زیبا و دلنشین ، برخورد مناسب کارکنان در بخش پذیرش یا صندوق برای پرداخت وجه ویزیت یا دیگر اشخاص در درمانگاه ها و بیمارستان ها ) تاثیر مستقیمی در موفقیت یا شکست آنها به عنوان یک کسب و کار دارد .
بیمار محور بودن و ارائه خدمات با کیفیت بالا به این معنی که پزشک و پرستار در درمانگاه یا بیمارستان برای هر یک از بیماران به اندازه کافی وقت بگذارند . بیمار کاملا متوجه مراقبت دلسوزانه و اهمیت دادن به بیمار می شود به این ترتیب هنگامی که بیمار این مقدار توجه و همیت دادن را در این بیمارستان یا درمانگاه می بیند قطعا باعث جلب رضایت وی می شود و مشتری وفادار به این بیمارستان خواهد شد .
3) ترغیب و حفظ مشتریان وفادار
در قسمت قبل درمورد مشتری وفادار صحبت شد اما چطور می توان این مشتری را حفظ کرد ؟
از هدایای تبلیغاتی غافل نشوید ، شاید در دید اول تهیه چنین هدایایی کمی گران به نظر برسد ، اما تاثیری که این نوع هدایا بر مراجعه کننده یا بیمار خواهد گذاشت به هیچ عنوان قابل بیان نیست . هدایای تبلیغاتی بر اساس نوعشان می توانند ماه ها و شاید سال ها ماندگار شوند ، استفاده از اقلامی مانند پرچم های سمیناری ، پرچم رومیزی ، گلدان تبلیغاتی ، چاپ روپوش مخصوص پرسنل با لوگو یا اسم بیمارستان مدنظر روی لباس ، خودکار، تخته شاسی ، دفترچه یادداشت ، چسب پهن تبلیغاتی جهت بسته بندی ، لیوان سرامیکی و کاغذی ، دستمال کاغذی ، بروشور ، تراکت ، کارت ویزیت بخش های مختلف ، پوشه پلاستیکی و پارچه ای ، چاپ پاکت اختصاصی با طرح یا لوگو درمانگاه و بیمارستان … باعث می شود نام درمانگاه یا بیمارستان شما در ذهن مراجعه کنندگان باقی بماند و این حس خوب را هرگز فراموش نکنند .
ضمن تشکر از مطالعه این مطلب امیدواریم ارائه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.
این مطلب به درخواست مشتریان تهیه و ارائه گردیده است. مطابق با هدف و رسالت اجتماعی مجموعه چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی برخود واجب میدانیم با ارائه مقالات آموزشی در حوزه تبلیغات و بازاریابی مشاغل حامی ودرکنار شما همراهان و مشتریان وفادار باشیم.
گردآوری و تنظیم شده توسط : مجموعه چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
برخی از شاخص ترین اقلام و هدایای تبلیغاتی ویژه درمانگاه و بیمارستان
-
لیوان فلزی
-
گلدان بتنی شش ضلعی متوسط
-
ست رومیزی اداری بتنی
-
فولدر
-
دستمال مرطوب
-
جعبه دستمال کاغذی چوبی
-
اتیکت سینه پرسنلی
-
زیردستی چوبی
-
پاکت A4
-
پرچم سمیناری و تشریفات
-
پرچم تشریفات ایران
-
محصول تخفیف خوردهبج سینه ایرانOriginal price was: تومان ۳۵,۰۰۰.تومان ۲۹,۲۰۰Current price is: تومان ۲۹,۲۰۰.
-
پرچم کشورها
-
دفتر پذیرش
-
جعبه ی دستمال کاغذی
-
کارت ویزیت لمینت برجسته
-
کارت ویزیت لمینت مات
-
کارت ویزیت لمینت براق
-
فنجان و نعلبکی
-
کلیربوک
-
پاکت آزمایشگاهی
-
پرچم L
-
پرچم T
-
لیوان کاغذی
-
پاکت A5
-
پاکت نامه ( ملخی ) گلاسه
-
مگنت تبلیغاتی
-
محصول تخفیف خوردهچاپ روی لیوان سرامیکیOriginal price was: تومان ۱۶۹,۵۶۰.تومان ۱۵۰,۷۲۰Current price is: تومان ۱۵۰,۷۲۰.
-
گلدان تبلیغاتی
-
بگ شاپ
-
کاور لباس ( جلیقه )
-
کاغذ یادداشت اختصاصی
-
کارت ویزیت سلفون براق
-
کاتالوگ
-
پک سی دی
-
سی دی و دی وی دی CD DVD
-
سربرگ
-
کیف سوزنی – ساک پارچه ای
-
خودکار فشاری
-
خودکار مدیریتی
-
خودکار پرشیا ال ایکستومان ۱۶,۰۰۰
-
پیکسل فلزی دایره ای
-
پوشه پلاستیکی
-
پلاستیک تبلیغاتی
-
پرچم اهتزاز
-
پرچم رومیزیتومان ۲۲۵,۰۰۰
-
پد موس تبلیغاتی طرح دار
-
پاکت نامه ( ملخی ) تحریر
-
بروشور
-
بج سینه مولتی لیزر
-
بج سینه فلزی
-
بادکنک
مجموعه چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی تمامی اقلام را با چاپ طرح اختصاصی ، لوگو و برند شما را تولید ، چاپ و تقدیم حضورتان مینماید .
کافیست از طریق تماس با شماره های 38329905 – 32360828 071 – 09174441407 و یا واتس اپ 09174441407 با همکاران ما در ارتباط باشید.