دستگاه چاپ اکو سالونت

در دستگاه چاپ اکوسالونت از یک جوهر بر پایه حلال زیست تخریب پذیرbio degradable ) استفاده می شود که مواد رنگی درون آن معلق شده اند . این جوهرها فاقد بو هستند و تنها در برخی موارد خاص بوی بسیاری کمی از خود ساطع می کنند . در دستگاه اکوسالونت از نوع خاصی از جوهرهای چاپ استفاده می شود که وضوح و رزولوشن بالایی دارند و می تواند کیفیت چاپ را به شکل شگفت انگیزی بهبود بخشد .

در قسمت هد دستگاه اکوسالونت از نازل های خاصی استفاده می شود که اندازه بسیار ریزی دارد و می تواند قطرات جوهر پایین تر از 10 پیکولیتر را بپاشد . طبیعتاً ، هر چه این نازل ها کوچک تر باشند و حجم رنگ کمتری بپاشند ، تصویر نهایی ایجاد شده از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود . اگر به تصاویر دیجیتالی نگاهی انداخته باشید و با معیار پیکسل در این تصاویر آشنا باشید ، می دانید که هر چه تعداد پیکسل‌های یک تصویر بیشتر باشد ، کیفیت آن تصویر بهتر خواهد بود ، بنابراین کوچک بودن نازل در دستگاه‌های چاپ اکوسالونت یک معیار سنجش عالی محسوب می شود .

اکثرا دستگاه اکوسالونت کاربردهای بسیار متنوع داخلی و خارجی دارند . جوهر استفاده شده در دستگاه‌های چاپ اکوسالونت برای استفاده در محیط‌های خارجی نیز بدون هیچ مشکلی کاربرد دارد که این مورد استفاده از اکوسالونت را توسعه فراوان بخشیده است . اما به طورکلی ، این تکنیک تصاویر زیبا ، واقعی و با کیفیت چاپ خیره کننده ارائه می دهد که بزرگ ترین مزیت آنها محسوب می شود .

دستگاه چاپ اکوسالونت

دستگاه چاپ اکوسالونت نوع جدید و بروز شده چاپگرهای سالونتی می باشد که معایب این دستگاه ها را کاملا برطرف کرده است . متریال به صورت رول روی دستگاه اکوسالونت قرار می گیرد و از پرمصرف ترین متریال های برای چاپ اکوسالونت می توان به انواع استیکر ، مش ، سولیت ، بک لایت ، کاغذ دیواری و … اشاره کرد .

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  بروشور

تفاوت دستگاه چاپ اکوسالونت و بنر در چیست ؟

این دو دستگاه در بحث سخت افزار و جوهر با هم تفاوت دارند .
جوهرهای سالونت پیکولیتر بالایی دارند و طبیعتا در چاپ جزئیات سفارش کمی دستگاه را با محدودیت مواجه می کنند . در صورتی که جوهرهای اکوسالونت ریزپاش هستند و می توانند خروجی چاپ با کیفیت تر و دقیق تری را به نمایش بگذارند .
ایراد دوم جوهرهای سالونت در ساختار آن می باشد که به دلیل استفاده زیاد از مواد نفتی در ساخت خود ، بسیار برای انسان و محیط مضر می باشد . در صورتی که جوهرهای اکوسالونت برای انسان ضرر ندارد و به همین دلیل است که عبارت اکو به اول اسم آن اضافه شده است .

انواع هد دستگاه چاپ اکوسالونت

در بازار چاپ ایران متداول ترین هد برای چاپگرهای اکوسالونت ، هد اپسون ژاپنی از نوع DX5 می باشد . این هد به دلیل کیفیت مطلوب و قابل قبول ، طول عمر بالا و قیمت مناسب طرفداران بسیاری دارد . نوع دیگر هد اپسون DX7 می باشد که به نسبت هد DX5 کمی از لحاظ فنی ضعیف تر بوده و طول عمر کمتری دارد . هد های دیگر نظیر کونیکا ژاپنی از نوع Konica-512-14pl و Konica-1024-14pl هد های اسپکترا آمریکایی از نوع Polaris ، Nova ، Skywalker و همینطور StarFire.

بهترین دستگاه اکوسالونت 

با توجه با انواع هد دستگاه اکوسالونت و همینطور انواع سایزهای موجود می توان نتیجه گرفت دستگاهی با بدنه صنعتی با سیستم خشک کن قوی و با دوهد اپسون ژاپنی DX5 در عرض دستگاه 160 سانتی متر می تواند مطلوب ترین نوع دستگاه اکوسالونت باشد .

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  بروشور در شیراز

حلال اکوسالونت 

اگر با دستگاه های چاپ لارج فرمت آشنا باشید حتما می دانید که حلال اصلی جوهرهای آنها مایع حلالی به نام سالونت می باشد . سالونت را می توانید کنار جوهرهای خود تهیه کنید . مزیت استفاده از سالونت در مقایسه با دیگر حلال های قابل استفاده نظیر تینر و الکل در این است که از سالونت برای شست و شوی هد هم می توان بهره گرفت در صورتی که تینر و الکل آسیب جدی به هد خواهد زد .

مزایای چاپگرهای اکوسالونت :

  • این نوع چاپ مقاومت بالایی نسبت به خراش ، رطوبت و ساییدگی دارد .
  • سطح به وجود آمده شفاف و با کیفیت است .
  • به دلیل کنترل خوبی که بر پاشش رنگ وجود دارد رزولوشون طرح ایجاد شده بالاست .
  • این نوع چاپ در کنار کیفیتی که برایتان فراهم می کند قیمت مقرون به صرفه ای دارد .

انواع جوهر اکوسالونت که باید بشناسید

جوهرها بر روی سطوح مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند . این جوهرها انواع مختلفی دارند و بر همین اساس کیفیت و قیمتی که در اختیارتان قرار می دهند هم متفاوت خواهد بود . جوهر اکوسالونت نیز در انواع مختلفی به بازار عرضه می شود از جمله این موارد می توان به  جوهر دای ، جوهر پیگمنت و جوهر فلورسنت اشاره کرد .

  • جوهرهای دای قیمت بیشتری نسبت به جوهرهای دیگر دارند و کیفیت بهتر و مطلوب تری را در اختیارتان می گذارند .
  • جوهرهای پیگمنت را می توان بر روی تیشرت ها ، سطوح پلاستیکی و پلیمری مورد استفاده قرار داد .
  • جوهر فلورسنت هم کاربرد ویژه خود را دارد . به کمک این جوهر می توانید درخشش و شفافیت عناصرتان را دو چندان کنید و طرح های زیبایی خلق نمایید .
✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  پلات و لمینت

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 
×