تراکت
برگه های تبليغاتي در قطع معمولا کوچکتر از کاغذ A4 است که صاحبان مشاغل براي نشان دادن کار خود منتشر نموده و در بين مخاطبان خود و عمدتا یا در مکان هایی مثل پیاده روها و نمایشگاه ها بین عابران پخش میشود و یا در مکان های تجاری و مسکونی توزیع می گردد.
این ابزار تبلیغاتی نسبتا ارزان پرطرفدار دارای عمری کوتاه است و جهت بیان خبر و یا آگاهی دادن یک موضوع در”مدت زمان معلوم” با بیانی مستقیم و بدون واسطه ، جهت معرفی و ترغیب مخاطب برای استفاده از خدمات و اقلام مورد نظر به کار میرود به صورتی که خبر و آگهی درج شده بر روی تراکت نوید از یک تحول ، خبر مهم و یا یک جهش در فعالیت را دارا باشد. تراکت ها غالبا با بیان تصویری و نوشتاری و به صورت چهاررنگ و فاقد پیوست میباشند برای اندازه آن ابعاد استاندارد درنظر گرفته شده است. یک گالری ، موسسه تجاری ، فرهنگی و یا غیره پس از انجام فعالیت های روزمره و همیشگی برای تغییر و تحول در روند عملکرد خود اقدام به چاپ و تکثیر تراکت مینماید تا اعلام کند که شیوه ی عملکرد و فعالیت آن واحد در یک مدت زمان معلوم تغییر نموده است. به صورت مثال خبر از افتتاحیه موسسه ی جدید با گرایش به حرفه جدید و یا خبر از حراج های فصلی در یک مدت زمان خاص و معلوم ، یک رویداد و یا فراخوان شرکت در میتینگ ، مسابقه و جشنواره های هنری و یا هر رویداد دیگری که احتیاج به معرفی و آگاهی از جهش فکری و روند کاری داشته باشد.
این روزها شاهدیم که بنگاه های اقتصادی کوچک به هر بهانه برای تبلیغات خود از این روش استفاده میکنند که متاسفانه آن هم به علت نبود اطلاعات کافی در مورد این روش تبلیغاتی است. باید بپذیریم که از تراکت باید بجا استفاده شود و برای تبلیغات ، روش های مطمئن تر و اثرگذارتری نیز وجود دارند.
-
تراکت سیاه و سفید الوان
-
تراکت سیاه و سفیدتومان ۲۱۰,۰۰۰–تومان ۷۲۰,۰۰۰
-
تراکت آویز
-
تراکت رنگی