کاتالوگ

کاتالوگ نوعی از تبلیغات در عرصه تولید ، تجارت وخدمات می باشد که می تواند در برقرار کردن ارتباط مستقیم و چگونگی انتقال مفاهیم و تبادل اطلاعات به مخاطب ،نقش به سزایی داشته باشد .
مهترین دلیل برای استفاده از کاتالوگ همانا قادر ساختن افراد جامعه برای شناخت تولیدات و خدمات ” بدون نیاز به واسطه ” و رویت محصولات و مطالعه آن در “فرصت مناسب ” به جهت قابل ” حمل و نقل ” بودن وهمچنین جایگزینی مناسب برای پوستر و دیگر موارد تبلیغاتی است.
کاتالوگ ها معمولا به دو صورت معرفی می شوند :
۱-یا وسیله ای برای معرفی یک محصول از چندین محصول تولید شده می باشند .(تک محصولی)
۲-یا وظیفه معرفی چندین محصول جدید با عملکردهای مختلف را بر عهده دارد . (چند محصولی )
آنچه بادید در یک کاتالوگ خوب منظور شود .
۱-خلاصه ای از معرفی نام و عملکرد کارخانه تولیدی و شناساندن فعالیت ها در شروع مباحث کاتالوگ .
۲-معرفی امتیازات و رتبه های تولید (استاندارد ـ ایزوهای موجود و….)
۳- معرفی هرچه بیشتر در خصوص دیدترین و بهترین ساخته ها و خدمات .
۴- دادن اطلاعات و راهنمایی صحیح به پیام گیر ها به جهت مشخصات فنی ـ خدمات ارایه شده ـ قابلیت های خاص و وجه تمایز آن نسبت به تولیدات متشابه ، چه در تولیدات گذشته کارخانه و یا آنچه در بازار فعلی موجود می باشد .
۵- وجود تصاویر و متن نوشتاری در کاتالوگ میزان تصمیم گیری و انتخاب صحیح را برای مخاطب سهل و آسان می کند و اوست که با دیدن و خواندن موارد فوق به زمان انتخاب و تصمیم گیری خود سرعت می بخشد .
۶-کاتالوگ دید مقایسه ای به وجود می آورد .بدین صورت که پیامگیر و یا مخاطبین از بین چند محصول معرفی شده به جهت مدل ـ کیفیت ـ کاربری ـ استحکام و از همه مهمتر هزینه برنامه ریزی شده جهت خرید و غیره ، بتواند یکی را که با شرایط او سازگار است انتخاب و خریداری کند .
۷- با درج آدرس ، تلفن و آدرس اینترنتی ، بتوان شناخت بیشتر را برای مخاطب فراهم کند .

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  آیا لیبل در فروش محصول تاثیر گذار است؟

از ویژگی های کاتالوگ می توان به موارد زیر اشاره کرد .
۱-قابل حمل بوده و مطالعه آن در زمان فراغت .
۲-خلاصه گویی و پرهیز از هر نوع افراط در توضیح بیشتر موارد درج شده در کاتالوگ .
۳-ارتباط برقرار کردن بدون واسطه با پیام گیر .
۴-ترکیب تصویر با متن در جهت شناخت بیشتر مخاطب .
۵-به جهت فرصت مناسب برای مطالعه داشتن ، انتخاب دقیق و سنجیده را برای مخاطب مهیا می کند .
۶-کاتالوگ ها به جهت انتقال اطلاعات و موارد ذکر شده در بالا نسبت به پوستر و تراکت فراتر و سنجیده ترعمل می کند

onlinepay

price

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 20 فروردین 1393
  • 1712 بازدید
  • بروزرسانی : 14 خرداد 1403

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 
×