تراکت

نوعی تبلیغات تکثیری است با عمری کوتاه، جهت بیان خبر و یا آگاهی دادن یک موضوع در ” مدت زمان معلوم ” با بیانی مستقیم و بدون واسطه، جهت معرفی و ترغیب مخاطب برای استفاده از خدمات و اقلام مورد نظر، به صورتی که خبر و آگهی درج شده بر روی تراکت، نوید از یک تحول، خبر مهم و یا یک جهش در فعالیت را دارا باشد.
تراکت ها غالبا با بیان تصویری و نوشتاری و بصورت چهار رنگ یا دورنگ و فاقد پیوست می باشند. برای اندازه آن، ابعاد استاندارد mm210× mm145 و mm 210 × mm 295 در نظر گرفته شده است. یک گالری، موسسه تجاری، فرهنگی و یا غیره، پس از انجام فعالیت های روزمره و همیشگی، برای تغییر و تحول در روند عملکرد خود، اقدام به چاپ و تکثیر تراکت می نماید تا اعلام کند که شیوه عملکرد و فعالیت آن واحد در یک مدت زمان معلوم تغییر نموده است.

از ویژگی های تراکت می توان به موارد زیر اشاره کرد.
1- تراکت ارزانترین شکل تبلیغات است.
2- به راحتی با مخاطب خود ارتباط برقرار می کند.
3- بدلیل توزیع مستقیم آن، طیف گسترده ای از افراد جامعه می توانند از آن استفاده کنند.
4- قابل حمل بوده و میتوان آن را در فرمت های مناسب مطا لعه و بررسی کرد.
5- ابعاد استاندارد کاغذ آن طور انتخاب شده است که در چاپ و تکثیر اسراف نمی شود.

یک تراکت خوب موارد زیر را دارا می باشد.
1- یقینا بداند چه چیزی را می خواهد به مخاطبین خود انتقال دهد.
2- کاملا مطالب درج شده را به صورت واضح و روشن مطرح کند.
3- بتواند مخاطب خود را ترغیب و تشویق به موضوعات تراکت کند.
4- ارتباط صحیح و پیوستگی و هماهنگی بین تصاویر و متن برقرار باشد.
5- اولین نگاه مخاطب به تراکت، او را وادار به پیگیری و جهت پذیری انتخاب او در خبر تراکت کند.

price

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  مراحل تولید جوهر چاپ
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 20 فروردین 1393
  • 1716 بازدید
  • بروزرسانی : 14 خرداد 1403

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 
×