performance در google search console

گزارش عملکرد یا Performance Report چیست؟

گزارش عملکرد در گوگل سرچ کنسول، به شما اطلاعاتی کلی از وضعیت سایتتان در گوگل را می‌دهد. این گزارش نه فقط کلیک‌های شما، بلکه مقدار CTR و همچنین رتبه را هم به شما نشان می‌دهد.

 

و این گزارش عملکرد جدید سرچ کنسول، جایگزین Search Analytics در سرچ کنسول قدیمی و همان گوگل وبمستر تولز قدیمی شده است.

بله ، بسیاری از داده ها همان گزارش قدیمی “Search Analytics” است. اما الان می‌توانید کارهای جذابی بر روی داده‌هایتان انجام دهید. مثل فیلتر کردن کلماتی که فقط AMP آنها نمایش داده می‌شود.

 

اما چیزی که در این نسخه جدید، مورد علاقه من است به صورت زیر می باشد:

در گزارش Search Analytics  قدیم، شما فقط می‌توانستید گزارشات را تا 90 روز گذشته ببینید.

اما الان میتوانید گزارشات 16 ماهه نیز داشته باشید.

برای یک دیوانه SEO مثل من، این دیتای 16 ماه، مانند بازکردن کادوها در صبح کریسمس است.

در حقیقت من برای ذخیره این دیتا قبلا پول پرداخت می‌کردم ولی ممنونم از ورژن اولیه گوگل سرچ کنسول، که این امکانات را رایگان در اختیار ما قرار می‌دهد.

 

چگونه می‌توان CTR خود را با استفاده از گزارشات عملکردی Performance Report سوپرشارژ کرد؟

در این شکی نیست که یکی از فاکتورهای کلیدی، رتبه بندی گوگل CTR است.

سؤال این است؟

چطور CTR خود را افزایش دهیم؟

با گزارش‌های عملکرد گوگل سرچ کنسول

 

توجه: در فصل قبل من برای شما مثال واقعی از یک وبسایت فروشگاهی آوردم و تمام موارد را از آن برای شما توضیح دادم. در این فصل نیز من با یک مثال واقعی از یک بلاگ میخواهم به شما این فصل را توضیح دهم.(این بلاگ)

در این فصل شما می‌بینید که با استفاده از بخش performance report سرچ کنسول، چطور رشد 63درصدی ترافیک را برای این بلاگ رقم زدیم.

 

پس بریم به سراغ بخش performance در گوگل سرچ کنسول تا کار با این بخش را شروع کنیم:

 

1- صفحات با CTR پایین را پیدا کنید

در ابتدا، تب‌های CTR و Position را با کلیک بر روی آنها فعال می‌کنیم.

شما می‌خواهید روی صفحاتی تمرکز کنید که رتبه‌ی آنها پایین تر از 5 … و CTR آنها پایین است.

پس رتبه بندی کلمات را خارج از رتبه 1 تا 4 فیلتر می‌کنیم.

برای انجام این کار ، بر روی دکمه فیلتر کلیک کنید و تیک گزینه “position” را بزنید.

اکنون یک کادر فیلتر در بالای داده ها مشاهده خواهید کرد. بنابراین می توانیم پیش برویم و این را روی “Greater than” بزرگتر از 4.9 تنظیم کنیم:

حال شما لیستی از صفحاتی را دارید که رتبه پایین تر از 5 در گوگل دارند.

بر اساس گزارش Advanced Web Ranking ، صفحاتی که در رتبه 5 هستند باید حدود 4.35% نرخ کلیک داشته باشند.

و بر همین اساس ما نیز یک فیلتر دیگر اعمال می‌کنیم تا فقط صفحاتی داشته باشیم که CTR آنها پایین تر از این عدد باشد.

حال ما یک لیست داریم از صفحاتی که رتبه آنها کمتر از 5 و CTR آنها پایین تر از 4.35 می باشد.

به عبارت دیگر کلماتی که می‌توانند ترافیک بیشتری بگیرند.

ما فقط می‌خواهیم CTR آنها را افزایش دهیم.

حال بیاید ببینیم آیا میتوانیم کلمات کلیدی پیدا کنیم که نرخ کلیک آنها پایین تر از حد مجاز است؟

وقتی من لیست را scroll می‌کنم … به این کلمه می‌رسم که مانند شست پا بیرون زده است.

1504 نمایش و فقط 44 کلیک … اوه! من میدونم میتونم بیشتر از 2.9% نرخ کلیک داشته باشم

اکنون که یک کلمه کلیدی با یک CTR بد پیدا کردیم ، وقت آن رسیده که همه چیز را به هم بریزیم.

2- صفحه را پیدا کنید

حالا، باید ببینیم کدام صفحه از سایت، برای کلمه کلیدی که تازه پیدا کرده ایم دارای رتبه است.

برای این کار روی کلمه‌ای که پیدا کرده‌اید، کلیک کنید و سپس روی تب page کلیک کنید.

 

آسون بود.

3- نگاه کنید به کلماتی که آن صفحه برایشان رتبه گرفته

هیچ نکته ای برای بهبود CTR ما برای یک کلمه کلیدی وجود ندارد… مگر اینکه 10 کلمه کلیدی دیگر را نیز به آن اضافه کنیم.

پس بخش جذاب این بخش اینجاست:

گزارش عملکرد یا همان Performance report می‌تواند به شما کلمات کلیدی که یک صفحه در آنها رتبه گرفته است را نمایش دهد.

و این کار خیلی آسان است.

فقط کافیست در منوی بالا روی +New کلیک کنید و سپس روی page کلیک کنید.

و سپس آدرسی که مدنظرتان هست را وارد کنید.

بله! ما لیست کلماتی که آن صفحه برایشان رتبه گرفته است را پیدا کردیم

همانطور که می‌بینید این صفحه حدود 42000 مرتبه در گوگل نمایش داده شده ولی فقط 1500 کلیک دریافت کرده.

بنابراین CTR این صفحه بنابر اطلاعات روی برد بالا بسیار بد است.

 

4- عنوان و توضیحات خود را برای دریافت کلیک بیشتر بهینه کنید

من از چند تاکتیک ساده برای افزایش CTR استفاده میکنم.

اما چیزی که در این بین مورد علاقه من است: استفاده از کلمات قدرتمند است.

اما

کلمه قدرت چه چیزی است؟

کلمات قدرت، کلماتی هستند که کاربر به آسانی و با یک نگاه می‌تواند نتیجه‌ی محتوای شما را درک کند.

و این چندین و چندبار برای دریافت کلیک در SERPs تست و آزمایش شده

در اینجا من به شما کلماتی را می گویم که من از آنها برای خودم استفاده می‌کنم:

  • امروز
  • همین الان
  • سریع کار می‌کند
  • سریع
  • گام به گام
  • آسان
  • بهترین
  • فوری
  • نهایی
  • ساده

پس من تعدادی از این کلمات را به عنوان و متا توضیحات این صفحه اضافه می‌کنم

5- مشاهده نتیجه

بعد از گذشت 10 روز از تغییرات، به سرچ کنسول برمیگردیم تا نتیجه را ببینیم.

چرا 10 روز ؟

ممکن است چند روز طول بکشد تا گوگل دوباره صفحه شما را ایندکس کند.

صفحه جدید باید حدود یک هفته به روز باشد تا بتوان از آن دیتای مناسب دریافت کرد.

 

با این تغییرجدید گوگل سرچ کنسول، من خبر خوبی دارم:

با سرچ کنسول جدید به آسانی آب خوردن می‌توانید بین دو تاریخ متفاوت مقایسه انجام دهید.

کافیست روی Date کلیک کنیم

در پنجره باز شده روی تب Compare کلیک میکنیم و 2 هفته قبل از تغییر عنوان و 2 هفته بعد از آن را انتخاب می‌کنیم.

در انتها کلمه‌ی کلیدی مدنظر خود را نیز به فیلتر اضافه می‌کنیم که در اینجا کلمه‌ی مد نظر ما “best helmet brands” می‌باشد.


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.