ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

Post Type ها در وردپرس

در این قسمت از آموزش های طراحی قالب وردپرس با انواع پست ها در وردپرس آشنا خواهیم شد. در این آموزش می آموزیم که post type های پیش فرض وردپرس که در هنگام نصب وردپرس، در دسترس ما قرار می گیرند، چه چیزهایی می باشند و همین طور با انواع پست سفارشی یا همان custom post types و نحوه کار آن ها، آشنا خواهیم شد.

انواع مختلفی از محتوا ها در وردپرس موجود می باشند. در واقع همه چیز در وردپرس یک پست (که در فایل ترجمه وردپرس فارسی، به نوشته ترجمه شده است) محسوب می گردد. انواع محتواها به صورت عادی به عنوان یک نوع از پست در وردپرس شناخته می شوند، یعنی هر چیز یک پست بوده اما نوع آن ها می تواند باهم متفاوت باشد.

این تشابه اسمی ممکن است باعث قاطی شدن بعضی از مفاهیم برای توسعه دهندگان شود و کمی آن ها را گیج کند. مثلا یک نوشته (که معادل نام انگلیسی آن پست می باشد) یکی از انواع پست ها در وردپرس می باشد. در واقع یکی از انواع پست ها در وردپرس نوشته می باشد. به همین صورت، یک صفحه نیز یکی دیگر از انواع پست ها در وردپرس (یا همان Post Types در وردپرس) می باشند.

بصورت داخلی و در کارکرد هسته وردپرس، همه انواع پست ها در وردپرس (یا همه Post Type ها در وردپرس) در یک جا و در جدولی به نام wp_posts نگهداری می شوند و تنها تفاوت آن ها در ستون یا فیلدی است که post_type نامیده می شود.

علاوه بر  انواع پست ها در وردپرس که بصورت پیش فرض در وردپرس موجود می باشد، شما می توانید post type های جدید در وردپرس ایجاد کنید که با نام Custom Post Types یا پست های سفارشی، شناخته می شوند.

در بخش مربوط به “ آشنایی با Template Files در وردپرس “، به صورت خلاصه بیان شد که انواع پست ها در وردپرس به چه صورت با Template File های مختلف، به نمایش در می آیند.

از آنجایی که همه هدف Template File ها این است که محتوای سایت شما با روش درستی به کاربر نمایش داده شود، تمام هدف Post type ها در وردپرس نیز این است که برای هسته وردپرس مشخص کنند که با چه محتوایی روبرو هستند. این دسته بندی باعث می شود وردپرس درک کند که چگونه باید محتوای مورد نظر را مورد پردازش قرار دهد.

اگر بخواهیم کلی بگوییم، انواع پست ها در وردپرس به نوعی به Template File های به خصوصی در هسته وردپرس ارتباط دارند و در واقع Post Type یک محتوا برای نمایش و پردازش در یک سایت وردپرس ، به Template File مخصوص به خود متصل می باشد.

انواع پست های پیش فرض در وردپرس

  • Post : نوع پست یا post type برابر post می باشد
  • Page : نوع پست یا post type برابر page می باشد
  • Attachment : نوع پست یا post type برابر attachment می باشد
  • Revision : نوع پست یا post type برابر revision می باشد
  • Navigation menu : نوع پست یا post type برابر nav_menu_item می باشد
Post type های پیش فرض در وردپرس، می توانند توسط قالب ها یا پلاگین های ساخته شده توسط شما، مورد تغییر واقع شده و یا حتی حذف گردند اما این کار توصیه نمی شود. توصیه می شود که در هنگام توسعه قالب وردپرس یا پلاگین وردپرس، انواع پست های پیش فرض وردپرس که بصورت built-in  پس از نصب وردپرس، در دسترس می باشند، حذف یا پاک نشوند.

عمومی ترین انواع پست ها در قالب وردپرس که شما به عنوان یک توسعه دهنده، روزانه با آن ها بسیار سر و کار خواهید داشت، شامل Post و Page و Attachment و Custom Post Type می باشند. در این بخش در مورد پست تایپ های Revision و Navigation Menu صحبت نخواهیم کرد اما بخش هایی را در قسمت های آینده، مورد بررسی قرار خواهیم داد تا حدودی با نحوه عملکرد آن آشنا گردید.

پست تایپ سفارشی یا custom post type چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر شما توی سایتتون دو نوع مطلب منتشر میکنین که از لحاظ محتوا و نحوه نمایش با هم متفاوت هستن پس شما نیاز دارید که یک پست تایپ سفارشی برای محتوا های خاص سایتتون تعریف کنید. به طور مثال الان در سایت وبسافت۳ به غیر از مطالبی که در قالب متن و فیلم آموزشی منتشر میشه یه نوع دیگه ای داریم که بصورت دوره یا پکیج های آموزشی منتشر میشه که دارای قالب و نمایش متفاوتی هست و ما برای انتشار دوره های آموزشی یک پست تایپ سفارشی تعریف کردیم.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  انتخاب سرویس‌دهنده هاست مطلوب
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 2 مهر 1398
  • 1137 بازدید
  • بروزرسانی : 29 اسفند 1402

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

×