ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

ترافیک سایت

ترافیک سایت چیست؟

ترافیک وب سایت جریان حیات در تجارت‌های آنلاین است. شروع فعالیت تجارت‌های آنلاین با تلاش برای افزایش ترافیک سایت آغاز می‌شود. البته نرخ تبدیل هم اهمیت دارد. اما اگر شما راهی برای جلب توجه مخاطبان به صفحات وب سایت خود پیدا نکنید، افزایش نرخ تبدیل در وب سایت آخرین مسئله‌ای خواهد بود که به آن فکر خواهید کرد. همه ما می‌دانیم که می‌توان با پرداخت هزینه ترافیک سایت را بالا برد. اما قطعا روش‌های بازارایابی مبتنی بر تبلیغات پولی، تنها روش های افزایش ترافیک وب سایت نیستند.

حقیقت این است که ترافیک طبیعی نرخ تبدیلی ده تا سیزده بار بیشتر از ترافیکی دارد که با پرداخت هزینه ایجاد می‌شود. واضح است که هنگامی که کاربر سایت و محصولات یا خدمات شما را در جستجوی طبیعی گوگل بیابد. انگیزه بسیار بالاتری برای خرید دارد. چرا؟ زیرا که همه می‌دانند وقتی که گوگل شما را تایید کند. کالایی که عرضه می‌کنید، حتما کیفیت مطلوبی دارد.

افزایش ترافیک وب سایت

قبل از هر کاری باید مطمئن شوید که نتایج حاصل از فعالیت‌های خود را بدرستی ردگیری و آنالیز می‌کنید. شما نمی‌توانید ترافیک سایت خود را بالا ببرید بدون آنکه بدانید، برای افزایش ترافیک وب سایت خود باید از کجا شروع کنید. برای ردگیری تمام فرایندهای بازاریابی انجام شده در سایت این سه ابزار را باید نصب کنید.

– گوگل آنالیتیک Google Analytics
– گوگل سرچ کنسول Google Search Console
– AMP Analytics

AMPمخفف Accelerated Mobile Pages Project است. AMP یک پلتفرم طراحی سایت برای گوشی‌های هوشمند است که با کاهش حجم صفحات سایت به افزایش سرعت بارگذاری صفحات برای موبایل کمک می‌کند و از آنجا که این پلتفرم کدهای صفحات را تغییر می‌دهد، نمی‌توان با ابزارهای معمول آنالیز سایت آن را آنالیز کرد و نیاز به ابزاری اختصاصی برای آنالیز دارد.

بعد از آنکه مطمئن شدید که تمام این ابزارها به درستی نصب شده‌اند، می‌توانید صفحات فرود و Session های سایت خود (Session عبارت است از تعداد دفعاتی که کاربران وارد یک صفحه می‌شوند به علاوه مدت زمانی که کاربران در سایت می‌مانند و فعالیت‌هایی که در سایت انجام می‌دهند) را ردگیری کنید. با ردگیری این موارد می‌توانید مطمئن شوید که چه تعداد مخاطب به‌صورت واقعی از سایت بازدید کرده و همچنین در این بازدیدها به کدام صفحات سایت مراجعه نموده‌اند. سرچ کنسول گوگل به شما این امکان را می‌دهد که کلمات کلیدی که هر کدام از این بازدیدها به آن وابسته بوده را بیابید. در ضمن تعداد دفعاتی که سایت شما با آن کلمه کلیدی به نمایش درآمده است و تعداد دفعاتی که کاربران بعد از جستجوی کلمه کلیدی مد نظر بر روی لینک سایت شما کلیک کرده‌اند را نیز گزارش‌گیری می‌کند.

1 – بهینه سازی برای موتورهای جستجو

سئو یکی از مهم‌ترین روش های افزایش ترافیک سایت است. اما نباید فراموش کرد که سئو یک روش سریع برای افزایش ترافیک نیست. بنابراین بسیار منطقی است که برای افزایش ترافیک سایت ضمن انجام سئو به تبلیغات پولی نیز در بازه‌های زمانی مشخصی توجه داشته‌باشید. با استفاده همزمان از این دو روش می‌توانید میزان ترافیک قابل توجهی را به وب سایت خود جذب نمایید.

2 – وبلاگ نویسی مهمان

وبلاگ نویسی مهمان یکی از راه‌های اصولی برای افزایش ترافیک یک وب سایت است. تا زمانیکه شما یک وبلاگ نویس مهمان در یک سایت هستید. ترافیک سالمی از طریق آن سایت نیز خواهید داشت. اگر بتوانید وبسایت‌ها و وبلاگ‌های مطرح در صنعت و کسب و کار خود را برای درج وبلاگ مهمان راضی کنید، روند افزایش ترافیک سایت بهبود خواهد یافت. البته شاید راضی کردن یک وبلاگ حرفه‌ای برای درج وبلاگ مهمان چندان راحت نباشد. اما قطعا هنگامیکه بتوانید یک وبلاگ مرتبط با محتوای سایت خود را برای وبلاگ نویسی مهمان پیدا کنید، ترافیک دریافتی از آن، ارزش تمام زحماتی که کشیده‌اید را خواهد داشت.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  تفاوت وب سایت ، وبلاگ و دروازه وب

3 – ترافیک اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام یکی از راه های بسیار عالی برای افزایش ترافیک سایت است. اما باید به خاطر داشته باشید که تنها راه تبلیغات در اینستاگرام استفاده از هشتگ # است. بنابراین هنگام ارسال عکس در اینستاگرام حتما از هشتگ برای تبلیغ خود استفاده کنید. در ضمن در هنگام تماس با سایر کاربران در اینستاگرام هم می‌توانید از هشتگ استفاده نمایید. برای نوشتن کامنت یا پیام بر روی عکس‌های مرتبط به کسب و کار خود که بازخورد بالایی داراند وقت صرف کنید. نکته‌ای که باید در هنگام تبلیغات در اینستاگرام به آن دقت کنید این است که نباید بر روی همه عکس‌ها و پست‌های خود پیام تبلیغاتی درج کنید. نسبت سه به یک نسبت مناسبی برای درج تبلیغ در اینستاگرام است. یعنی آنکه به ازاء هر سه پست مفید و کاربردی در اینستاگرام، تنها یک پست تبلیغاتی ایجاد نمایید.

4 – استفاده از تلگرام

در حال حاضر تلگرام یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای چت در موبایل، در ایران است و کسب و کارهای زیادی از آن برای تبلیغ سایت و افزایش ترافیک سایت یا حتی فروش محصول خود بهره می‌برند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که برندها هرگز به صورت مستقیم کالای خود را در این گونه نرم افزارها عرضه نمی‌کنند. بنابراین باید بین برند ماندن از طریق تبلیغ وب‌سایت خود یا فروش مستقیم کالا در این نرم افزار یکی را انتخاب نمایید.

5 – فیسبوک و گوگل پلاس و استفاده از امکانات تبلیغاتی آنها

اصرار فیسبوک بر آنکه کاربران در فیسبوک یکدیگر را بشناسند و اقدامات امنیتی سختگیرانه آن از میزان محبوبیت این شبکه اجتماعی در ایران کاسته است، جایگزینی که میتوان برای فیس بوک در ایران معرفی کرد گوگل پلاس است. البته باید توجه داشت که هر کسب و کاری با توجه به حجم مخاطبان بلقوه خود، شبکه اجتماعی مناسب را انتخاب می‌نماید. بنابراین اگر مخاطبان کالا و خدمات شما بیشتر در فیسبوک فعالیت می‌کنند، می‌توانید با کمک ابزار ایجاد صفحه و گروه و تبلیغات در این صفحات و گروه‌ها به تبلیغ وب سایت خود بپردازید. البته در این مورد هم تولید محتوای با ارزش برای کاربران در کنار محتوای تبلیغاتی را نباید فراموش کرد. در مورد گوگل پلاس هم می‌توان از ابزارهایی مانند Communities (مانند گروه در فیسبوک) و Collection (مانند صفحه در فیسبوک) برای تبلیغات استفاده کرد.

6 – انتشار مقاله در لینکدین

از شبکه اجتماعی لینکدین برای جذب مخاطب به یک موضوع خاص می‌توان بهره برد. لینکدین یک شبکه اجتماعی معتبر و پر مخاطب محسوب می‌شود. اگر محتوای مناسب را برای مخاطب بلقوه آن در لینکدین تولید کنید، افزایش ترافیک سایت شما امری قطعی خواهد بود. از کلمات کلیدی طولانی و مرتبط با آنچه مخاطب بلقوه برند شما جستجو خواهد کرد برای تولید مقالات استفاده کنید.

7 – انتشار مقاله در سایت Medium

سایت Medium یک سایت معروف و معتبر است که کاربران به‌راحتی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. با توجه به محبوبیت این شبکه اجتماعی می‌توان با درج آگهی در آن و معرفی تجارت خود به مخاطبان بلقوه موجود در این شبکه اجتماعی به افزایش ترافیک سایت کمک کرد. در این سایت مقالات با ارزش ایجاد کنید. سعی کنید که با تولید مقالات آموزشی مخاطبان بلقوه را به وب‌سایت خود جذب نمایید.

8 – تولید اسلاید برای سایت SlideShare

Slideshare یکی دیگر از سایت‌هایی است که از آن برای افزایش ترافیک سایت خود می‌توانید استفاده کنید. استفاده از خدمات این سایت کاملا رایگان است. به اضافه اینکه اگر اسلایدهای خارق‌العاده‌ای ایجاد کنید. اسلایدهای شما می‌توانند وایرال شوند. چه نوع اسلایدی باید تولید کنید؟ اسلایدهای نرم افزار پاورپوینت در این سایت استفاده می‌شوند. یک محتوای قابل اشتراک گذاری تولید کنید. مطمئن شوید که مخاطبان شما از این محتوا خوششان خواهد آمد و البته ایجاد لینک به سایت خود را هم فراموش نکنید.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  آشنايي با مفاهيم dpi - lpi - ppi

9 – بازرایابی با کمک ویدئوهای یوتیوب

یوتیوب یک سایت قدرتمند در زمینه اشتراک‌گذاری ویدئو است. همه ما می‌دانیم که مخاطبان این سایت بسیار زیاد هستند. مسلما با توجه به حجم مخاطب سایت یوتیوب ( آن را به عنوان دومین موتور جستجوی پر مخاطب دنیا بعد از گوگل معرفی می‌کنند) می‌توان با تولید محتوای آموزشی مرتبط با خدمات برند خود، در آن به افزایش ترافیک سایت کمک کرد.

سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدئو ایرانی مانند آپارات امکانات مشابهی برای درج ویدئوی آموزشی یا درج تبلیغ در ویدئوهای پربازدید را فراهم آورده اند. با توجه به آمار سایت الکسا میزان بازدید کاربران از سایت آپارات در ایران در رتبه دوم بعد از گوگل قرار دارد. بنابراین بسیار عاقلانه است که با توجه به تحریم ایران و عدم امکان قراردادن تبلیغ در سایت یوتیوب، به‌جای آن از سایت پر بازدید آپارات استفاده نماییم.

10 – استفاده از روش Tripwires

عبارت Tripwires اولین بار توسط Perry Belcher یکی از بنیانگذاران سایت Digital Marketer به کار گرفته شد. در این روش پیشنهاد بر این بود که کالایی را در ویترین سایتی با قیمت بسیار پایین بین 7 تا 37 دلار بگذارند. این مبلغ تا 1 دلار هم می‌تواند پایین بیاید. سپس با جذب مخاطب به سایت به او کالاهایی گرانتر را نیز معرفی و پیشنهاد دهند و سعی کنند که مبلغ خرید کاربر از سایت را بصورت پلکانی بالا ببرند. استفاده از این روش برای جذب کاربران به سایت بسیار ساده تر از آن است که گران‌ترین کالای خود را ابتدا به کاربران معرفی کنیم.

11 – پیشنهاد خدمات حمل و نقل رایگان

پیشنهاد خدمات حمل و نقل رایگان یکی از بهترین روش های افزایش ترافیک به هر سایتی است. نکته استفاده از این روش در این است که کاربرانی که با این پیشنهاد وارد سایت شما می‌شوند، قطعا خریداران کالای شما هستند. وجود یک خدمت رایگان انگیزه بسیار بالایی برای خرید به کاربران می‌دهد. این موضوع در بسیاری از مطالعات بازاریابی به اثبات رسیده‌است. کالاهایی زیادی را می‌توان مثال زد که با این روش بازاریابی می‌توان میزان فروش آنها را افزایش داد. از سایت های فروش کتاب تا وب سایت های فروش مبلمان می‌توانند از این روش برای افزایش خریداران خود بهره ببرند.

12 – اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ Influencer marketing یکی از روش‌های فوق العاده موثر در بازاریابی است که در آن از افراد با نفوذ در شبکه های اجتماعی مانند افرادی که تعداد زیادی دنبال کننده دارند یا بازیگران و فوتبالیست‌ها برای انتقال پیام بازاریابی استفاده می‌شود. این روش بسیار سریع به نتیجه می‌رسد. استفاده از این روش مستلزم پرداخت هزینه است که با توجه به حجم بالای مخاطب مرتبط ارسالی به سایت، حجم فروش بالایی را نیز برای سایت به همراه خواهد داشت.

13 – ایجاد عناصر جذاب

از کتاب تا چک لیست‌ها تا کدهای تقلب، یا حتی نرم افزارهای آزمایشی رایگان و فراتر از اینها را می‌توان به‌عنوان عناصر جذاب به مخاطب پیشنهاد داد. این گزینه که محتوای با ارزشی تولید کنید و در کنار آن مخاطبان را نیز از کالایی که می‌فروشید، آگاه کنید مزیت بسیار خوبی است که نباید آن را دست کم گرفت. عناصر جذاب باید در عرض 15 تا 30 دقیقه مورد استفاده قرار گیرند.

14 – استراتژی لینک های شکسته

در سایت ویکی پدیا لینک‌های شکسته را بیابید و آن را با لینک به یکی از صفحات سایت خود ویرایش کنید. استفاده از این روش چندان ساده نیست. باید در ویکی پدیا بدنبال مقالات مرتبط با کالا و خدمات خود بگردید که دارای لینک شکسته باشند و در ضمن هیچ ضمانتی برای استفاده از لینک‌های تولید شده شما توسط ویکی پدیا وجود نخواهد داشت. اما درصورتیکه این روش عملی شود، می‌تواند ترافیک بالایی را به سایت شما هدایت کند.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  دلایلی که گوگل سایت شما را دوست ندارد

15 – از پاسخ دادن به سوالات سایت Quora برای افزایش ترافیک وب سایت استفاده کنید

سایت Quora تعداد زیادی کاربر دارد. این دامنه وسیع مخاطب می‌تواند به افزایش ترافیک سایت شما کمک کند. وارد سایت Quora شوید و بدنبال سوالات مربوط به کالا و خدمات برند خود بگردید. به سوالات پاسخ دهید و در پایان پاسخ با یک متن جذاب به صفحه‌ای از سایت خود لینک ایجاد کنید.

16 – محتواهای قدیمی سایت را بروز رسانی کنید

برخی مقالات با گذشت زمان بلا استفاده می‌شوند. باید راهی یافت و این مقالات منقضی شده را دوباره به چرخه مقالات به روز سایت اضافه کرد. انجام اینکار چندان دشوار نیست. با توجه به اینکه این کار رتبه صفحات قدیمی را دوباره در گوگل بالا خواهد برد، ترافیک ناشی از این روش کاملا محسوس خواهد بود.

17 – افزایش سرعت بارگذاری وب سایت

سرعت وب سایت یکی از عوامل حفظ ارتباط میان کاربر و وب سایت است. برای بالابردن سرعت سایت یک شبکه توزیع محتوا CDN با کیفیت بیابید و میزبانی سایت خود را به آن بسپارید. شرکت‌های بسیاری در ایران امروزه خدمات شبکه توزیع محتوا را ارائه می‌دهند. اما باید توجه داشت که با توجه به تحریم‌های ایران سرورهای خارجی ارائه دهنده این خدمات نمی‌توانند در ایران سروری داشته باشند و شرکت‌های ایرانی نیز در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکایی امکان داشتن سرور را ندارند. بنابراین عملا شبکه توزیع محتوا در ایران صرفا سرعت سایت را برای کاربران ایرانی بالا خواهد برد. علاوه بر انتقال سایت به یک شبکه توزیع محتوا می‌توان با بهینه سازی عکس های سایت و همچنین استفاده از ابزارهای آنالیز عوامل موثر بر سرعت بارگذاری سایت مانند SEMRush می‌توان مشکلات موجود در سرعت بارگذاری سایت را یافت و برطرف کرد.

18 – بهینه سازی برای گوشی های موبایل

گوگل امروزه از قانون ایندکس کردن سایت هایی که ابتدا برای موبایل بهینه شده‌اند، پیروی می‌کند. در ضمن روز به روز از تعداد کاربرانی که برای مراجعه به وب سایت ها از کامپیوتر استفاده می‌کنند کاسته شده و بر تعداد کاربران موبایلی وب سایت‌ها افزوده می‌شود. در صورت بهینه نبودن وب سایت برای موبایل شما بخش عمده‌ای از کاربران خود را از دست خواهید داد.

19 – در سایت خود یک بلاگ ایجاد کنید

اگر در سایت خود بلاگ ندارید بسرعت یک بلاگ به سایت خود اضافه کنید. وبلاگ ها ارزش سایت شما را بالا خواهند برد و بر میزان ترافیک سایت شما خواهند افزود. به یاد داشته باشید که مطالب وبلاگ باید بصورت منظم بروز رسانی شود و وبلاگی که هر چند وقت یکبار دچار وقفه در محتوا گذاری شود فاقد ارزش است.

20 -مطالعاتی در باره صنعت مربوط به برند خود انجام دهید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید

درباره صنعتی که در آن حوزه در حال فعالیت هستید مطالعه کنید و نظرسنجی‌هایی را درباره مسائل مرتبط با آن ترتیب دهید. سپس این اطلاعات را به اشتراک بگذارید. سعی کنید آمارهایی در ارتباط با عوامل تاثیرگذار در کسب و کار خود را تهیه کنید. اگر برای انجام اینکار به کمک نیاز دارید از شرکت‌های بازاریابی معتبر کمک بخواهید. سپس بعد از تهیه این آمارها آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 24 مرداد 1398
  • 1141 بازدید
  • بروزرسانی : 1 فروردین 1403

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

×