پرتال های افقی در مقایسه با پرتال های عمودی
دو دسته اصلی پرتال ها، پرتال های افقی و عمودی هستند. پرتال های افقی، حوزه های بسیاری را پوشش می دهند و پرتال های عمودی، تنها بر یک محیط کاری تمرکز می کنند. تعریف دیگری از پرتال های افقی را می توان چنین بیان کرد که پرتال های افقی، پلتفرمی عمومی برای شرکت هایی است که از نظر اقتصادی در یک سطح هستند یا از یک نوع هستند. به تبع آن، پرتال عمودی، نوعی خاص از پرتال برای نوعی خاص از بازار یا صنعت می باشد که به آن vortal نیز گفته می شود.

پرتال عمودی اطلاعات
پرتال عمودی اطلاعات یا به اختصار VIP، پرتالی خاص برای بازاری خاص است. چنین پرتال هایی ارائه دهنده اخبار، محتوای قابل ویرایش، انتشارات الکترونیکی، و قابلیت های تجارت الکترونیکی می باشند. تفاوت اصلی آنها با پرتال های عمودی سنتی، در این است که پرتال های اطلاعاتی عمودی، ارائه دهنده برنامه های رسانه ای دینامیک هستند که شامل شبکه های اجتماعی، ارسال فیلم، و وبلاگ نویسی می باشند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  هاست چیست؟
برچسب‌ها:, , , ,
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 6 مرداد 1398
  • 1073 بازدید
  • بروزرسانی : 28 آبان 1400

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 
×