اولین بار در سال ۱۹۹۴ بود که کاربران هرچند اندک ، تصویری را در فضای اینترنت نوپای آن زمان مشاهده کردند که با کلیک روی آن به صفحه دیگری منتقل می شدند و همین تصویر ، اولین تبلیغ بنری تاریخ بود. تصویری که با یک فونت رنگین کمانی روی آن نوشته شده بود:

آیا تا به حال با موستان اینجا کلیک کرده‌اید؟

اولین تبلیغ بنری تاریخ

بدون آن‌که به اسم شرکتی اشاره کند یا تبلیغ محصولی باشد، همان بنر پر از ایراد، ۴۴٪ نرخ کلیک داشت!

(البته این نوع تبلیغ، click bait یا طعمه محسوب شده و اصلا توصیه نمی‌شود.)

تبلیغات بنری یکی از باسابقه‌ترین تبلیغات آنلاین محسوب می‌شود و در این مدت، تغییر و تحولات مختلفی را به خود دیده است. هم اکنون برای اهداف مختلف مارکتینگ ، از این نوع تبلیغات استفاده می‌شود و یکی از مهمترین روش‌های تبلیغاتی برندها در فضای آنلاین ، تبلیغ بنری است.

تبلیغات بنری چیست؟

حتما به هنگام وب‌گردی و گشت‌و‌گذار در وب‌سایت‌های مختلف، تصاویر متحرک (بعضاً ثابت) توجه شما را جلب کرده است که با کلیک بر روی آن‌ها به یک وب‌سایت دیگر یا صفحه‌ای خاص در همان سایت، منتقل شده‌اید. به این تصاویر، بنر و به این نوع تبلیغات در وب‌سایت‌های مختلف، تبلیغات بنری می‌گویند. تبلیغات بنری، یکی از مرسوم‌ترین روش تبلیغات آنلاین محسوب شده و از روش‌های محبوب تبلیغاتی شرکت‌ها است و تقریبا همان نقشی را در فضای آنلاین دارد که بیلبورد در فضای آفلاین دارد. پس با این تفاسیر، شما بارها تبلیغات بنری را در اندازه و شکل های مختلف مشاهده کرده‌اید.
معمولا تبلیغ‌دهندگان، وب‌سایت‌هایی را برای نمایش بنرهای خود انتخاب می‌کنند که مورد بازدید جامعه و مخاطبان هدف آن‌ها هستند و این بنرها در بخش‌های مختلف سایت‌ هدف، در مقابل دید کاربران موردنظر قرار داده می‌شوند، تا بتوانند اهداف تبلیغاتی تعیین‌شده را محقق نمایند.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  چاپ خودکار تبلیغاتی

چرا باید به تبلیغات بنری توجه داشته باشیم؟

  1. ایجاد آگاهی از برند
    بنرها می‌توانند به عنوان بیلبورد در فضای آنلاین عمل کرده و با طراحی متناسب با هویت برند و نشر خوب آن برای مخاطبان هدف، به افزایش آگاهی از برند کمک نمایند.
  2. افزایش فروش
    با معرفی مناسب محصول در بنرها و ترغیب کاربران، می‌توان از آن‌ها برای افزایش فروش محصولات (مخصوصا فروش آنلاین) استفاده کرد.
  3. جمع آوری لید
    می توان با طراحی یک صفحه فرود خوب و انجام تبلیغات بنری برای آن از بازدیدکنندگان، یک لید (نام و نام خانوادگی، ایمیل، شماره تماس و…) دریافت کرد. البته کاربران این لید را در ازای دریافت خدمات یا ارزش افزوده (به عنوان مثال، دریافت ایمیل درباره آخرین اخبار درباره موضوعی خاص)، در اختیار سایت‌ها قرار می دهند.
  4. . افزایش ترافیک
    برای برخی سایت‌ها (مانند سایت‌های خبری)، ترافیک سایت و افزایش آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تبلیغات بنری می‌تواند ابزار تبلیغاتی مناسبی برای افزایش ترافیک بر روی وب‌سایت‌ها باشد.

مزایای استفاده از تبلیغات بنری چیست؟

  1. قیمت مقرون به‌ صرفه
    برخلاف سایر روش‌های تبلیغاتی ، طراحی و به اشتراک‌گذاری بنرها ارزان‌تر است.  پلتفرم‌ها با نمایش بنرهای شما در جایگاه‌های تبلیغاتی سایت‌های خود، سبب دیده‌شدن تبلیغات شما توسط گروه بزرگی از مخاطبان آن سایت‌ها می‌شوند.
  2. ایجاد آگاهی از برند
    حضور بنر شما در چندین وب‌سایت بزرگ و پربازدید‌کننده، باعث تقویت آشنایی مخاطبان با برند شما می‌شود. این کار سبب می‌شود تا نام تجاری شما برای کسانی که هرگز نام آن را نشنیده‌اند، تداعی گردد و بازدید‌کنندگان را با محصولات و یا خدمات شما آشنا کند.
  3. امکان هدف گیری مخاطبان خاص
    یکی از بهترین ویژگی‌های تبلیغات بنری، امکان مشخص کردن مخاطبان هدف است. مخاطبانی که شما تمایل دارید تا تبلیغ خدمات و یا محصولات کسب‌و‌کار شما را ببینند. قطعا همه بازدیدکنندگان یک سایت، مخاطبان مدنظر شما نیستند. به منظور بهینه‌کردن تبلیغات خود و صرفه‌جویی در میزان خرجکرد بودجه کمپین تبلیغاتی، باید مشتریان بالقوه خود را بشناسید و با انجام تبلیغات استاندارد و استراتژیک، آن‌ها را به مشتریان بالفعل، تبدیل نمایید. بهتر است شخصیت خریدار داشته باشید و این افراد خاص را هدف قرار دهید. مشتریان بالقوه بر روی بنرها کلیک کرده و در انتها به صفحه فرود شما هدایت می‌شوند.
  4. سنجش میزان اثربخشی
    بازاریابی، عملی نتیجه‌محور است. بنابراین، شما باید بتوانید میزان کارآیی کمپین‌های خود را بسنجید. کمپین‌های بنری به شما امکان می‌دهند تا تعداد کلیک‌های روی هر بنر تبلیغاتی خود را اندازه بگیرید و میزان تاثیرگذاری تبلیغات بنری خود را بررسی و میزان محقق شدن اهداف تبلیغاتی خود را تجزیه و تحلیل نمایید و بر طبق نتایج به‌دست آمده، راهکار خود را تغییر دهید.
✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  تاریخچه تبلیغات در جهان

جهت استعلام قیمت و ارتباط با کارشناسان کافیست از طریق واتساپ با شماره 09174441407 (یا روی لینک زیر کلیک نموده) با ما در ارتباط باشید ⬇️
واتس اپ : https : //wa.me/989174441407
همکارانم در اولین فرصت بررسی میکنن و پاسخگوی شما خواهند بود 🙏

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 13 فروردین 1404
  • 42 بازدید
  • بروزرسانی : 13 فروردین 1404

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   |