طراحی گرافیکی وب

طراحی سایتی زیبا، دقیق وکارآمد به رونق کسب و کار و معرفی فعالیت های تجاری و غیر تجاری کمک شایانی می کند. منظر و طراحی ظاهری سایت نماد و نشانی از نظم و اعتبار شغلی صاحب سایت است. اما همواره طراحی سایت با دو وجه طراحی گرافیکی و برنامه نویسی در ارتباط است. آگاهی طراح از اصول برنامه نویسی و الفبای آن می تواند به او در طراحی و تصویر سازی سایت کمک کند. چندان که ساختار و پیکربندی مطالب یک سایت از اهمیتی هم سنگ ظاهر گرافیکی سایت برخوردار است. این پیکربندی می تواند با مشورت برنامه نویس طراح و سفارش دهنده انجام گیرد. دسترسی ها و انتقال های آسان و دوری از گیج کننده شدن سایت در این باره بسیار دارای اهمیت است.

اگر به شما به عنوان یک طراح سفارش طراحی گرافیکی یک سایت داده شد نکات زیر را مد نظر قرار دهید:
حجم تصاویر

در طراحی وب سایت تصاویر کم و کم حجم کمک زیادی به سرعت لود شدن صفحه می کند. هرچه زمان لود شدن تصاویر بر روی سایت بیشتر باشد احتمال از دست دادن مخاطب بیشتر می شود. بنابر این سرعت سایت را فدای تصاویر حجیم و متعدد نکنید.
عدم استفاده از تصاویر انیمیشن و چشمک زن

سعی کنید تا حد ممکن از تصاویر و انیمیشن ها و بطور کلی عناصر متحرک و چشمک زن استفاده نکنید. این عناصر چشم را خسته و بیننده را سردرگم و کلافه می کند.
تصاویر مرتبط

از تصاویر و گرافیک هایی استفاده کنید که به متون، محتوا، مطالب و زمینه کاری سفارش شما مرتبط باشد. تصاویر و گرافیک های طراحی شده، از عناصری هستند که طراحی سایت شما را تشکیل می دهند و می توانند محتوای شما را به خوبی شرح داده و به نمایش در بیاورند، که این به تفهیم و درک بهتر محتوا و مطالب داخل سایت، بسیار کمک می کند.
فونت مناسب

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  مایکروسافت ویژوال استودیو

در طراحی وب سایت خود برای هدینگ ها از فونت Serif و برای متون داخل سایت از Sans-Serif استفاده کنید. فونت های Sans-Serif برای مطالعه متون در صفحات اینترنت بسیار راحت تر از فونت های دیگر هستند.
محدودسازی سایز فونت

استفاده از سایزهای مختلف فونت را محدود کنید. این محدود سازی خواندن مطالب سایت را آسوده تر و طراحی وب سایت شما را حرفه ای تر نشان می دهد.
تبلیغات در سایت شما

تبلیغات و فضای تبلیغاتی سایت را محدود نگه دارد. تعدد تبلیغات در یک سایت به اعتبار و انسجام آن آسیب می رساند چراکه مخاطبان قطعا برای مشاهده تبلیغات به سایت شما نمی آیند.
چیدمان و راهنمایی صحیح مطالب

اطمینان حاصل کنید مشاهده و استفاده از محتوای سایت برای تمام مخاطبان شما در دسترس و قابل فهم است. ممکن است از پیچیدگی زیاد و تعداد مطالب، به ارتباط و بهره برداری مخاطبان از سایتی که شما طراحی کرده اید آسیب برساند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 9 اردیبهشت 1398
  • 906 بازدید
  • بروزرسانی : 22 فروردین 1403

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 
×