
امروزه اهمیت تبلیغات بر هیچ مدیر یا صاحب کسبوکاری پوشیده نیست. بدیهی است نخستین گام برای فروش محصولات، جلب توجه مخاطبان است. به گزارش سرویس بازار در بازار رقابتی و گسترده امروز، جلب توجه مخاطب، بدون استفاده از تبلیغات امکانپذیر نیست. به عبارت دیگر، تبلیغات کارا و موثر از ملزومات داشتن یک کسبوکار موفق است. تبلیغات را میتوان در یک جمله خلاصه کرد: “تبلیغات یعنی ارائه پیام از طریق یک رسانه به مخاطبان با صرف هزینه و در یک ارتباط غیر شخصی”. قطعا پیامی که در تبلیغات ارائه میشود مختص به یک کالا نیست و تبلیغات میتواند حاوی پیامهای آموزشی یا سیاسی باشد. با این حال برای صاحبان کسبوکار، این پیام به معنی ارائه محصولات و خدمات آنها است. رسانههای گروهی که تبلیغات از طریق آنها انجام میگیرد، همچون تلویزیون، رادیو، مجله، روزنامه، تبلیغات خیابانی (بیلبورد، تراکت)، فضای مجازی و سایت اینترنتی، میشوند. امروزه تبلیغات اینترنتی یکی از مهمترین گزینهها برای ارائه محصولات و خدمات هستند، زیرا در برابر سایر تبلیغات مانند تلویزیون و بیلبورد، هزینه کمتر اما در مقابل تاثیرگذاری و سودرسانی بیشتری دارند. با گسترش گوشیهای هوشمند در سالهای اخیر و با توجه به آمار بالای جمعیت جوان کشور، امروزه استفاده از اینترنت بسیار رایج شده است، بنابراین نباید از تبلیغات اینترنتی غافل بود. چراکه مخاطبان شما ساعات زیادی را در دنیای مجازی سپری میکنند. اینترنت با ایجاد بازارهای هدف تازه، برای شرکتهای کوچک و نوپا امکان رقابت این شرکتها را با مجموعههای بزرگ فراهم میکند. برای بهتر دیده شدن و رشد کسبوکارهای کوچک و متوسط، اینترنت مانند سوخت موشک است. پس از این میانبر رسیدن به هدف، غافل نشوید.