ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

دانستن اینکه چه نوع کارتریجی در پرینتر شما کار می کند بسیار مهم است. ممکن است دستگاهی را با قیمت بالا خریداری کنید و سرانجام متوجه شوید که نوع چاپ آن دلخواه شما نیست و انتخاب اشتباهی داشته اید که باعث می شود هزینه ی شما به هدر برود. حوهر و تونر دو نوع متفاوت کارتریج پرینتر هستند که هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. این مطلب به شما کمک می کند تا اطلاعاتی درباره کارتریج های پرینتر بدست آورید تا پیش از خرید دستگاه مورد نظر دچار اشتباه نشوید.

به طور خلاصه، کارتریج های جوهر مایع هستند و برای پرینترهای جوهرافشان استفاده می شوند و کارتریج های تونر به صورت پودر هستند و برای پرینترهای لیزری به کار گرفته می شوند.

جوهر درون کارتریج جوهر می تواند بر دو نوع باشد: براساس رنگ و براساس رنگدانه. که نوع آن بستگی به کارتریج دارد. اکثر پرینترهای جوهرافشان موجود در بازار به طور سنتی از جوهرهای مبتنی بر رنگ استفاده می کنند. این نوع از جوهرها، اقتصادی تر از نوع مبتنی بر رنگدانه هستند و استقبال از نوع مبتنی بر رنگ باعث شده است تا تولید آن بیشتر باشد. همچنین تصویری که توسط این نوع کارتریج چاپ می شود سرزنده تر است.

جوهرهای مبتنی بر رنگ، ضد آب نیستند و ممکن است باعث ایجاد لکه شوند . صفحات چاپ شده توسط آن ها بعد از حدود ۲۵ سال محو می شود. جوهر مبتنی بر رنگدانه چاپ واضح تری به همراه دارد و سریع تر از جوهر مبتنی بر رنگ خشک می شود. عکاسان و طراحان گرافیک برای چاپ باکیفیت تصاویر و متون از جونر مبتنی بر رنگدانه استفاده می کنند. این نوع جوهرها در برابر آب و نور فرابنفش مقاوم هستند و راحت تر خشک می شوند. جوهرهای مبتنی بر رنگدانه تا ۲۰۰ سال باقی می مانند و از روی کاغذ محو نمی شوند.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  چاپ پاکت در شیراز

تونر یک ماده خشک پودری است که مانند کارتریج های جوهر، لکه به جا نمی گذارد اما در صورتی که به صورت نامناسب با آن کار شود ممکن است دچار خرابی شود. پرینترهای لیزری تک رنگ تنها با یک کارتریج تونر مشکی چاپ می کنند. پرینترهای لیزری رنگی نیز از چهار کارتریج با رنگ های مشکی، فیروزه ای، ارغوانی و زرد برای چاپ استفاده می کنند.

واحد درام یکی دیگر از اصطلاحاتی است که باید درباره آن دانست. بدون درام امکان چاپ وجود ندارد. درام با کارتریج تونر کار می کند و پودر تونر را بر روی کاغذ می آمیزد. واحد درام را می توان درون کارتریج تونر خریداری کرد یا اینکه آن را به صورت جدا تهیه کرد. این موضوع به سازوکار دستگاه پرینتر مربوط است. کارتریج های تونر که واحد درام را درون خود دارند معمولا گرانتر هستند و کارتریج های بدون درام قیمت کمتری دارند. اما با این حال دردسرهای سروکار داشتن با درام و تعویض آن را برای کاربر رفع می کنند. به این ترتیب هر زمان که تونر جدید خریده شود، درام آن نیز تعویض می شود اما در صورتی که درام از تونر جدا باشد، به طور معمول بعد از تعویض هر ۳ یا ۴ تونر، درام نیز باید تعویض شود.

price

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

×