اهمیت رنگ درپوستر از موارد بسیار مهمی است که هر طراح گرافیک باید به آن توجه ویژه داشته باشد.برای مثال رنگ سبز در پوسترمی تواند بیانگر صلح و آرامش باشد و با طبیعت و روستا و طریقه سالم زندگی در پیوند باشد.در جایی می تواند بسیار شدید و بی روح باشد و یا بسیار جاندار و با احساس مشاهده شود. می تواند نشان دهنده حرکت یا بیان کننده بیماری و پوسیدگی باشد. به طور کلی همه رنگ های قابل مشاهده در این غنای ارتباط سمبلیک سهیم هستند. و این رنگ ها هستند که می توانند کارکرد بسیار موثری در ارائه هدف یک پوستر داشته باشند.

با بیان این مثال مشخص شد که چگونه رنگ در پوستر رسانایی پیام را اضافه می کند.به همین دلیل بخش مهمی از طراحی است ، در صورتی که طراح رنگ ها و تاثیرات آنها را بشناسد و بتواند به درستی از آنها استفاده کند.

یک طراح پوستر باید در بخش رنگ به موارد مختلف از جمله گرم و سرد بودن یا میزان جذابیت آن برای بازار، نقش آن در پوستر به نسبت سنت و وابستگی به مدرن باید اطلاعاتی داشته باشد.

رنگ ها دارای ویژگی های مشخصی هستند برای مثال ویژگی حاصل از نوسانات مد که جنبه های دیگر رنگ است بطور مثال رنگ مد سال ۲۰۱۷ بوسیله ی شرکت هایی مانند پنتون پیشنهاد می شود و همین کد رنگ در پوسترهای تجاری دنیا با توجه به مد بکار گرفته می شود. و این بستگی به هوش و ذکاوت طراح دارد که به فراخور سفارش و جریانات مختلف جامعه برای طراحی و رنگ پوستری که سفارش گرفته است تصمیم گیری کند.

هر رنگ باید با محتوای پوستر ارتباطی داشته باشد بنابراین به منظور هماهنگی در انتخاب رنگ در هر حالتی اعم از بیان هیجان انگیز با اخطار باید با هم مرتبط باشند.

موارد بسیار متعددی برای انتخاب رنگ در خلق یک اثر گرافیکی اعم از تجاری و فرهنگی وجود دارد که در مقاله آتی به آنها اشاره خواهیم کرد.

price

برچسب‌ها, ,

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.