کارت ویزیت

همیشه به خاطر داشته باشید که به هر جلسه ای می روید کارت ویزیت همراه خود داشته باشید، کلمه ی بی مزه ای که این روزها روی زبان اکثر ما تبلیغاتچی هاست این است که بعد از معرفی خودمان می گوییم ، کوزه گر از کوزه شکسته آب می خورد و کارت ویزیتم را همراهم ندارم و….

سعی کنید به محض نشستن در هر جلسه ای کارت ویزیت شخصیتان را همراه داشته باشید و با معرفی خود کارت ویزیت شخصی خودتان را حتما ارائه دهید ، بدیهی است که روی کارت ویزیت شخصیتان حتما سمت و مشخصات و راه های ارتباطیتان را درج کرده باشید، می توانید کارت ویزیت شخصیتان را به همراه شرکتی که در آن کار می کنید را با هم ارائه دهید.

کارت ویزیت یکی از مهمترین و ساده ترین ابزار بازاریابی به شمار می رود. توسط آن شما خود و کسب و کارتان را در کمترین زمان به دیگران معرفی می کنید. بنابرین برای طراحی آن باید وقت کافی اختصاص دهید. چند نقطه ضعف را که در اغلب کارتهای ویزیت مشاهده کردم ، با شما درمیان می گذارم تا از آنها بپرهیزید.

۱- عدم توضیح زمینه کاری

کارتهایی را دریافت کردم که بر روی آنها فقط نام شرکت ، نام شخص و سمت شخص نوشته شده بود. و نام شرکت زمینه کاری را مشخص نمی کند. فرض کنید نام شرکتی “فرافناوران روز” باشد. آیا می توانید حدس بزنید این شرکت چگونه می تواند برای شما مفید باشد؟ بنابرین بر روی کارت ویزیت به وضوح زمینه کاری را ذکر کنید.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  کاغذ در صنعت چاپ

۲- استفاده از عکسهای نامناسب

کارت ویزیتی دریافت کردم که بیشتر شبیه به کارت ویزیت میوه فروشی ها بود! البته زمینه کاری شرکت واردات سخت افزار کامپیوتر بود، ولی طراح خلاق کارت ویزیت برای نمایش تفاوت آنها با دیگران از عکس چند میوه استفاده کرده بود که یکی از آنها رنگی متفاوت داشت. کارت ویزیت مکان مناسبی برای نمایش خلاقیتهای طراح نیست و صرفا جهت معرفی و بازاریابی کسب و کار بکار می رود.

۳- عدم استفاده از جملات توضیحی

بیایید شرکتهای جهان را به دو دسته تقسیم کنیم. شرکتهای بسیار معروف و شرکتهای معمولی. شرکتهای بسیار معروف نیازی به توضیح کسب و کار خود ندارد و اگر بر روی کارت خود بنویسند مایکروسافت ، همه می دانند که چه کاری انجام می دهد. شرکتهای معمولی، شرکتهایی هستند که غالب افراد آنها را نمی شناسند. چنین شرکتهایی باید کارشان را در یک یا دو جمله توضیح دهند. کارتی دریافت کردم که بر روی آن نوشته شده: شرکت … انجام پروژه های اتوماسیون. آیا با این عبارت دقیقا متوجه می شوید این شرکت چه کمکی به شما می کند؟ بجای آن می توان نوشت:” با نصب دستگاههای هوشمند در کارخانجات ، نیاز به کارگران کمتری خواهید داشت”. این جمله سرنخی ارائه می کند که نشان می دهد همکاری با این شرکت ، شاید نیاز به نیروی انسانی را کمتر سازد. بنابرین انگیزه بیشتری برای تماس و گرفتن اطلاعات بیشتر می دهد.

۴-استفاده از فونتهای بسیار ریز

در طراحی کارت ویزیت از فونتهای بسیار کوچک استفاده نکنید. مدیر سالخورده ای کارتی را به من داد و بلافاصله توضیح داد که آدرس سایتشان را با حروف بزرگتر یادداشت کنم زیرا ناخوانا بود! در نوشتن آدرس سایت از فونتهای کوچک و همچنین از سایه و افکتهای فتوشاپ استفاده شده بود. شاید یک گرافیست ترجیح دهد کارتی با فضای خالی و نوشته های ریز طراحی کند، ولی یک بازاریاب به فروش می اندیشد و نه فقط به زیبایی کارت.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  چاپ افست یا دیجیتال؟

منبع : مدیر سبز

price

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
برچسب‌ها:, , , ,
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 4 دی 1395
  • 1709 بازدید
  • بروزرسانی : 14 اردیبهشت 1403

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 
×