ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

تفاوت بنر و فلکسی

تفاوت فلکسی و بنر

متريال فلكسی به جنسی اطلاق ميشود كه نور را از خود عبور ميدهد در حالی كه بنر اين قابلیت را ندارد و معمولا نور از جلو به آن تابانده ميشود.

فلکسی

فلکس يا به عبارت صحیح تر ” فلكسی فيسمتريالی است كه برای تابلوهای سردر مغازه ها ، فروشگاه ها ، تابلوهای عابر پياده ، برخی از بيلبوردها و به طور خلاصه برای تابلوهايی كه لامپ مهتابی دارند استفاده ميشود .

انواع جنس فلکسی

فلكسی یا فلکس دو نوع چينی و كُره ای دارد ، نوع چينی آن معمولا 18 اُنس و نوع كُره ای آن 20 اُنس ميباشد .

بنر و انواع جنس بنر

بنر نيز مثل فلكسی دو نوع چينی و كُره ای دارد و هر دو نوع آن گراماژی بین هشت اُنس تا سيزده اُنس و گاها بیشتر را دارند ، تفاوت بنر چينی با بنر كُره ای در كيفيت پذیرش چاپ و مقاومت بنر است ، بنر كُره ای از كيفيت چاپ بالا و همچنين مقاومت بالاتری نسبت به بنر چينی برخوردار است. ( البته اخیرا بنر های ایرانی مات نیز وارد بازار شده اند که میتوان گفت از کیفیت تقریبا مطلوبی برخوردارند )

نوع دستگاه چاپ نيز در بالا بودن كيفيت چاپ نقش بسیار مهمی دارد ، به اين معنی كه اگر شما برای چاپ خود از بنر كُره ای استفاده كنيد ولی دستگاهی كه با آن چاپ ميكنيد دارای كيفيت پايين چاپ باشد ، كار شما از كيفيت بالايی برخوردار نخواهد بود.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  چاپ فوری بنر در شیراز

در نظر داشته باشید که فلکسی معمولا کمی تیره تر از بنر چاپ میشود ، دلیلش هم به خاطر وجود لامپ مهتابی داخل تابلو است ، چنانچه فلکسی مانند بنر چاپ شود در طول شب که مهتابی داخل تابلو روشن میشود کار چاپ شده شما تا حد زیادی بی حال و بی رنگ و رو خواهد شد.

بنرهايی كه برای استفاده معمولی ميباشد معمولا ده اُنس چاپ ميشوند ولی اگر بنر را برای تابلوهای سر در فروشگاه استفاده ميكنيد كه قرار است نور از جلو داشته باشند ، توصيه ميشود از بنر سيزده اُنس استفاده كنيد ، البته ميتوانيد در اين مورد با چاپخانه یا تابلو ساز خود مشورت كنيد .

price

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

×