شما تنها 20 ثانیه یا کمتر فرصت دارید تا مخاطب را راضی به برداشتن بروشور خود از روی میز و ورق زدن آن ، کنید. پس هرچه در آستین دارید رو کنید.
استفاده از نام کمپانی و آرم آن یکی از ضرورتهای اولیه طراحی کاتالوگ و بروشور می باشد. بروشورها اگر در بیش از دو صفحه یا دو لت طراحی می شوند، احتمالا دارای یک صفحه یا لت رویی به عنوان جلد خواهند بود که آرم و نام کمپانی و همچنین سوتیتر آن نیز باید در این صفحه قید گردد.
استفاده از تصاویر مستقیم یا غیر مستقیم با کیفیت بالا و رنگهایی با تونالیته بیشتر، از ویژگی های طراحی بروشورها می باشد. این عکس ها می تواند یا، عکس های محصولات و خدمات شرکت یا کمپانی صاحب بروشور باشد (که به آنها عکس های مستقیم و صنعتی گفته می شود و بهتر است در لابراتوآرهای عکاسی گرفته شود)، یا میتواند تصاویر در ظاهر بی ربطی باشند که در توصیف و تحلیل ربط آن با خدمات مرتبط با شرکت ، مشخص گردد. (این تصاویر، بیشتر در بروشورهای شرکتهایی استفاده می شود که کارهای خدماتی انجام می دهند.). در یک کلام هرچه عکس های یک بروشور بیشتر باشد ، موفقیت دیداری بروشور در جلب مخاطب ، افزایش می یاید.
تا آنجا که امکان دارد از عکس ها، تصاویرو ترکیب فرم هایی که سابق بر این در دیگر آثار منتشر شده ، وجود داشته است، استفاده نکنید. هرچند که هر المان گرافیکی در فضاهای مختلف ، تاثیر مخصوص به خود را می گذارد و عکس ها یا تصاویر تکراری در فضای غیر تکراری ، المان منحصر بفرد همان فضا محسوب می شود. اما برای پرهیز از خلق اثر کپی، بهتر است تا جای ممکن از این کار اجتناب نمایید.
اگر می خواهید ایده شما در کار طراحی بروشور (که از طراحی های تبلیغاتی محسوب می شود) یونیک و تک باشد، بهتر است ایده های اول و دوم که به ذهنتان خطور می کند، نادیده بگیرید واگر امکان دارد سراغ ایده های دیگر روید. چون احتمالا ایده های اولی و دومی به ذهن دیگران هم آمده و آنچنان یونیک نخوا هد بود.
پیام نمادین توسط فرم، رنگ یا احتمالا تصاویر ، باید سریع و در کوتاه ترین زمان منتقل گردد. این خاصیت کارهای گرافیکی تبلیغاتی است.
تا آنجا امکان دارد از متون کمتر و کاملا به جا استفاده کنید. بروشور را با کتاب داستان اشتباه نگیرید و فقط از درج اطلاعات ضروری به طور خلاصه استفاده نمایید. هرچه جملات کوتاه و مختصرتر باشد، کار شما کیفیت بهتر خواهد یافت.
ارزیابی سفارش دهنده کاتالوگ یا بروشور یکی دیگر از نکاتی است که قبل شروع طراحی باید به آن بپردازید. معمولا ارزیابی سیستم سازمانی شرکت سفارش دهنده و پرس و جو در مورد مشتری های آن که قرار است کاتالوگ یا بروشور به دست آنها برسد، شما را در چگونگی استفاده از المان ها و رنگ ها در طراحی بروشور و کاتالوگ آنها یاری می رساند و در مجموع شما را با سلیقه سفارش دهنده آشنا می سازد.
هر چه احترام به مخاطب بروشور بیشتر باشد، او را در گرفتن خدمات از صاحب کاتالوگ و بروشور ، ترغیب تر می کند. زیرا این احساس که با گروهی مشتری مدار طرف خواهد بود، سبب ایجاد میل و کشش ، برای برقراری تماس برای گرفتن خدمات یا کالا می نماید.
بعد از انجام کار طراحی و یا درحین انجام کار، قسمت هایی را برای اعمال تغییرات احتمالی در تصویب نهایی توسط سفارش دهنده در نظر بگیرید. همیشه شنیدن این مطلب که “کار تمام شده اما اگر نظری برای انجام تغییرات نهایی در کار دارید، می توانید اعمال کنید” برای سفارش دهنده خوشحال کننده است، زیرا ضمن ایجاد اعتماد از کار شما در او، باعث ایجاد تمایل برای انجام کارهای بعدی با شما می گردد. در ضمن شنیدن نظرات بیشتر ، باعث ایجاد خلاقیت و ایده های جدیدتر می گردد و هرگز هراسی از شنیدن نظرات سفارش دهنده برای ایجاد تغییرات در کار نداشته باشید. اگر خواسته او، غیر حرفه ای بود و به کار شما لطمه می زد، می توانید با توضیح دلایل خود، او را متقاعد کنید و اگر دلایلتان منطقی باشد، حتما او با شما موافق خواهد شد.