ساک دستی علاوه بر کارایی به عنوان یک ابزار بستهبندی و حمل کالا در بسیاری موارد به عنوان نوعی هدیه تبلیغاتی توانسته جایگاه خوبی در عرصه تبلیغ و ترویج برند بازی نماید. علی رغم قدمت نه چندان زیاد استفاده فراگیر از این کالا در سطح جامعه ، تا کنون نامهای متنوعی به آن اطلاق شده است از قبیل « ساک دستی » « ساک خرید » « بگ شاپ ( Bag Shop ) » « شاپینگ بگ ( Shopping Bag ) » و غیره.
شایان ذکر است این کالا خود به تنهایی در دست هر فرد میتواند نقش یک بیلبورد تبلیغاتی متحرک را ایفا نماید که طبیعتاً نقش بسزایی را در پیشبرد اهداف سازمان یا شرکت شما بازی کند. این کالا در حال حاضر در انواع جنسهای کاغذی ، پارچهای ، PVC و یا نایلونی تولید میشود.
ساکهای دستی کاغذی با انواع کاغذ گلاسه ، مقوای پشت طوسی و یا کرافت ساخته میشود که دو نوع گلاسه و مقوای پشت طوسی به منظور استحکام بیشتر باید با سلفون روکش شوند. علی رغم این که تصور میشود ساک دستی تبلیغاتی کاغذی به دلیل جنس کاغذی آن از دوام کمی برخوردار باشد ولی تجربه ثابت کرده است این محصول نه تنها داری استحکام بسیار زیادی بوده بلکه به دلیل داشتن روکش سلفونی توان و امکان حمل حتی تا 10 کیلوگرم وزن را در برخی از ابعاد آن دارد. البته اصولاً کارکرد این کالا یک نوع کارکرد فانتزی در نظر گرفته شده و برای چنین مقاصدی استعمال نمیشود. به هر حال ساک دستی کاغذی یکی از موثرترین روشهای تبلیغاتی است که می تواند تاثیر شگرفی در اذهان مخاطبان گذاشته و نظر آنها را به اهداف مد نظر شما جلب نماید.
در پایان با توجه به رسالت خود یاد آور می شویم با توجه به بالا بودن قیمت این نوع ساک نسبت به نوع نایلونی تجزیه پذیر و قابل بازیافت است.
پیش از هر اقدامی ، با مشاور تبلیغاتی خود در این زمینه مشاوره نمایید.
ساک دستی تبلیغاتی اغلب در موارد زیر کاربرد دارد:
1 – بستهبندی کالاهای فروشگاهی مانند پوشاک ، ساعت ، طلا و جواهر ، آرایشی و بهداشتی ، قطعات کامپیوتر و غیره.
2 – بستهبندی هدایای تبلیغاتی مانند سالنامه (سررسید) ، ارگانایزر ، کتاب های نفیس ، ستهای مدیریتی ، لوح تقدیر و یادبود و غیره.
3 – ابزار حمل کاتالوگها ، فولدرها ، اسناد و لیست قیمتها و غیره علی الخصوص در زمان برگزاری همایشها ، سمینارها و یا شرکت در نمایشگاهها