ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

کنگره چیست ؟

از نظر لغتی کنگره به معنای گردهم آمدن تعداد افراد بیشتری در حدود چندین هزار نفر می باشد که در حیطه تخصصی متشابه مانند علمی ، حرفه ای ، فرهنگی و دیگر زمینه ها به منظور تبادل نظرات و ایده ها دور هم جمع می آیند. کنگره اغلب در خصوص تبادل نظر در مورد موضوع یا مسئله خاص می باشد و به منظور حل یا بیان نقطه نظرات کنگره برگزار می شود.

 تفاوت کنکره با کنفراس و یا همایش ؟

شاید بتوان اینطور بیان داشت که کنگره از لحاظ معنایی با کنفرانس یا همایش از لحاظ اهمیت موضوع و تعداد گردهمایی شرکت کنندگان دارای تفاوت های جزیی می باشد. برخی از کنگره ها می تواند در چندین روز و یا چندین جلسه برگزار شود که در کنفرانس یا همایش همچنین گزینه ای وجود ندارد.

اهداف برگزاری کنگره

کنگره می تواند با اهداف مشخصی در سطح ملی ، بین المللی برگزار شود. کنگره می تواند اهدافی مانند حل موضوع یا مسئله، بیان موضوع، تبادل نظرات و بیان پیشنهادات را دنبال نماید. در کنفرانس یا همایش اغلب هدف در سطح بیان نظرات و تبادل ایده ها بسنده می نماید. برگزاری همایش در زمان مشخص شده و به صورت محدودیت زمانی تعیین شده انجام می پذیرد که در کنگره با تعیین مشخص زمان کنگره روبه رو نمی باشیم و این احتمال می رود که زمان کنگره بیشتر و یا کمتر از زمان تصور شده پیش رود.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  روز ملی صادرات - 29 مهر

کنگره نوعی گردهمایی است. در لغت نامه دهخدا در خصوص معنی کلمه کنگره چنین آمده است: «مجمعی از سران دولت، نمایندگان ممالک یا دانشمندان که دربارهٔ مسایل سیاسی، اقتصادی، علمی و غیره بحث کنند.» در فرهنگ فارسی معین نیز در خصوص معنی کلمه کنگره چنین آمده است: «[ فر.] مجمعی از نمایندگان کشورها یا ایالت‌های درون یک کشور یا سازمان‌های مستقل (مانند اتحادیه‌های تجاری) برای بحث و گفتگو دربارهٔ مسائل مشترک.»

کنگره‌ها معمولاً برای بحث دربارهٔ یک موضوع ویژه برپا می‌شوند. شرکت در کنگره برای ارائه و بحث موضوع تنها توسط اعضا و سازمان‌های حمایت‌کننده مالی انجام می‌گیرد. کنگره معمولاً با برنامه‌ریزی قبلی و به صورت سالیانه یا چندساله برپا می‌شود. بیشتر کنگره‌های بین‌المللی و جهانی به صورت سالیانه برگزار می‌شوند. کنگره غالباً برای چند روز طول می‌کشد و دارای چندین جلسه هم‌زمان است.

کنگره‌ها می‌توانند اهداف مختلفی داشته باشند، از جمله:

به اشتراک گذاشتن دانش و اطلاعات
تبادل نظر و ایده‌ها
حل مشکلات و چالش‌ها
ایجاد روابط و همکاری‌های جدید
کنگره‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلف برگزار شوند، از جمله:

سیاست
اقتصاد
علم
فناوری
فرهنگ
ورزش
برخی از کنگره‌های معروف عبارتند از:

کنگره جهانی شیمی (IUPAC)
کنگره بین‌المللی فیزیک (IUPAP)
کنگره بین‌المللی ریاضیات (ICM)
کنگره جهانی کامپیوتر (ACM)
کنگره جهانی تجارت (WTO)
کنگره‌ها می‌توانند نقش مهمی در پیشرفت جامعه داشته باشند. آنها می‌توانند به اشتراک گذاشتن دانش و اطلاعات کمک کنند، تبادل نظر و ایده‌ها را تسهیل کنند و به حل مشکلات و چالش‌ها کمک کنند.

منبع : سمینار ایران

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 12 بهمن 1394
  • 850 بازدید
  • بروزرسانی : 7 دی 1402

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

×