تبلیغات کوکاکولا

بومی گرایی در تبلیغات را فراموش نکنید…

یکی از نمایندگان فروش شرکت کوکاکولا ، مایوس و نا امید از خاورمیانه بازگشت.دوستی از وی پرسید: «چرا در کشورهای عربی موفق نشدی؟

وی جواب داد: «هنگامی که من به آنجا رسیدم مطمئن بودم که می توانم موفق شوم و فروش خوبی داشته باشم. اما مشکلی که داشتم این بود که من عربی نمی دانستم. لذا تصمیم گرفتم که پیام خود را از طریق پوستر به آنها انتقال دهم. بنابراین سه پوستر زیر را طراحی کردم:

پوستر اول …مردی را نشان می داد که خسته و کوفته در بیابان بیهوش افتاده بود.
پوستر دوم مردی که در حال نوشیدن کوکا کولا بود را نشان می داد.
پوستر سوم مردی بسیار سرحال و شاداب را نشان می داد.
پوستر ها را در همه جا چسباندم.

دوستش از وی پرسید: آیا این روش به کار آمد؟
وی جواب داد: «متاسفانه من نمی دانستم عربها از راست به چپ می خوانند و لذا آنها ابتدا تصویر سوم ، سپس دوم و بعد اول را دیدند.»

قبل از هر اقدام جدید در تبلیغات باید مطالعات اولیه به صورت کامل با در نظر گرفتن همه جوانب انجام شود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  تبلیغات ایمیلی
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 30 آذر 1402
  • 813 بازدید
  • بروزرسانی : 30 آذر 1402

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 
×