ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

تغییرات وردپرس 5.3 (ویژگی ها و تصاویر)

پیش بینی می شود وردپرس 5.3 در تاریخ 12 نوامبر 2019 منتشر شود. این آخرین نسخه بزرگ سال است و با پیشرفت های چشمگیری روانه بازار خواهد شد.

ما توسعه را از نزدیک دنبال کرده ایم و اولین بتا را امتحان می کنیم تا ویژگی های جدیدی را که در راه است امتحان کنیم.

این بسته بندی جدید با ویژگی های جدید ، بهبود ویرایشگر بلوک و بروزرسانی رابط کاربری همراه است. همچنین بسیاری از موارد بهبود پشت صحنه برای توسعه دهندگان نیز وجود دارد.

در این مقاله ، به شما نشان خواهیم داد آنچه در وردپرس 5.3 برای ویژگی ها و تصاویر تغییر کرده است.

Features and screenshots of the upcoming WordPress 5.3

توجه: می توانید با استفاده از افزونه وردپرس Beta Tester ، نسخه بتا را در رایانه خود یا در محیط مرحله بندی امتحان کنید.

وردپرس 5.3 هنوز در دست توسعه است ، به این معنی که ویژگی ها هنوز هم می توانند تغییر کنند و ممکن است به نسخه نهایی تبدیل نشوند.

با گفتن این مطلب ، اجازه دهید نگاهی به آنچه در وردپرس 5.3 می آید نگاهی بیندازیم.

موضوع جدید ، یک قالب پیش فرض وردپرس

این نسخه با یک موضوع پیش فرض جدید وردپرس به نام 2020 ارائه می شود. این تم زیبا توسط Anders Norén طراحی شده است و مبتنی بر Chaplin,  یک قالب رایگان وردپرس است که پیشتر در فهرست دایرکتوری WordPress.org منتشر شده است.

ظریف ترین قسمت این قالب جدید تایپوگرافی است. این با قالب بندی Inter (فونت) همراه است که در عرضهای مختلف ( bold, italics, extra bold) ارائه می شود. این فونت برای عناوین واقعاً خوب کار می کند و باعث برجسته تر و واضح تر شدن آنها می شود. همچنین در صفحه های کوچکتر عالی به نظر می رسد.

Above the fold area in Twenty Twenty

2020 به کاربران این امکان را می دهد تا از ویرایشگر بلاک وردپرس نهایت استفاده را ببرند و برای پست ها و صفحات خود طرح بندی محتوائی شگرف ایجاد کنند.

Blog post layout in Twenty Twenty

این شامل یک پوسته و یک قالب کامل برای ارسال ها و صفحات است. دو منوی ناوبری در بالا ، یک منوی پیوندهای اجتماعی در پایین و دو منوی جداگانه برای صفحه نمایش های تلفن همراه وجود دارد.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  دامین (دامنه) چیست؟

این موضوع دارای یک طرح ستونی تمام عرض است ، به این معنی که در سمت چپ یا راست مطالب شما هیچ نوار جانبی وجود ندارد. با این حال ، این شامل دو منطقه آماده ویجت در پایین است.

و بله ، با تمامی سازندگان صفحه وردپرس نیز کار می کند.

طراحی و به روز رسانی رابط کاربری

وردپرس 5.3 تغییرات زیادی در ظاهر کلی رابط کاربری وردپرس ارائه می دهد. این تغییرات شدید نیستند و ممکن است برخی از کاربران به هیچ وجه متوجه آنها نشوند. با این حال ، آنها انسجام را به ظاهر کلی ناحیه مدیریت وردپرس می آورند.

Appearance changes in WordPress dashboard

هدف در اینجا بهبود تضادهای رنگی در زمینه ها و دکمه های فرم ، اضافه کردن یک پالت رنگ جدید و ترکیب نمایشی و ظاهری ویرایشگر و بقیه صفحه های مدیر وردپرس است.

Better highlighting of form fields

همچنین باعث بهبود دسترسی مدیر وردپرس می شود و آن را به یک تجربه سرگرم کننده برای همه کاربران تبدیل می کند.

بلاک های جدید و بهبود یافته

تغییرات زیادی در ویرایشگر بلوک گوتنبرگ در این نسخه وجود دارد.

گذشته از پیشرفت چندین بلوک موجود در گوتنبرگ ، رابط کاربری و تجربه کلی با انیمیشن های جدید و نکات بصری نیز بهبود می یابد.

تشکیل بلوک های گروهی با هم

اکنون می توانید گروه هایی از بلوک ایجاد کرده و به عنوان گروه با آنها تعامل برقرار کنید.

Adding a group block in WordPress 5.3

می توانید یک بلوک گروهی را به سادگی اضافه کنید و بلوک های داخل آن را اضافه کنید ، یا می توانید بلوک های موجود را در گروه بکشید و رها کنید یا در صورت تمایل آنها را گروه بندی نکنید.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  طراحی سایت با ASP.NET یا PHP؟

این به شما امکان می دهد چندین مورد بلوک را به عنوان یک گروه مجزا قابل استفاده مجدد ذخیره کنید ، بنابراین می توانید یک رنگ پس زمینه را در گروه اعمال کنید ، مورد را قبل یا بعد از گروه وارد کنید و آن را کپی کنید.

Group block interactions

بلوک تصویر بهبود یافته

اکنون بلوک تصویر جدید به شما امکان می دهد سبکی را برای تصاویر انتخاب کنید. در حال حاضر ، آن را با دو سبک نمایش داده می شود:پیش فرض و ماسک دایره ای

Image block styles

بلوک ستون های بهبود یافته

اکنون بلوک ستونها از شما می خواهد که یک ستون برای ستونهای خود انتخاب کنید یا عرض هر ستون را از تنظیمات ستون ها تنظیم کنید.

Column width and pattern

افزودنی نگهدارنده بلوک جدید در داخل هر ستون نیز به وضوح قابل مشاهده است و ایجاد طرح های پیچیده چند ستونی را آسان تر می کند.

بهبود بلوک های جدول

جدول بلوک همچنین در WordPress 5.3 بهبود می یابد. اکنون می توانید سبک ها را انتخاب کرده و نوارهایی را به ردیف های جدول خود اضافه کنید.

The new table block in WordPress 5.3

بلوک جدول بهبود یافته همچنین به شما امکان می دهد سطرهای هدر و پاورقی را به جدول خود اضافه کنید.

بلوک دکمه بهبود یافته است

اگر می خواهید دکمه ای را در پست ها یا صفحات اضافه کنید ، پس از آن دکمه بهبود یافته را دوست خواهید داشت که به شما امکان می دهد شعاع مرزی را خودتان انتخاب کنید.

Improved button block in WordPress 5.3

همچنین می توانید هدف را تعیین کرده و ویژگی را به لینک اضافه کنید ، به این معنی که می توانید پیوندهای دکمه را در یک پنجره جدید باز کنید و در صورت لزوم آن را به صورت ناگهانی تنظیم کنید.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  فایل ها در وردپرس

بلوک آخرین ارسال ها بهبود یافته است

در حال حاضر ، آخرین بلاک ارسال ها لیستی از پست های اخیر شما را اضافه می کند. در WordPress 5.3 ، آخرین بلاک ارسال نیز به شما امکان می دهد تا گزیده هایی را اضافه کنید و طول های کنترل را نیز کنترل کنید.

Latest posts block in upcoming WordPress 5.3

با این حال ، هنوز تصاویر ریز عکسها را نشان نمی دهد.

سایر تغییرات قابل توجه در ویرایشگر بلوک

همانطور که می دانید ویرایشگر جدید وردپرس به زبان های جاوا اسکریپت و PHP نوشته شده است. نگه داشتن سریع و قابل استفاده برای همه کاربران یک کار بزرگ است.

تیم ویرایشگر بلاک توانسته است وردپرس 5.3 آینده را سریعتر کند. آنها 1.5 ثانیه از زمان بارگذاری را هنگام آزمایش با 1000 بلوک و ارسال 36،000 کلمه کوتاه کرده اند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 25 مهر 1398
  • 1265 بازدید
  • بروزرسانی : 23 اسفند 1402

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

×