طراحی قالب وردپرس

مقدمه

قالب وردپرس از اجزاء مختلفی تشکیل شده. هر یک از این اجزاء کار مخصوص به خود را انجام می‌دهند. اگر شما هم به قالب‌های وردپرس علاقه مند هستید و دوست دارید بدانید یک قالب وردپرس چگونه ساخته می‌شود، هر کدام از فایل‌ها چه کاری انجام می‌دهند و چگونه می‌توان یک قالب وردپرس ساخت؛ تصمیم داریم آموزش ساخت قالب وردپرس را در این مطلب بررسی کنیم. شاید با خودتان بگویید چه نیازی به یادگیریست! این همه قالب رایگان و حرفه‌ای که بصورت آماده موجودند! دیگر چه نیازی به این کارهاست؟ بعضی از دوستان علاقه به توسعه دادن، دارند و می‌خواهند 0 تا 100 کار را سفارشی ایجاد کنند. از طرفی اگر روزی مجبور شدید بخشی از قالب خود را تغییر دهید، نیازی به صرف هزینه بالا ندارید و می‌توانید خودتان با آگاهی نسبت به بخش‌های مختلف قالب، تغییر را ایجاد کنید.

از کجا شروع کنیم

مرجع طراحی قالب وردپرس مسلما سایت رسمی وردپرس می باشد که مرجع رسمی توسعه دهندگان و برنامه نویسان وردپرس هست، اما بسیاری از مطالب و نکات بیشتر و حرفه ای تر، در این مرجع نیامده است. در واقع سایت رسمی وردپرس نقطه شروع شما برای وارد شدن به دنیای بسیار عظیم و شگفت انگیز وردپرس می باشد.

قبل از شروع کار چه چیز های رو باید بدونم  

شما نیاز به یادگیری کدنویسی HTML و CSS، همچنین زبان برنامه نویسی PHP و پایگاه داده MySQL دارید. این موارد را حتماً باید یاد داشته باشید. البته در خیلی از موارد هم به آموزش زبان جاوا اسکریپت هم نیاز دارید.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  سرعت سایت و چند روش برای افزایش آن

بعد از گذاشتن زمان برای یادگیری این پیش نیازها، باید روی مستندات وردپرس وقت گذاشته و توابع، متغیرها، کلاس ها و دیگر اجزاء وردپرس را بررسی کرده که اگر PHP را خوب کار کرده باشید، این مرحله از کار چندان سخت نخواهد بود. چون مستندات وردپرس از قواعد PHP استفاده می کند.

چه کسانی نیاز به ساخت قالب دارند

شما برای انجام موارد زیر می توانید این کتاب راهنما را مورد استفاده قرار دهید:

  • ساخت قالب فرزند (پوسته فرزند) یا همان child theme به منظور اینکه بتوانید با یک قالب والد یا همان parent theme کار کنید و آن پوسته را توسعه دهید
  • ساخت یه پوسته یا قالب جدید بر مبنای یک قالب موجود از قبل
  • درک کلی از نحوه کار داخلی قالب های وردپرس در حالت کلی
  • ساخت یه قالب وردپرس از پایه بدون هیچ چیز اما فقط و فقط بر اساس ایده ها و رویاهای خودتان

اگر می خواهید برای خود یک سایت شخصی با بهترین امکانات طراحی کنید،اگر می خواهید برای دیگران سایت شرکتی،فروشگاهی و شخصی طراحی کنید و درآمد داشته باشید می بایست طراحی سایت به صورت داینامیک را یاد بگیرید.برای اینکار می توانید از سیستم های مدیریت محتوا موجود استفاده کنید.یکی از محبوب ترین و پراستفاده ترین این سیستم ها،وردپرس است.وردپرس به دلیل راحت بود در یادگیری و کاربرپسند بودن این محبوبیت را به دست آورده است. برای یادگیری وردپرس دو راه دارید : از کلاس های آموزشی که به صورت حضوری برگزار می شود استفاده کنید و با پرداخت هزینه ی زیاد در مدت تعیین شده وردپرس را یاد بگیرید. از بسته های آموزشی موجود در بازار که به صورت فیلم های آموزشی تهیه شده است استفاده کنید. اگر در کلاس های آموزشی ثبت نام کنید می توانید وردپرس را یاد بگیرید اما اینکه آیا کیفیت کلاس ها و مطالبی که در آنها گفته می شود کاربردی است نیاز به تحقیق زیاد دارد تا هزینه ی زیادی که بابت آن کرده اید شما را پشیمان نکند.خیلی از شما دوستان هم احتمالا در کلاس های زیادی شرکت کرده اید و به نتیجه خاصی نرسیده اید یا عده ای دیگر پس از یادگیری نتوانسته اید مطالب مطرح شده رو برای خود شخصی سازی کنید و آنها را پیاده کنید. اگر از بسته های آموزشی استفاده کنید نیز می توانید وردپرس را به خوبی یاد بگیرید همچنین در این روش هزینه ی کمتری پرداخت می کنید و بسته آموزشی را همیشه دارید و در صورت نیاز می توانید به آنها مراجعه کنید.بسته های آموزشی موجود با کیفیت های مختلف و با قیمت های مختلف در بازار و اینترنت موجود هستند که احتمالا خیلی از شما دوستان از این بسته ها استفاده کرده اید.برخی نتایح خوبی گرفته اید و برخی هیچ پیشرفتی نداشته اید.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  روش های مشهور کردن وب سایت

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 2 مهر 1398
  • 1264 بازدید
  • بروزرسانی : 23 اسفند 1402

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 
×