ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

متا تگ چیست؟

متا تگ ها و یا به اصطلاح متا دیتا (Meta Data)، اطلاعاتی هستند که در توصیف اطلاعات دیگر مورد استفاده قرار می گیرند و در واقع اطلاعات تکمیلی صفحات وب شما می باشند و توسط بازدید کنندگان قابل رویت نیستند. این تگ ها می توانند در هر صفحه وب با هر فرمتی و در صورتی که صفحه شما دارای قاب (فریم) باشد، در بخش head صفحه مورد استفاده قرار گیرند.

امروزه اکثر موتور های جستجو از برچسب های متا استفاده می نمایند این برچسب ها برای بررسی و شاخص گذاری صفحات مورد استفاده قرار میگیرند به این معنا که شما می توانید توسط این تکنیک کنترل بیشتری بر روی نحوه نمایش صفحه در موتور جستجو و در نهایت افزایش ترافیک بیشتر در آن، داشته باشید.

متا تگ ها از دو قسمت کلی تشکیل شده اند:

Name: مشخص کننده نام متا تگی است که شما قصد استفاده از آن را دارید.
Description: تعیین کننده محتویات متاتگ برای موتورهای جستجو است.

در ادامه به مهمترین و مفید ترین متاتگ ها می پردازیم:

زبان ساختاری (Content Type)

این متاتگ ساختار صفحه شما را به موتورهای جستجو معرفی می نماید و می گوید که کاراکتر های آن از چه یونیکدی پیروی می کنند. این متاتگ حتما باید در کدنویسی هر قالب مورد استفاده قرار گیرد.

< meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=utf-8″ />

توضیحات (Description)

این متاتگ از بالاترین اهمیت برای موتورهای جستجو برخوردار است و محتوای صفحه شما را معرفی خواهد کرد. برای قرار دادن این متاتگ در کد نویسی خود می بایست آنرا در بین تگ Head و بعد از Title و متاتگ Content Type قرار دهید.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  قوانین CSS

< meta name=”description” content=”Description” />

کلمات کلیدی (Keywords)

این متاتگ برای معرفی کلمات کلیدی درون سایت شما در نظر گرفته شده است. سعی کنید کلمات کلیدی که در این قسمت استفاده می کنید در محتوای صفحه به کار گرفته شده باشد. زیاد بودن کلمات کلیدی در Ranking سایت نتیجه برعکس ایجاد می کند و کمتر بودن آن نتیجه بهتری را به دنبال دارد ( حداکثر 10 کلمه ) و حداکثرتعداد کارکتری که در این قسمت می توان اضافه کرد 500 کارکتر می باشد. لازم به ذکر است برای جدا سازی کلمات کلیدی، از علامت ویرگول به صورت انگلیسی استفاده نمایید.

<meta name=”keywords” content=”keyword1 , keyword2 , keyword3″ />

زبان سایت و محتویات آن (Content Language)

این متاتگ در موتورهای جستجو بسیار مفید می باشد و در مواقعی که موتورها بخواهند سایت ها را بر اساس زبان و یا منطقه زبانی آنها گروه بندی نمایند، بسیار مفید می باشد.

< meta http-equiv=”content-language” content=”fa” />

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 25 مرداد 1398
  • 1076 بازدید
  • بروزرسانی : 1 فروردین 1403

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

×