ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.


خیلی اوقات پیش می ­آید که فردی را در خیابان، کافی شاپ یا در یک کنفرانس ملاقات می­کنید و حدس می­زنید که او می­تواند در آینده مشتری کسب و کار شما شود. بسیار خوب، در این شرایط چطور می­خواهید او را با کسب و کارتان آشنا کنید؟ بدون شک در این موقعیت، هیچ چیزی به اندازه یک کارت ویزیت جذاب و مؤثر به کارتان نمی­­آید. در واقع با ارائه کارت ویزیت به فرد، علاوه بر این که اطلاعات مختصری در مورد محصولات، خدمات و راه­های ارتباطی با شرکت خود را در اختیار او قرار می­دهید، نام تجاری خود را نیز در ذهن مخاطب حک می­کنید. در ادامه قصد داریم مراحل مختلف تهیه یک کارت ویزیت را به شما معرفی کنیم.

تهیه کارت ویزیت منحصر به فرد : از کجا باید شروع کرد؟

پیش از شروع به طراحی کارت ویزیت، بهتر است که ابتدا رنگ­ها و فونت­هایی را که به نظرتان بیشتر با نشان تجاری کسب و کارتان همخوانی دارد انتخاب کنید. انتخاب این موارد پیش از آغاز طراحی اصلی، علاوه بر افزایش سرعت طراحی، باعث می­شود که در مراحل مختلف کار دچار سردرگمی نشوید.

یک تمپلیت انتخاب کنید

برای این که لازم نباشد وقت زیادی را صرف طراحی کارت ویزیت از صفر کنید، توصیه می­کنیم که طراحی را بر روی یک تمپلیت از پیش آماده شده انجام دهید. البته اگر قصد دارید که یک کارت ویزیت صد در صد منحصر به فرد را طراحی کنید، قطعاً تمپلیت­­های آماده چندان به کارتان نمی­آید. با این حال، توجه داشته باشید که طراحی یک کارت ویزیت بدون استفاده از تمپلیت، الزاماً به این معنی نیست که کارت ویزیت بهتری از کار درمی­آید. پس اگر حس می­کنید که ذوق یا حوصله لازم برای انجام این نوع طراحی را ندارید و یا قصد دارید که طراحی آن را به فرد دیگری بسپارید، شاید بهتر باشد با یک هزینه اندک و یا حتی به صورت رایگان از تمپلیت­های آماده استفاده کنید. همچنین مطمئن باشید که بیشتر این تمپلیت­ها توسط خبره­ترین طراحان، ایجاد شده اند و به احتمال زیاد از جذابیت کافی برخوردار هستند.بیشتر بخوانید :   ۱۰ اشتباه رایج که در طراحی کارت ویزیت های تجاری ممکن است رخ بدهند

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  راهکارهای تبلیغات و بازاریابی شرکت خصوصی
تمپلیت را شخصی ­سازی کنید

تمپلیت را شخصی ­سازی کنید

مسلماً تمپلیتی که به صورت آماده بر روی اینترنت یا هر کاتالوگی قرار دارد، بارها توسط افراد مختلف استفاده شده است یا در آینده مورد استفاده قرار می­گیرد. بنابراین حتماً پس از انتخاب تمپلیت، به ایجاد تغییرات و شخصی سازی آن بپردازید. تعدادی از مواردی که در فرایند شخصی سازی می­توان انجام داد، به شرح زیر است :

  • رنگ را تغییر دهید

یکی از مهمترین مواردی که بهتر است پس از انتخاب تمپلیت حتماً تغییر دهید، رنگ مورد استفاده در آن است. در این مرحله، حتماً رنگی را انتخاب کنید که با سلیقه مخاطبانتان همخوانی داشته باشد. برای مثال، اگر صاحب یک شرکت تولیدی صنایع سنگین هستید، شاید استفاده از ترکیب رنگی زرد و نارنجی مناسب نباشد. از سوی دیگر، رنگ مورد استفاده باید طوری انتخاب شود که کنتراست لازم با رنگ نام تجاری و فونت مورد استفاده را داشته باشد.

  • اندازه و محل نشان تجاری­تان را در کارت ویزیت تعیین کنید

توجه داشته باشید که هدف از تهیه کارت ویزیت، در وهله اول، این است که در کنار ارائه راه­های ارتباطی، نام و نشان تجاری کسب و کار خود را با یک طرح جذاب در معرض دید مخاطب قرار دهید. بنابراین پیش از افزودن هر متن یا طرحی به کارت ویزیت، بهتر است محل قرار گیری نشان تجاری خود را انتخاب کنید.

  • متن مورد نظر را اضافه کنید

تمپلیت­های آماده از این نظر، مشابه هم نیستند. بعضی از آن­ها محل قرارگیری متن را هم تعیین کرده­اند و حتی بعضی متون نمونه­ را هم در آن­جا قرار داده اند. اما بعضی دیگر، چنین محلی را تعیین نکرده اند. اما در هر صورت، چه قصد داشته باشید در محل تعیین شده، متن خود را قرار دهید و چه بخواهید محل آن را خودتان تعیین کنید، مرحله پس از قرار دادن نام تجاری بر روی کارت ویزیت، انتخاب و درج متن بر روی آن است. البته متنی که بر روی کارت ویزیت درج می­شود، قرار نیست که چندان طولانی باشد. این متن می­تواند توضیح خیلی مختصری از محصولات، خدمات یا شعار تبلیغاتی شما باشد.بیشتر بخوانید :   شناخت رنگ نسبت به کسب و کار مشتریان در طراحی و چاپ کارت ویزیت چه کاربردی دارد؟

حتماً یک حاشیه خالی در نظر بگیرید

توجه داشته باشید که در هنگام چاپ کارت ویزیت، بهتر است یک حاشیه خالی برای آن در نظر گرفته شود. به این معنی که در این حاشیه، ترجیحاً اطلاعات مهمی قرار نگیرد. علت این امر این است که در هنگام چاپ، ممکن است حاشیه کارت ویزیت به دقت چاپ نشود و لازم باشد که حاشیه آن برش داده شود. البته این موضوع تنها منحصر به چاپ کارت ویزیت نیست. بلکه در بسیاری از انواع دیگر چاپ مانند چاپ بروشور و چاپ کاتالوگ نیز این موضوع رعایت می­شود. همچنین توجه داشته باشید که به هیچ عنوان، بخشی از نشان تجاری­تان در این محدوده قرار نگیرد. چرا که مخدوش بودن نشان تجاری بر روی کارت ویزیت نشان دهنده بی­توجهی شما به طراحی آن است و ناخودآگاه، مخاطب را نسبت به کسب و کارتان بی­اعتماد می­کند.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  افزایش ترافیک سایت
آماده چاپ شوید

آماده چاپ شوید

آماده چاپ شوید

پس از انجام مراحل طراحی و بازبینی کلی متن، دیگر لازم است که وارد مرحله چاپ شوید. برای چاپ کارت ویزیت هم مانند طراحی آن باید چند مرحله مختلف را طی کرد. هرچند، کارشناسان و متخصصان مؤسسه چاپ ما، تمام این مراحل را با دقت زیاد و به بهترین نحو ممکن برای شما انجام خواهند داد، اما برای آشنایی شما با روند کار، به طور خلاصه این مراحل را با هم مرور می­کنیم.

  • انتخاب کاغذ

انتخاب کاغذ مناسب، از جمله مواردی است که به طور مستقیم بر موفقیت و یا عدم موفقیت کارت ویزیت در جلب توجه مشتری تأثیرگذار است. هر چند طیف گسترده­ای از کاغذها را می­توانید استفاده کنید، اما پیشنهاد ما به شما این است که در این مرحله از کار، از انجام صرفه­جویی پرهیز کنید. چرا که استفاده از کاغذهایی با کیفیت متوسط، نه تنها اقتصادی­تر نیست، بلکه ممکن است که کل هزینه­ای را که صرف طراحی و چاپ می­کنید به هدر دهد. حتماً توجه داشته باشید که کیفیت کاغذ مورد استفاده، بیش از هر عامل دیگری تعیین می­کند که مخاطب شما کارت ویزیت را پیش خودش نگه دارد یا داخل سطل زباله بیندازد. پس اگر قصد دارید که کارت ویزیتتان به مدت طولانی نزد مخاطب بماند، از کاغذهای با کیفیت استفاده کنید.

  • انتخاب دستگاه چاپ کارت ویزیت

احتمالاً در هنگام چاپ اسناد و تصاویر در منزل یا شرکتتان، تنها با توجه به سیاه و سفید یا رنگی بودن مطلب، پرینتر مناسب را انتخاب می­کردید. اما در هنگام چاپ کارت ویزیت، با توجه به نوع کاغذ و کیفیتی که برای کارت ویزیت­ها در نظر گرفته­اید، باید دستگاه چاپ مورد نظر را از میان چندین نوع چاپ موجود انتخاب کرد. با این حال، بیان جزئیات و خصوصیات هر کدام از نوع چاپ ها در این جا، شاید چندان به کار نیاید. بنابراین، با توجه به تنوع دستگاه های چاپ مختلف در مؤسسه ما، این مرحله معمولاً توسط کارشناسان انجام می­شود. پس به هیچ عنوان نیازی نیست که ذهنتان را درگیر این بخش کار کنید.بیشتر بخوانید :   مهمترین نکاتی که باید در طراحی کارت ویزیت به آن توجه ویژه ای شود.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  طرح های تقویم 1397 گردشگری
کار را به کاردان بسپارید

کار را به کاردان بسپارید

کار را به کاردان بسپارید

در انتها لازم به ذکر است که چاپ کارت ویزیت درجه یک و خیره کننده، چندان کار ساده­ای نیست و تخصص و تجربه در این کار، حرف اول را می­زند. هر چند ممکن است مؤسساتی وجود داشته باشند که ادعا کنند با یک قیمت ارزان و در مدت زمان خیلی کوتاهی کارت ویزیت شما را طراحی می­کنند. اما به هر حال، هر برگه تبلیغاتی بی کیفیتی را هم می­توان کارت ویزیت نامید! بنابراین توصیه ما این است که در چاپ کارت ویزیت حتماً «کار را به کاردان بسپارید». در انتها نیز باید گفت که موارد ذکر شده در بالا، تنها خلاصه­ای از مراحلی است که در طراحی هر کارت ویزیت مؤثر و چشم­نوازی باید طی شود. با این حال، اگر قصد تهیه یک کارت ویزیت منحصر به فرد برای کسب و کار خود را دارید، تنها کافی است از طریق هر کدام از راه­های ارتباطی ذکر شده در این صفحه با ما تماس بگیرید. کارشناسان مؤسسه چاپ ما در تمام این مراحل در کنار شما خواهند بود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 13 مهر 1398
  • 664 بازدید
  • بروزرسانی : 22 اردیبهشت 1402

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

×