دستگاه چاپ اکو سالونت

در دستگاه چاپ اکوسالونت از یک جوهر بر پایه حلال زیست تخریب پذیرbio degradable ) استفاده می شود که مواد رنگی درون آن معلق شده اند . این جوهرها فاقد بو هستند و تنها در برخی موارد خاص بوی بسیاری کمی از خود ساطع می کنند . در دستگاه اکوسالونت از نوع خاصی از جوهرهای چاپ استفاده می شود که وضوح و رزولوشن بالایی دارند و می تواند کیفیت چاپ را به شکل شگفت انگیزی بهبود بخشد .

در قسمت هد دستگاه اکوسالونت از نازل های خاصی استفاده می شود که اندازه بسیار ریزی دارد و می تواند قطرات جوهر پایین تر از 10 پیکولیتر را بپاشد . طبیعتاً ، هر چه این نازل ها کوچک تر باشند و حجم رنگ کمتری بپاشند ، تصویر نهایی ایجاد شده از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود . اگر به تصاویر دیجیتالی نگاهی انداخته باشید و با معیار پیکسل در این تصاویر آشنا باشید ، می دانید که هر چه تعداد پیکسل‌های یک تصویر بیشتر باشد ، کیفیت آن تصویر بهتر خواهد بود ، بنابراین کوچک بودن نازل در دستگاه‌های چاپ اکوسالونت یک معیار سنجش عالی محسوب می شود .

اکثرا دستگاه اکوسالونت کاربردهای بسیار متنوع داخلی و خارجی دارند . جوهر استفاده شده در دستگاه‌های چاپ اکوسالونت برای استفاده در محیط‌های خارجی نیز بدون هیچ مشکلی کاربرد دارد که این مورد استفاده از اکوسالونت را توسعه فراوان بخشیده است . اما به طورکلی ، این تکنیک تصاویر زیبا ، واقعی و با کیفیت چاپ خیره کننده ارائه می دهد که بزرگ ترین مزیت آنها محسوب می شود .

دستگاه چاپ اکوسالونت

دستگاه چاپ اکوسالونت نوع جدید و بروز شده چاپگرهای سالونتی می باشد که معایب این دستگاه ها را کاملا برطرف کرده است . متریال به صورت رول روی دستگاه اکوسالونت قرار می گیرد و از پرمصرف ترین متریال های برای چاپ اکوسالونت می توان به انواع استیکر ، مش ، سولیت ، بک لایت ، کاغذ دیواری و … اشاره کرد .

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  لیفه بنر چیست ؟

تفاوت دستگاه چاپ اکوسالونت و بنر در چیست ؟

این دو دستگاه در بحث سخت افزار و جوهر با هم تفاوت دارند .
جوهرهای سالونت پیکولیتر بالایی دارند و طبیعتا در چاپ جزئیات سفارش کمی دستگاه را با محدودیت مواجه می کنند . در صورتی که جوهرهای اکوسالونت ریزپاش هستند و می توانند خروجی چاپ با کیفیت تر و دقیق تری را به نمایش بگذارند .
ایراد دوم جوهرهای سالونت در ساختار آن می باشد که به دلیل استفاده زیاد از مواد نفتی در ساخت خود ، بسیار برای انسان و محیط مضر می باشد . در صورتی که جوهرهای اکوسالونت برای انسان ضرر ندارد و به همین دلیل است که عبارت اکو به اول اسم آن اضافه شده است .

انواع هد دستگاه چاپ اکوسالونت

در بازار چاپ ایران متداول ترین هد برای چاپگرهای اکوسالونت ، هد اپسون ژاپنی از نوع DX5 می باشد . این هد به دلیل کیفیت مطلوب و قابل قبول ، طول عمر بالا و قیمت مناسب طرفداران بسیاری دارد . نوع دیگر هد اپسون DX7 می باشد که به نسبت هد DX5 کمی از لحاظ فنی ضعیف تر بوده و طول عمر کمتری دارد . هد های دیگر نظیر کونیکا ژاپنی از نوع Konica-512-14pl و Konica-1024-14pl هد های اسپکترا آمریکایی از نوع Polaris ، Nova ، Skywalker و همینطور StarFire.

بهترین دستگاه اکوسالونت 

با توجه با انواع هد دستگاه اکوسالونت و همینطور انواع سایزهای موجود می توان نتیجه گرفت دستگاهی با بدنه صنعتی با سیستم خشک کن قوی و با دوهد اپسون ژاپنی DX5 در عرض دستگاه 160 سانتی متر می تواند مطلوب ترین نوع دستگاه اکوسالونت باشد .

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  چگونه یک چاپگر خوب بخریم؟

حلال اکوسالونت 

اگر با دستگاه های چاپ لارج فرمت آشنا باشید حتما می دانید که حلال اصلی جوهرهای آنها مایع حلالی به نام سالونت می باشد . سالونت را می توانید کنار جوهرهای خود تهیه کنید . مزیت استفاده از سالونت در مقایسه با دیگر حلال های قابل استفاده نظیر تینر و الکل در این است که از سالونت برای شست و شوی هد هم می توان بهره گرفت در صورتی که تینر و الکل آسیب جدی به هد خواهد زد .

مزایای چاپگرهای اکوسالونت :

  • این نوع چاپ مقاومت بالایی نسبت به خراش ، رطوبت و ساییدگی دارد .
  • سطح به وجود آمده شفاف و با کیفیت است .
  • به دلیل کنترل خوبی که بر پاشش رنگ وجود دارد رزولوشون طرح ایجاد شده بالاست .
  • این نوع چاپ در کنار کیفیتی که برایتان فراهم می کند قیمت مقرون به صرفه ای دارد .

انواع جوهر اکوسالونت که باید بشناسید

جوهرها بر روی سطوح مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند . این جوهرها انواع مختلفی دارند و بر همین اساس کیفیت و قیمتی که در اختیارتان قرار می دهند هم متفاوت خواهد بود . جوهر اکوسالونت نیز در انواع مختلفی به بازار عرضه می شود از جمله این موارد می توان به  جوهر دای ، جوهر پیگمنت و جوهر فلورسنت اشاره کرد .

  • جوهرهای دای قیمت بیشتری نسبت به جوهرهای دیگر دارند و کیفیت بهتر و مطلوب تری را در اختیارتان می گذارند .
  • جوهرهای پیگمنت را می توان بر روی تیشرت ها ، سطوح پلاستیکی و پلیمری مورد استفاده قرار داد .
  • جوهر فلورسنت هم کاربرد ویژه خود را دارد . به کمک این جوهر می توانید درخشش و شفافیت عناصرتان را دو چندان کنید و طرح های زیبایی خلق نمایید .
✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  قیمت تقویم اختصاصی شیراز

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 
×