ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

تبلیغات محیطی از اولین و قدیمی ترین روش های تبلیغات است و شامل تمامی عناصر تبلیغاتی است که در معابر و مکان های عمومی نصب شده و در معرض دید قرار می گیرد. این نوع تبلیغات از گذشته تا کنون همچنان تاثرگذاری اش را حفظ کرده چراکه مردم در معابر و مکان های عمومی اجبارا با این تبلیغات مواجه شده و آن ها را می بینند. اهمیت تبلیغات محیطی به ویژه در رابطه با معرفی یک محصول تازه نقش بسزایی دارد ، بخصوص در دنیای امروز، نام های تجاری با نصب بیلبوردها و تبلیغات محیطی در فضای بیرون فروشگاه های بزرگ ، نامشان را به مشتریانی که در حال ورود به پروسه خرید هستند یادآور می شوند.

انواع تبلیغات محیطی:

بیلیبورد و استند:

بیلبوردها عام ترین و فراگیر ترین نوع رسانه های تبلیغات محیطی بشمار می رود و در صورتی که دارای طراحی مناسب و خلاقانه ای باشد و در جای مناسب نصب شوند بازدهی تبلیغاتی مناسبی دارند.

تلویزون های تبلیغات:

تلویزیون های تبلیغاتی قابلیت تبلیغ بصورت ثابت و متحرک را دارند و از جهتی، هم می توانند مانند یک بیلبورد بصورت ثابت طراحی شوند و هم بصورت یک فیلم یا موشن گرافیک محتوای خود را انتقال دهند. نکته دارای اهمیت در تلویزون های تبلیغاتی استفاده نکردن از صوت و موسیقی در محیط های شهری شلوغ است. در این رابطه بهتر است فیلم تبلیغاتی بدون صوت طراحی شود چرا که صدای اضافی در محیط شلوغ شنیده نشده و غرض و هدف تبلیغاتی را از بین نبرد . همچین باعث می شود تبلیغ شما بصورتی بیجا و ناتوان جلوه کند.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  لیست شرکت کنندگان چهارمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی مشهد

بدنه وسایل نقلیه عمومی(تاکسی و اتوبوس و مترو):

بدنه های وسایل نقلیه عمومی از بهترین محیط ها برای تبلیغات شهری و محیطی است چراکه از سویی همواره متحرک هستند و احتمال دیده شدن پیامشان بیشتر است و از طرف دیگر اخیرا طراحان گرافیک محیطی با استفاده از فرم این وسایل نقلیه و حالت بدنه و درب های آن طرح های خلاقانه ای ایجاد کرده اند.

بدنه مبلمان شهری و پل های هوایی:

بدنه عناصری همچون مبلمان شهری با طراحی خلاقانه و هماهنگ با فرم کلی آن مبلمان و با تکرار در سطح شهر می تواند تبلیغات موثری را ایجاد کند.

دیوارنویسی :

دیوار نویسی اگرچه از انواع قدیمی تر تبلیغات محیطی است و اکنون منسوخ شده اما اگر به صورتی خلاقانه با محیط ارتباط برقرار کرده و می تواند توجه عموم را با فرار از کلیشه ها جلب کند و می تواند تاثیر به سزایی داشته باشد. به ویژه آنکه دیوار نویسی و نقاشی مستقیم بر روی دیوار دوام بیشتری نسبت به تابلوهای تبلیغاتی و بنرها دارد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 9 اردیبهشت 1398
  • 736 بازدید
  • بروزرسانی : 22 مهر 1401

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

×