ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

چگونه می شود یک بروشور طراحی کرد که خیره کننده باشد؟ نکات زیر می تواند تا حدی در این زمینه مفید باشد.

بسیاری افراد ممکن است بتوانند یک بروشور طراحی کنند و قابل قبول باشد. اما چیزی که در مقاله پیش رو مطالعه می کنید، تفاوت یک بروشور خوب و یک بروشور عالی است.

-پیش از شروع کار هدفتان رو بشناسید.

از مشتریان خود بپرسید دقیقا چرا به بروشور شما نیاز دارند. از مطالعه بروشور شما دنبال چه چیزی هستند. (این سوال می تواند از مشتریانی باشد که چند بار با آن ها کار کردید. اگر چنین شخصی وجود ندارد، شرکت های رقیب را مطالعه کنید) باید دقیقا بدانید برای چه هدفی طراحی می کنید.
2-استفاده محدود و صحیح از فونت

نیازی نیست از تعداد زیادی فونت در طراحی استفاده کنید. نهایتا سه فونت برای عنوان، زیر عنوان (سو تیتر) و متن اصلی.

اکثر مردم فکر می کنند باید برای طراحی، حتما از یک چیز خارق العاده استفاده کنند که هیچ کس قبلا از آن استفاده نکرده باشد.

این نکته را فراموش نکنید که مشتریان، بیشتر با بروشور هایی ارتباط برقرار می کنند که فونت آن ها هویت سازمانی و رسمی داشته و شناخته شده باشد.(این مطلب الزاما در مورد پوستر، لوگو و دیگر طراحی ها درست نیست)
3-تعداد صفحات را مشخص کنید.

پیش از آن که نوشتن متن را شروع کنید، باید بدانید بروشور شما چند صفحه ای است و در صورت امکان جنس کاغذ را هم بدانید. این خیلی به شما دید می دهد.
4-خواننده رو در اولویت قرار دهید

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  نوشتن عنوان‌های جذاب برای تبلیغات

برای طراحی یک بروشور، همواره در نظر داشته باشید که قرار است مخاطب آن را کجا ببیند.

قرار است در یک نمایشگاه به دست مخاطب داده شود؟ در وبسایت قرار داده می شود؟ برای مخاطب ارسال پستی می شود؟ زمانی که مخاطب آن را باز می کند، چه پیامی به او می رسد؟

بروشور را برای مخاطب طراحی کنید نه برای خودتان.
5-ساده طراحی کنید و بنویسید

شما میخواهید یک بروشور متفاوت طراحی کنید. درست است؟ گاهی اوقات ایده های ساده به شدت متفاوت خواهند بود.

اگر می خواهید برای بیان منظورتان از تعداد زیادی عکس های کلیشه ای استفاده کنید، بهتر است این کار را نکنید. شاید بهتر باشد یک تایپوگرافی ساده انجام دهید و در یک کلمه یا یک جمله، منظورتان را به مخاطب برسانید.
6-بارش فکری کنید

افراد را جمع کنید و از آن ها در مورد ایده هایشان بپرسید. دو هفته زمان بگذارید و ایده های مختلف را بشنوید. از هر کسی راجع به چیزی که در ذهنتان است، نظر بپرسید. ببینید واکنش افراد چیست. جمع بندی کنید و دست به قلم شوید.
7-متناسب طراحی کنید

حواستان باشد برای کجا طراحی می کنید. همیشه نباید یک بروشور لوکس طراحی کنید. به عنوان مثال هیچ وقت طراحی یک موسسه خیریه نباید لوکس و فانتزی باشد. چون این احساس را در مخاطب القا می کند که این بروشور، هزینه زیادی در بر داشته است. ولی زمانی که برای محصول جدید یک کمپانی بزرگ طراحی می کنید، باید احساس لوکس بودن را تا حدی القا کنید.
8-از تصاویر خوب استفاده کنید.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  دانلود تقویم 1401

همواره سعی کنید در زمان های مختلف، گنجینه تصاویر خود را پر بار کنید. عکس بگیرید. عکس های مختلف را جمع کنید. این کار باعث می شود در مدت زمان، دارای یک بانک تصویری خوب شوید و در کارهایتان از آن استفاده کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

×