ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

چاپ پوستر - جشنواره شیراز شناسی

پوستر (د ر انگلیسی POSTER ) یک ابزار تبلیغاتی است که از دو عنصر اصلی تشکیل شده است؛ یکی گرافیک و دیگری متن. جایگاه اصلی پوستر در تبلیغات این است که به واسطه ی گرافیک زیبا ، مخاطب از دور جذب می شود و هنگامی که نزدیک تر می شود، متن پوستر را که عموما حاوی یک درخواست یا اطلاع رسانی است را مورد مطالعه قرار می دهد.

آن‌ها ارزان و در عین حال یکی از ابزارهای مورد علاقه تبلیغ کنندگان هستند. امروز آن‌ها به گونه‌ای تکامل یافته‌اند که برای کمپین‌های سلامت عمومی و آکادمیک و موارد دیگر کاربرد دارند.

تاریخچه پوستر

تاریخچه پوستر به اواسط دهه 1800 مورد باز می گردد زمانی که لیتوگرافی به یک فرایند چاپ مقرون به صرفه تبدیل شده بود. گسترش محبوبیت آن‌ها تا زمان تولید انبوه که تکمیل هنر تجدید چاپ را امکان‌پذیر کرد، مشاهده نشد. در آن زمان بود که ساخت پوستر به ویژه برای فروش محصولات گسترش یافت.

پوستر یکی از اولین فرم‌های تبلیغات بوده و در اوایل قرن 19 به عنوان ابزاری برای ارتباط تصویری توسعه یافته است. پوسترها توسعه تایپوگرافیک را تحت تاثیر قرار دادند زیرا بایستی از فاصله دور خوانده می‌شدند و نیازمند انواع بزرگ‌تری از حروف برای طراحی بودند و به چاپ‌های بزرگ‌تری (معمولا از جنس چوب به جای فلز) احتیاج داشتند. پوستر سریعا در سراسر جهان منتشر شد و به یکی از عناصر مهم طراحی گرافیک تجاری تبدیل گردید. بسیاری از هنرمندان مانند هنری تولوز لتروک و هنری ون در ورده پوسترهایی را طراحی کردند.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  15 نمونه چاپی تعاملی هوشمندانه مثال هایی که می تواند یک مرکز تبلیغات را تکمیل کند

از پوسترها برای تبلیغ احزاب سیاسی استخدام سربازها و همچنین فروش محصولات و گسترش ایده‌ها به عموم استفاده می‌شده است. هنرمندان سبک تیپوگرافی بین‌المللی طراحی معتقد بودند پوسترها برای برقراری ارتباط می‌باشند و مشارکت آن‌ها در زمینه طراحی از تلاش‌شان برای تکمیل پوستر حاصل شد حتی با وجود محبوبیت اینترنت ، پوسترها همچنان هر روز برای انواع مختلف دلایل تولید می‌شوند.

انواع پوستر

1- پوسترهای تبلیغاتی

بعضی از به یادماندنی‌ترین تصاویر فرهنگ عامه در قرن 20 را پوسترهای تبلیغاتی به ما ارائه داده‌اند: کوکاکولا کمل بانوم و بیلی همه و همه پوسترهایی را طراحی کرده‌اند که در فرهنگ عمومی در برابر آزمون زمان به خوبی ایستادگی کرده‌اند. بعضی از این پوسترها از طریق مجلات و روزنامه‌ها و حتی در بیلبوردهای شهری منتشر شده‌اند.

2- پوسترهای سیاسی

معروف‌ترین پوسترهای سیاسی تاریخ، عموما با جنگ در ارتباط بوده‌اند. در طی جنگ جهانی اول ما پوسترهایی مانند لرد کیچنر و عمو سم را مشاهده می کردیم که از آن‌ها برای بهبود روند به کارگیری سربازها استفاده می‌شد، اما قدرت آنها اغلب دست کم گرفته می‌شد. به عنوان مثال پوستر لرد کیجنر را در نظر بگیرید.

3- پوسترهای فیلم

پوسترهای فیلم یکی از مهم‌ترین پوسترها در فرهنگ عامه در طی دهه‌های اخیر بوده‌اند استودیوهای فیلم‌سازی زمانی که متوجه شدند نمایش قطعات کوچکی از فیلم یک شیوه ارزان برای تبلیغ آن عموم است. از این نوع پوسترها استفاده کردند.

در ابتدا و تا زمان تسلط رسانه‌های دیجیتال پوسترهای فیلم از تصاویر رنگی و گاهی تصاویر کارتونی به منظور جلب تماشاگران استفاده می‌کردند. در طی زمان پوسترهای رنگی و اولیه فیلم رسانه‌های جمعی هنوز گسترش نیافته بودند و در نتیجه طراحان تنها بایستی با استفاده از یک تصویر تماشاگران را جذب می‌کردند زیرا آن‌ها احتمالا قبلا پیش‌نمایش‌ها زیادی را درباره فیلم ندیده بودند. در نظر داشته باشید که طراح می‌تواند تاکید را بر روی جزئیات مهمی قرار دهد که می‌تواند مخاطب را به تماشای فیلم راغب کند. اسامی بازیگران مهم و همچنین کارگردانان با چاپ‌های مشکی و بزرگ به این دلیل است که بیننده همیشه به خاطر داشته باشد تا چه کسانی در این فیلم ظاهر شده‌اند.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  تاثیر ست اداری در تجارت

4- پوسترهای تلقینی و انگیزشی

اگر شما در دهه 90 به یک کلاس درس و یا دفتر کار وارد می‌شدید احتمالا این نوع از پوسترها را مشاهده می‌کردید. پوسترها معمولا تصاویر ساده‌ای مانند قله کوه و یا شخصی در حال دویدن در امتداد یک مرز مشکی پررنگ و یک پیام ساده انگیزشی در زیر تصویر بودند.

این پوسترها در دهه 90 محبوبیت زیادی به دست آوردند و همچنان هم در دفاتر کار و یا مدرسه‌ها مشاهده می‌شوند آن‌ها به اندازه‌ای محبوب شدند که امروز هم ما این نوع از پوسترها را با پیام‌های طنزآمیز و یا خنده‌دار در زیر تصویر مشاهده می‌کنیم.

5- پوسترهای رویدادها

شما احتمالا این نوع از پوسترها را در رویدادهای تبلیغاتی شهر مانند کنسرت‌ها نمایشگاه‌ها و یا دیگر رویدادها مشاهده کرده‌اید. هر نوع رویداد و یا گردهمایی عمومی غالبا با پوسترها تبلیغ می‌شوند و بعضی از رویدادها بیشتر از خودشان به خاطر پوسترهایشان معروف شده‌اند.

بعضی از مشهورترین پوسترهای رویدادی به پوسترهای مبارزات از عصر طلایی بوکس مربوط می‌شوند که به تبلیغ این مسابقات می‌پرداختند. پوسترهای اولیه از مسابقات تاریخی و یا مهمی می‌توانند در حراجی‌ها بسیار پول‌ساز باشند زیرا آن‌ها معمولا فرم‌های تبلیغاتی در آن زمان بوده‌اند.

6- پوسترهای مسافرتی

این نوع از پوسترها مخاطبان خود را تشویق می‌کنند تا به مقاصد مختلف سفر کنند. اغلب توسط آژانس‌های مسافرتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بعضی از مشهورترین پوسترهای مسافرتی شامل پوسترهای آمریکایی دابلیو پی ای آمریکایی هستند که در دهه 1930 آغاز به کار کردند.

7- پوسترهای آموزشی

این نوع از پوسترها می‌توانند در دانشگاه و یا محیط‌های آکادمیک برای برجسته‌سازی کار تحقیقاتی مورد استفاده قرار گیرند. این نوع از پوسترها عموما برای ترویج بحث و یا به عنوان یک قطعه همراه برای یک سخنرانی و یا مقاله کاربرد دارد. البته در آموزش تحقیق واقعی همیشه مهم‌تر است زیرا آن‌ها اغلب مانند تحقیق مورد بررسی قرار نمی‌گیرند.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  طراحی پوستر

8- پوسترهای نورسیاه

این نوع از پوسترها در اواخر دهه 60 از محبوبیت قابل‌توجهی برخوردار شدند این هم به دلیل جلوه‌های ویژه‌ای بود که آن‌ها با استفاده از نور ماوراء بنفش ایجاد می‌کردند. آن‌ها بخش مهمی از جنبش ضدفرهنگ شدند و بعضی از پوسترهای قدیمی از این نوع آیتم‌های کلکسیونرها نیز محسوب می‌شوند به عنوان مثال می‌توان به اوج از مایکل باومن اشاره کرد.

نتیجه‌گیری

پوسترها فقط برای آویختن در اطاق کودکان و یا تبلیغ رویدادهای شهری مورد استفاده قرار نمی‌گیرند ما می‌دانیم که پوسترها برای فروختن همه چیز در طی قرن گذشته کاربرد داشته‌اند. در نتیجه امروز ما می‌توانیم بسیاری از انواع مختلف پوسترها را مشاهده کنیم و آن‌ها به اجزاء اساسی جنبش‌های فرهنگی تبدیل شده‌اند. به عنوان مثال پوسترهای نور مشکی در جنبش‌های فرهنگی در دهه 60 و یا پوسترهای آلفونسو موچا در آغاز قرن بیستم هنرهای زیبا و ترکیب را به بخش تولید انبوه اجتماع آوردند. امروزه اگرچه پوسترها همچنان برای فروش رویدادها و کالاها مورد استفاده قرار می‌گیرند اما پتانسیل چشمگیر و آگاهی‌دهنده آن‌ها از طریق متن همچنان مورد استفاده تمامی افرادی قرار می‌گیرند که می‌خواهند ایده‌ای را بیان کنند و یا اینکه با مخاطب خود ارتباط برقرار کنند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 9 اردیبهشت 1398
  • 839 بازدید
  • بروزرسانی : 2 آبان 1402

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

×