ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

روز جهانی سل با شعار “رهبران جهانی برای جهان عاری از سل”

مبارزه برای ریشه‌کن کردن سل قدمت زیادی دارد. این بیماری که اغلب نادیده گرفته‌ می‌شود، هنوز در میان ۱۰ علت اصلی مرگ و میر در جهان است.

به گزارش ایسنا، روز جهانی سل هر ساله در تاریخ ۲۴ مارس روزی که رابرت کخ باکتری توبرکلوزیس را کشف کرد، گرامی داشته می‌شود. این روز فرصتی برای بالا بردن آگاهی در مورد پیامدهای بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی سل و حمایت از تلاش‌ها برای ریشه‌کن کردن آن است.

در سال ۲۰۱۷ اولین کنفرانس اداری سازمان جهانی بهداشت در مورد سل برگزار شد که در آن بیش از ۱۲۰ هیات ملی، بیانیه مسکو برای پایان دادن به سل را تصویب کردند. به دنبال این تعهد در سال ۲۰۱۸، اولین نشست سطح بالای مجمع عمومی سازمان ملل متحد در زمینه سل برگزار خواهد شد.

تعهدات سیاسی در مورد مبارزه با سل در روز جهانی سل در سال ۲۰۱۸ بسیار بالا بوده و بسیاری از کشورها خواستار رهبری قوی‌تر برای پایان دادن به سل هستند. غفلت از این بیماری می‌تواند به دلیل مقاومت سل نسبت به درمان دارویی و افزایش پویایی جمعیت، حتی در شرایط شیوع کم آن، خطرناک باشد.

به گزارش پایگاه خبری مرکز کنترل و پیشگیری امراض اروپا، در حالیکه کاهش حداقل ۱۰ درصدی سل به منظور دستیابی به اهداف توسعه پایدار و اهداف استراتژیک جهانی برای پایان دادن به سل مورد نیاز است، اتحادیه و منطقه اقتصادی اروپا سالانه کاهش تنها حدود چهار درصدی را گزارش می‌کند. هر سال حدود ۶۰ هزار مورد بیماری سل در اتحادیه اروپا (EV) و منطقه اقتصادی اروپا (EEA) گزارش می‌شود.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  عید نوروز

علیرغم پیشرفت‌های قابل توجه در دهه‌های گذشته، سل همچنان به عنوان قاتلی عفونی در سراسر جهان شناخته می‌شود که روزانه جان بیش از ۴۵۰۰ نفر را می‌گیرد. سال گذشته ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به بیماری سل مبتلا شدند. همچنین در سال ۲۰۱۶ نیز یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جان خود را در اثر این بیماری از دست دادند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، موضوع امسال روز جهانی سل، «خواستار: رهبرانی برای جهان عاری از سل»، بر ایجاد تعهدی برای پایان دادن به سل تمرکز دارد که نه تنها در سطح سیاسی با سران دولت و وزیران بهداشت بلکه باید در همه سطوح از جمله شهرداران، فرمانداران، نمایندگان مجلس، رهبران جامعه، افراد مبتلا به سل، فعالان معدنی جامعه، کارکنان بهداشت، پزشکان، پرستاران، سازمان‌های غیرانتفاعی و سایر مشارکت‌کنندگان گسترش یابد و همه این افراد بتوانند رهبرانی برای پایان دادن به سل باشند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
برچسب‌ها:, ,
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 25 آذر 1397
  • 750 بازدید
  • بروزرسانی : 28 آبان 1400

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

×