طراحی سایت

داشتن هدف روشن و مشخص: تقریبا همه کسب و کارها دارای وب سایت های متفاوتی هستند، زیرا هر کدام هدف متفاوتی دارند. برای مثال سایتی که می خواهد کالای خاصی را به کاربر بفروشد دارای ساختار متفاوتی است نسبت به سایتی که می خواهد یک سرویس را ارائه دهد و در زمینه خاصی تبدیل به مرجع شود. بنابراین ابتدا هدف خود را تعیین کنید تا بتوانید برنامه ها و ساختار سایت خود را در راستای همان هدف دنبال کنید. به یاد داشته باشید که هدف از مهمترین اصول برای شروع هر کاری است.

انتقال هدف سایت به صورت سریع و واضح به بازدیدکنندگان:

باید محتوایی را برای سایت خود تهیه کنید که در آن هدف سایت به صورت سریع و واضح به بازدیدکنندگان انتقال داده شود و تمام اهدافی که سایت آن را دنبال می کند نیز در آن ذکر شود. سپس محتوای تولیدی را در صفحه درباره ما قرار دهید. طبق تحقیقات موسسه براکت، زمانی که بازدیدکنندگان با سایت جدیدی مواجه می شوند ابتدا به دنبال این می گردند که سایت چه کاری را انجام می دهد و بعد از آن به دنبال منافعی می روند که سایت برای آنها در نظر گرفته است.

استفاده از بلاگ:

سایت شما باید دارای بلاگ باشد تا در آن بتوانید محتوای تولیدی خود را قرار دهید و دانش افراد را در مورد حوزه ای که در آن فعالیت می کنید افزایش دهید و یا در مورد ساخت و طراحی محصولی جدید به آنها خبر دهید. در واقع بلاگ برای این منظور استفاده می شود که تخصصتان را به بازدید‌کننده نشان دهید. بازدیدکننده زمانی که متوجه شود شما در حوزه خود متخصص هستید، به شما اعتماد می کند.

از دامنه رایگان استفاده نکنید:

برای اینکه بتوانید اعتماد و اطمینان بازدیدکنندگان را جلب کنید باید از دامنه ای استفاده کنید که صاحب آن شما هستید. این مهم به بازدیدکنندگان این اطمینان را می دهد که شما دارای برنامه و پشتوانه هستید و برای همین سایت را در دامنه ای که صاحب آن خود شما هستید قرار داده اید. همچنین این مسئله کمک می کند که آدرس اینترنتی شما آسان تر در ذهن بازدیدکنندگان بماند. فقط کافی است به این سوال پاسخ دهید که www.yoursite.com راحت در ذهن می ماند یا www.yoursite.wordpress.com .

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  طراحی سایت چیست و چگونه می توان وب سایت داشت؟

برای انتخاب هاست توسعه کسب و کار را در نظر بگیرید:

قبل از اینکه دامنه ای را انتخاب کنید باید به این مسئله فکر کنید که آیا می خواهید در آینده کسب و کار خود را گسترش دهید و یا اینکه کسب و کار شما کوچک باقی خواهد ماند. به عنوان مثال سایت هایی که بر روی پلتفرم wix و یا squarespace قرار می گیرند فقط برای کسب و کارهای کوچک مناسب هستند و نمی توان آنها را توسعه داد. بنابراین برای اینکه در آینده مجبور به انتقال سایت خود به هاستی جدید نشوید همین الان تصمیم بگیرید که می خواهید کار خود را توسعه دهید یا خیر. زیرا انتقال سایت از یک هاست به هاست دیگر می تواند آسیب به سایت وارد کند.

مدیریت سایت و محتوای آن را به وردپرس بسپارید:

وردپرس به دلیل اینکه بسیار ساده، سریع و نیز دارای نسخه فارسی است و همچنین می توان بر روی آن قالب ها و افزونه هایی را نصب کرد، بسیار انتخاب هوشمندانه ای است.

البته وردپرس برای همه سایت ها هم مناسب نیست. اگر بیزینس شما نیاز به ماژول های سنگین و حرفه ای مثل حسابداری، تحلیل تراکنش ها، امتیازدهی پیشرفته به کاربران و باشگاه مشتریان دارد بهتر است از وردپرس استفاده نکنید …

ساختار و قالب سایت مدرن و ساده باشد:

باید ساختار و قالب سایت خود را طوری در نظر بگیرید که بازدیدکننده بتواند راحت به قسمت های مختلف سایت دسترسی پیدا کند و دچار گیجی و سردرگمی نشود. دسته بندی صحیح و نمایش آدرس مکانی که بازدیدکننده در آن قرار دارد می تواند مفید باشد.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  ملاحظات در پلتفرم پرتال

توسعه سلسله مراتب را فراموش نکنید:

شما باید سلسه مراتب ساده ای که شامل صفحه اصلی، صفحه درباره ما و صفحه تماس است را در نظر بگیرید. همچنین باید این سلسه مراتب برای دسته بندی کالاها و سرویس ها نیز وجود داشته باشد.

امکاناتی مناسب با وسعت کسب و کار خود برای سایت در نظر بگیرید:

امکانات سایت باید متناسب با وسعت کسب و کار شما باشد. در واقع باید امکاناتی را در نظر بگیرید که به آنها نیاز است و نه بیشتر. امکانات اضافه فقط باعث سنگین شدن سایت و گیجی و سردرگمی بازدیدکننده می شود.

بررسی سایت های معتبر در حوزه فعالیت خودتان:

برای اینکه بتوانید به الگوی مناسبی برای نحوه طراحی سایت برسید، بهترین راه مراجعه کردن به سایت های معتبر در زمینه کاری خودتان است. علاوه بر این اگر قرار است که طراحی سایت را به دست طراحی دیگر بسپارید باز هم این راه بهترین روش است تا بتوانید از طراحانی که این سایت های معتبر را طراحی کرده اند استفاده کنید و در واقع کار را به یک گروه متخصص و امتحان پس داده بسپارید.

فرآیند فروش ساده:

فرآیند فروش کالا و سرویس خود را باید ساده و آسان طراحی کنید و از پیچیدگی بپرهیزید. این کمک می کند که بازدیدکننده ای که قصد خرید دارد ترغیب به خرید شود و در میانه فرآیند خرید منصرف نشود.

عکس خود و تیم کاریتان را در سایت قرار دهید:

بازدیدکنندگان زمانی که با یک سایت جدید کسب و کار روبرو می شوند قبل از هر چیز می خواهند متوجه شوند که آیا واقعا صاحب سایت و کسب و کار وجود خارجی دارد یا خیر. پس برای اینکه اعتماد و اطمینان بازدیدکنندگان را جلب کنید تصویر خود و تیم کاری خود را در سایت قرار دهید و مختصری در مورد تخصص هر یک از آنها توضیح دهید.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  api های سفارشی در قالب وردپرس

نام برند را به عنوان نام دامنه قرار دهید:

این کار کمک می کند که بحث برند سازی را بهتر و ساده تر انجام دهید. کافی است به دامنه نیوسئو یا دیجی کالا توجه کنید تا متوجه شوید.

فرمی ساده برای صفحه تماس با ما در نظر بگیرید:

ساده ترین ساختار و فرم را برای بخش تماس با ما در نظر بگیرید تا بازدیدکننده بتواند خیلی ساده مسائل و ابهامات خود را با شما مطرح کند. همچنین فراموش نکنید که سایر راههای ارتباطی را هم در این صفحه ذکر کنید تا بازدیدکننده بتواند با روشی و راه که مورد دلخواه اوست با شما تماس بگیرد.

خبرنامه را فراموش نکنید:

برای اینکه بتوانید بازدیدکنندگان و مخاطبان خود را در مورد آخرین محصولات، سرویس ها، اخبار و مقالات خود آگاه کنید بهتر است فرم عضویت در خبرنامه را در ساختار خود در نظر بگیرید.

خبرنامه را فراموش نکنید:

باید تصاویر با کیفیت و واضحی را از کالاهای خود تهیه کنید تا مخاطب بتواند به راحتی جزئیات آن را با دقت ببیند و متوجه شود که با چه کالا و ساختاری مواجه است.

از فونت خوانا استفاده کنید:

فونت مورد استفاده در سایت باید دارای سایز مناسب و خوانا باشد تا کاربر بتواند به راحتی مطلب شما را بخواند و مشکلی از این بابت نداشته باشد.

بهینه سازی را فراموش نکنید:

برای اینکه سایت شما بیشتر در دید کاربران باشد و ترافیک و مخاطب بیشتری را داشته باشید باید به اصول بهینه سازی توجه کنید و آن را پیاده کنید. مهمترین مسئله در زمینه سئو سایت، رسپانسیو بودن سایت شما بویژه برای گوشی های همراه است. زیرا امروزه اکثر کاربران با استفاده از موبایل های خود اقدام به وب گردی و خرید می کنند. پس این نکته مهم را فراموش نکنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
برچسب‌ها:, , ,
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 3 آذر 1397
  • 898 بازدید
  • بروزرسانی : 23 فروردین 1403

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 
×