ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

موضوع بسته بندی محصول و طراحی آن آنقدر حائز اهمیت است که حتی شرکت های معروف و معتبر دنیا هم در تلاش برای ایجاد بسته بندی های خاص هستند و سعی می کنند تا با ایده های مختلف و خلاقانه، بسته بندی محصولات خود را به روز کنند. در این مقاله اقدامات عجیب و جالب دو شرکت بزرگ را در صنعت بسته بندی محصولات شان بررسی می کنیم.

طراحی بسته بندی محصولات اپل یکی از شرکت هایی که به بسته بندی محصولاتش خیلی اهمیت می دهد، شرکت اپل است. این شرکت علاوه بر ثبت اختراع تکنولوژی ها و شیوه هایی که برای تولید محصولاتش به کار می برد، بسته بندی محصولات را هم به عنوان اختراع ثبت می کند. به همین دلیل همیشه همراه با معرفی گوشی جدیدش، یک ویدیو برای راهنمایی استفاده از بسته بندی محصولات هم منتشر می کند. اگر شما جزء دارندگان محصولات اپل باشید، متوجه لذت باز کردن بسته بندی محصولات اپل شده اید. شاید اگر بشنوید که در شرکت اپل یک اتاق مخصوص طراحان بسته بندی وجود دارد تعجب کنید، اما حقیقت دارد. یک اتاق که در آن یک تیم مسئول این هستند که چگونه روی ایده های مختلف بسته بندی کار کنند. طراحی بسته بندی برای یک گوشی تلفن همراه اپل ممکن است چندین ماه طول بکشد و پس از تغییرات متعدد به بهترین طرح برسد و روانه بازار شود. ممکن است در راه رسیدن به طرح نهایی، صدها مدل طراحی شود و مورد قبول نباشد اما در نهایت به یک بسته بندی شیک و زیبا می رسد. طراحانی که در اتاق بسته بندی هستند، روی رنگ ها، ایده ها، سلایق مشتری، مواد بسته بندی و طرح های مختلف کار می کنند و سعی می کنند در نهایت محصولی را وارد بازار کنند که مخاطب بیشتر آن را دوست داشته باشد. این موضوع همچنین باعث شده است تا اپل سیر صعودی برای تولید بسته بندی های خود داشته باشد و هر بار از لحاظ ظاهری و کیفی و راحتی باز کردن، آن را بهبود دهد. طراحی بسته بندی محصولات پوما شرکت پوما در یک اقدام طبیعت دوستانه بسته بندی های هوشمندی ارائه کرد که به شکل قابل توجهی آلودگی محیط زیست را کمتر می کند. این اقدام پوما با کمک یک شرکت طراحی سوییسی انجام شد که طرح هوشمندانه بسته بندی های سازگار با محیط زیست انجام شد. این مدل بسته بندی در میان بیش از 2000 طرحی که ارائه شده بود، انتخاب شد. این طرح بعد از 21 ماه زمان گذاشتن به سرانجام رسید و نتایج آن این بود: 1-کاهش 65 درصدی مصرف مقوا 2-کاهش مصرف 8500 تن کاغذ 3-کاهش مصرف آب تا 1 میلیون لیتر 4-کاهش مصرف انرژی تا 1 میلیون مگاژول 5-کاهش مصرف کربن دی اکسید تا 10 هزار تن این بسته بندی هوشمند مقوامت بالایی دارد و از آسیب های احتمالی در حین حمل و نقل جلوگیری می کند. چیزی که بیشتر از همه در این مقاله می توان فهمید این است که صنعت بسته بندی در جهان امروز انکارناپذیر است و تمام شرکت ها باید نهایت تلاش شان را در ارائه طراحی بهتر کنند.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  بج سینه ( نشانه )

price

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

×