در نگاه اول، تغيير قالب‌بندي يك فايل مي‌تواند پيچيده و گيج كننده به نظر برسد. مخصوصاً اگر با كلمات مخفي كه در كادرهاي مربوط وجود دارد، آشنايي نداشته باشيد. واقعيت آن است كه بر خلاف نگاه اوليه، اين كار آن چنان هم پيچيده و سخت نيست. فتوشاپ تقريباً 20 نوع قالب‌بندي مختلف را به يكديگر تبديل مي‌كند و مي‌توانيد هر كدام را كه مايليد انتخاب كنيد.

1-انتخاب گزينه File\Save as:
صرفنظر از نوع فرمت و قالب‌بندي فايل جاري، مي‌توانيد از طريق كادر محاوره‌اي Save as فرمت ديگري را براي فايل انتخاب كنيد. براي باز كردن اين كادر گزينه File\Save as را انتخاب نمائيد.در صورت تمايل، نام فايل جاري را در فيلد Name پاك كرده و در فيلد Save as يك نام فايل جديد براي آن وارد كنيد. از طريق منوي كشويي Format نيز نوع قالب‌بندي مورد نظرتان را انتخاب كنيد
2-كپي تكراري از فايل:
در صورت نياز مي‌توانيد در قسمت Save كادر محاوره‌اي Save As، با انتخاب گزينه As a Copy يك كپي تكراري از فايل را ايجاد كنيد. انتخاب اين گزينه به شما اطمينان مي‌دهد كه فايل اصلي‌تان رونويسي نخواهد شد و كپي ديگري از آن ايجاد مي‌شود.
3-ذخيرة فايل در قالب JPEG:
هنگاميكه مي‌خواهيد فايل را در قالب JPEG ذخيره كنيد، با كليك كردن بر روي OK، كادر محاوره‌اي JPEG Options فعال مي‌شود. در قسمت Image Options و Format Options تنظيمات مورد نظرتان را تعيين كرده و سپس OK را كليك نمائيد.
4-ذخيرة فايل در قالب PDF:
هنگاميكه نوع فرمت فايل را بصورت PDF انتخاب مي‌كنيد، كليك كردن OK، كادر محاوره‌اي PDF Options را فعال مي‌كند. در محيط Encoding گزينه JPEG يا ZIP را انتخاب كنيد. در صورتي كه JPEG را انتخاب كنيد، بايد ميزان فشرده سازي آن را نيز تعيين كنيد. هر گزينه ديگري كه مايليد انتخاب كرده و OK را براي اتمام كار كليك كنيد.
5-ذخيرة فايل در قالب TIFF :
هنگاميكه نوع فايل را بصورت TIFF ذخيره مي‌كنيد با كليك كردن بر روي OK در كادر محاوره‌اي Save As ، كادر مربوط به تنظيمات اين نوع قالب بندي با عنوان TIFF Options نمايان مي‌شود. در اين قسمت تعيين مي‌كنيد كه خروجي شما بايد با سيستم Mac (مكينتاش) يا PC سازگار باشد. بعلاوه مي‌توانيد كادر مقابله‌اي LZW Compression را نيز فعال كنيد. انجام اين كار بدون تغيير در كيفيت تصوير، حجم فايل را كوچكتر مي‌كند. در اين قسمت شما مي‌توانيد بين يكي از حالت‌هاي فشرده‌سازي RLE و ZIP يكي را انتخاب كنيد. انتخاب RLE فايل را كمتر فشرده مي‌كند ولي زمان ذخيره و بارگذاري فايل زياد مي‌شود و با انتخاب نوع ZIP فايل بيشتر فشرده شده اما سرعت ذخيره و بارگذاري فايل بيشتر مي‌شود.
6-ذخيرة كانال‌هاي Alpha:
هنگام ذخيره يك فايل مي‌توانيد محافظت و نگهداري از كانال Alpha را نيز در آن تعيين كنيد. كانال‌هاي Alpha، كانال‌هاي جداگانه‌اي هستند كه براي ذخيره ناحيه‌هاي انتخابي و ايجاد پوشش‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند. بدين منظور گزينه Alpha Channels قسمت Save Options از كادر محاوره‌اي Save As را فعال كنيد. در صورتي كه در فايل مورد نظر شما هيچ كانال آلفايي وجود نداشته باشد، يا اگر فايل انتخاب شده شما از كانال‌هاي آلفا پشتيباني نمي‌كند، اين گزينه بصورت خاكستري و غيرفعال است
7-ذخيرة لايه‌ها و توضيحات فايل:
هنگام ذخيره يك فايل، مي‌توانيد هر لايه يا توضيحات ضميمه شده به فايل تصويري را بطور جداگانه ذخيره كنيد. براي ذخيرة لايه‌ها، گزينه Layers را در قسمت Save Options از كادر محاوره‌اي Save As انتخاب كنيد. براي حفظ هر ضميمه صوتي يا متني نيز كادر مقابله‌اي Annotations را در اين قسمت انتخاب نمائيد. در صورتي كه فايل شما بدون هيچ لايه يا ملحقاتي باشد يا اگر فايل انتخاب شده از لايه‌ها پشتيباني نمي‌كند، اين گزينه‌ها غيرفعال و خاكستري رنگ خواهند بود.
8-ذخيرة رنگ‌هاي موضعي:
هنگام ذخيره يك فايل مي‌توانيد هر كانال رنگ موضعي را در كنار خود فايل ذخيره كنيد. براي حفظ يك رنگ موضعي در فايل در قسمت Save Options كادر محاوره‌اي Save As، گزينه Spot Colors را انتخاب كنيد. در صورتي كه كانال‌هاي رنگ موضعي ضميمه به فايل وجود نداشته باشند، اين گزينه غيرفعال مي‌باشد.
9-براي تعيين گزينه‌هاي رنگ:
هنگام ذخيره يك فايل مي‌توانيد هر گزينه رنگ‌بندي نمونه مربوط با آن را انتخاب كنيد. براي ذخيره نمونه جاري برپا شده گزينة Use Proof Setup را در بخش Colors گزينة Save As فعال كنيد. هنگاميكه گزينه‌هاي مورد نظرتان را تعيين كرديد، براي ذخيره آنها گزينه Save را كليك كنيد تا كادر محاوره‌اي Save As بسته شده و فايل شما ذخيره شود.
توجه
JPEG، PDF، يا TIFF
اگر تصوير عكسي داريد كه قصد داريد از آن تنها به عنوان مشاهده (همانند محيط وب) استفاده كنيد مي‌توانيد فايل را در قالب JPEG ذخيره كنيد. قالب‌بندي PDF براي اسناد وبي مورد استفاده قرار مي‌گيرند كه مي‌خواهيد طرح‌بندي آنها را حفظ كرده و نسخه چاپي از آنها ايجاد كنيد. قالب‌بندي TIFF نيز براي مواردي استفاده مي‌شود كه برش‌هاي مسير در فايل شما وجود دارد و قصد استفاده از فايل نتيجه در برنامه‌هايي همچون IIIustrator، Page Maker يا InDesign را داريد. در صورتي كه مايليد تا از ويژگي‌هاي انعطاف‌پذيري فايل‌ها استفاده كنيد و كنترل كاملي بر روي آبجكت‌هاي مختلف طرح داشته‌ باشيد، بايد فايل را در قالب‌بندي فتوشاپ ذخيره كنيد.
ذخيره و بارگذاري آهسته فايل‌ها در LZW
ذخيره يك فايل TIFF بصورت LZW يك مشكل و نقطه ضعف محسوب مي‌شود. در واقع استفاده از چنين حالتي در فايل بدليل استفاده از حالت فشرده‌سازي، در هنگام بستن و از فشرده خارج كردن فايل در هنگام باز كردن آن مدت زمان زيادي را به خود اختصاص مي‌دهد. براي فايل‌هاي كوچكتر اين مدت زياد نيست اما در فايل‌هاي بزرگي كه بيشتر از 20 MB فضا به آنها اختصاص داده شده است سعي كنيد از اين شيوه استفاده نكنيد.
دقت در ذخيره فايل‌هاي JPEG
كيفيت تصوير يك فايل JPEG در صورت ذخيره متناوب فايل در قالب JPEG تحليل مي‌رود. به عبارت ديگر فشدده‌سازي آنها يكبار صورت نمي‌گيرد و هر زمان كه فايل را ذخيره مي‌كنيد اين عمل صورت مي‌گيرد. به همين دليل تنها در انتهاي كار و پس از دست يافتن به نتيجه نهايي بايد فايل را در اين قالب‌بندي ذخيره كنيد.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  تفاوت کارتریج های جوهر و تونر چیست؟

price

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 3 مرداد 1397
  • 855 بازدید
  • بروزرسانی : 22 مهر 1401

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 
×