ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

پس از اختراع ماشین‌های چاپ اولیه که بصورت حروفی چاپ انجام می‌شد انسان همواره به فکر توسعه و پیشرفت در این صنعت بزرگ بود و با توجه به نیاز جامعه به سرعت دادن در انجام کارها و زندگی ماشینی انسان، دستگاه های چاپ نیز همیشه با تغییرات زیادی از لحاظ تکنولوژی روبرو بوده است.

پس از ساخت ماشین‌آلات چاپ افست چهار رنگ سرعت کار نیز یک نیاز عمده به شمار می‌رفت. چرا که امروزه زمان بیشترین نقش را بازی می‌کند. بطوری که اگر بخواهیم یک کار چهار رنگ را با دستگاه معمولی که همه کارهای آن جهت چاپ اعم از شستشوی مرکب، زینک، سیلندر و حتی بستن زینک روی دستگاه بطور مثال آماده سازی دستگاه برای چاپ زمانی حدود 45 دقیقه نیاز می باشد. ولی در مورد ماشین آلات که میز کنترل داشته باشند این زمان به نصف و در برخی ماشین آلات به 15 دقیقه کاهش می یابد.

میز کنترل چیست؟

CPC یا همان میز کنترل دستگاه اصطلاحی است که در ماشین‌آلات چاپ افست هایدلبرگ به کار برده می‌شود. که خود CPC به چندین مدل تقسیم می شود در مورد ماشین آلات چاپ دیگر نیز این میز وجود دارد مانند دستگاه چاپ افست رولند که به RCI IIو RCI و CCI و در ماشین آلات چاپ افست کوموری به PQC معروف می باشد و اولین سری میز کنترل مربوط به دستگاه چاپ افست هایدلبرگ می‌باشد که در سال 1983 اختراع شد.

01/CPC1

این مدل که اولین مدل میز کنترل است مسئولیت تنظیم رنگ دستگاه را بعهده دارد به این صورت که در ماشین آلات معمولی تنظیم شیرهای مرکب بصورت دستی و با حدود 18 الی 28 پیچی که روی مرکبدان قرار دارند انتقال رنگ را از مرکبدان به سطح نورد مرکب و سپس به زینک را ایفا می‌کند.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  تراکت فوری در شیراز

02/CPC1

در این مدل علاوه بر کنترل رنگ کج‌گیری نیز انجام می‌گیرد. کج‌گیری در ماشین آلات معمولی بصورت دستی انجام می‌گیرد که این مساله در سرعت دادن به کار بسیار مهم و ضروری است.

در ماشین آلات چاپ معمولی کجی زینک بصورت دستی انجام می‌گیرد و چنانچه زینک با زینک بعدی ریجستر نباشد می‌بایست دوباره گیره‌های زینک باز و پس از تنظیم دوباره سفت شود ولی این کار با میز کنترل خیلی سرینعتر انجام می گیرد به صورتی که نیازی به باز و بست زینک نمی‌باشد. و با زدن شاسی در روی میز و با جابجایی سیلندر صورت می‌گیرد.

CPC1/03

علاوه بر 12 آبشن گذشته شستشوی ماشین‌آلات بصورت اتوماتیک انجام می‌شود. منظور از شستشوی ماشین این است که شستشوی پایانی پس از اتمام کار یا در هنگام کار بصورت اتوماتیک بدون دخالت دست صورت می پذیرد.

CPC1/04

علاوه بر 3 آبشن قبلی بستن زینک اتوماتیک صورت می‌گیرد. این آبشن بعد از تنظیم مرکب مهمترین مساله در ماشین چاپ می‌باشد بدین دلیل که سرعت کار ماشین جهت آماده سازی جهت آماده به کار شدن را تا کاهش می‌دهد و علاوه بر آن ریجستر بودن زینک نسبت به زینک بعدی نیز بالاتر می‌رود.

CP2000

علاوه بر آبشن‌های قبلی در داخل میز مموری به کار رفته که بدین صورت عمل می‌کند که چنانچه یک کار چاپی در مدت زمان گذشته با این دستگاه به چاپ رسیده باشد و چنانچه این کار بصورت تجدید چاپ باشد می‌توان از این مموری استفاده کرد برای تنظیم مجدد رنگ از این موارد می توان بطور مثال برای جعبه های دارویی و یا محصولات خاص که امکان تقلب و کپی در آن وجود دارد استفاده کرد. ضمنا در این سیستم و سیستم 04/1 تمامی سایز کار و نوع کاغذ (گرماژ) به دستگاه داده شده و دستگاه این تنظیمات را بصورت اتوماتیک و هوشمند انجام می‌دهد.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  کد رنگ خاکستری

price

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
برچسب‌ها:,
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 4 دی 1395
  • 737 بازدید
  • بروزرسانی : 28 آبان 1400

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

×