ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

در این مقاله فراخواهیم گرفت که چاپ های دستگاه پلات ودستگاه بنر، هر دو در دسته چاپ عریض قرار دارند. یعنی چاپ تصاویر با عرض بالا ( یا همان لارج فرمت LARGE FORMAT ) بوسیله این دو نوع چاپ امکان پذیر است. همچنین قابل ذکر است که در صنعت چاپ دیجیتال دستگاه چاپ پلات در دسته بندی دستگاه چاپی فضای داخلی (این دورIN DOOR ) و دستگاه چاپ بنر و فلکس در دسته بندی دستگاه چاپی فضای خارجی (آت دورOUT DOOR ) قرار دارند. جنس بنر نوعی پلاستیک همانند سفره می باشد.هزینه چاپ بنر با بهترین کیفیت تقریبا نصف چاپ پلات با لمینت می باشد. سرعت چاپ بنر با احتساب این نکته که رنگ های چاپ شده روی بنر برخلاف پلات بلافاصله خشک نمیشود، تقریبا سه برابر چاپ پلات است. عرض بنر تا ۳۲۰ سانتیمتر می باشد درحالیکه پلات حداکثر ۱۰۰ سانتیمتر می باشد. طول بنر بدون محدودیت می باشد درحالیکه چاپ پلات با طول حداکثر ۲۵۰ سانتیمتر امکانپذیر می باشد. البته چاپ پلات با طول بیشتر با مونتاژ(چسباندن دو پلات به هم) امکانپذیر است. ماندگاری و عمر مدیا و رنگ چاپ شده در چاپ بنر بسیار بیشتر از چاپ پلات می باشد . همانطور که قبلا گفته شد چاپ بنر مخصوص فضای خارجی است که مدیاآن از جنس پلاستیکی با الیاف خاص و جوهر آن پایه سالونت است که در مجاورت با نور مستقیم خورشید , رطوبت , گرما و سرمای محیط اطراف خود به شدت مقاومت دارند درصورتی چاپ پلات مخصوص فضای داخلی و با جوهر پایه آب (WSTWR BASE) بر روی کاغذ است که در مجاورت با اب و هوای فضای خارجی مقاومت کمی دارند جنس پلات کاغذ مقوا می باشد که معمولا با لمینت پوشانده می شود.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  چاپ پوستر فوری در شیراز

اما کیفیت بیش از , ۵ برابری چاپ توسط دستگاه پلات در مقایسه با چاپ توسط دستگاه بنر و همچنین برتری چشم گیر پلات از لحاظ بصری در فاصله نزدیک ، دلایل بسیار مهمی برای استفاده از پلات برای چاپ های عریض تا عرض ۱۰۰ سانتیمتر می باشد.توضیحات بیشتردر خصوص دستگاه چاپ بنر و فلکس و پلاترها : مد رنگ هر دو چاپ، CMYK می باشد. پلات قابلیت چاپ RGB را نیز داراست اما استاندارد نیست. ریزولوشن چاپ با دستگاه بنر و فلکس بین ۵۰ تا ۱۴۴۰ DPI و پلات از ۱۰۰ تا ۲۴۴۰ DPI می باشد. لیمنت در دسته عملیات تکمیلی چاپ قرار دارد و به فرایند چسباندن نوعی پلاستیک شفاف و بسیار مقاوم با دو نوع مات یا براق بر روی کاغذ (از جمله کاغذ پلات) گویند. عوام به این نوع عملیات تکمیلی، پرس نیز گویند. مانند پرس کارت پایان خدمت یا گواهینامه رانندگی.

price

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
برچسب‌ها:, , ,
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 6 بهمن 1394
  • 797 بازدید
  • بروزرسانی : 28 آبان 1400

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

×