تراکت، برگه‎های تبلیغاتی در قطع معمولا کوچک‎تر از کاغذ A4 است که صاحبان مشاغل برای نشان دادن کار خود منتشر نموده و

در بین مخاطبان خود و عمدتن یا در مکان‎هایی مثل پیاده‎رو‎ها و نمایش‎گاه‎ها بین عابران پخش می‎شود و یا در مکان‎های تجاری و مسکونی توزیع می گردد.

price

این ابزار تبلیغاتی نسبتن ارزان پرطرفدار دارای عمری کوتاه، است و جهت بیان خبر و یا آگاهی دادن یک موضوع در”مدت زمان معلوم” با بیانی مستقیم و بدون واسطه، جهت معرفی و ترغیب مخاطب برای استفاده از خدمات و اقلام مورد نظر، به کار می‎رود به صورتی که خبر و آگهی درج شده بر روی تراکت، نوید از یک تحول، خبر مهم، و یا یک جهش در فعالیت را دارا باشد. تراکت‌ها غالبن با بیان تصویری و نوشتاری و به صورت چهاررنگ و فاقد پیوست می‎باشند برای اندازه آن، ابعاد استاندارد درنظر گرفته شده است. یک گالری، موسسه‎ی تجاری، فرهنگی، و یا غیره، پس از انجام فعالیت‎های روزمره و همیشگی، برای تغییر و تحول در روند عملکرد خود، اقدام به چاپ و تکثیر تراکت می‎نماید تا اعلام کند که شیوه‎ی عملکرد و فعالیت آن واحد در یک مدت زمان معلوم تغییر نموده است. به صورت مثال، خبر از افتتاحیه‎ی موسسه‎ی جدید با گرایش به حرفه‎ی جدید، و یا خبر از حراج‎های فصلی در یک مدت زمان خاص و معلوم، یک رویداد و یا فراخوان شرکت در میتینگ، مسابقه، و جشن‎واره‎های هنری و یا هر رویداد دیگری که احتیاج به معرفی و آگاهی از جهش فکری و روند کاری داشته باشد.

این روزها شاهدیم که بنگاه‎های اقتصادی کوچک به هر بهانه برای تبلیغات خود از این روش استفاده می‎کنند که متاسفانه آن هم به علت نبود اطلاعات کافی در مورد این روش تبلیغاتیست. باید بپذیریم که از تراکت باید بجا استفاده شود و برای تبلیغات، روش‎های مطمین‎تر و اثرگذارتری نیز وجود دارند.

  • پشتیبان سایت
  • آبان ۲۳, ۱۳۹۴
  • 83 بازدید

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.