ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

المانهای موجود در سربرگ ها شامل :

آرم کمپانی یا شرکت و موسسه مربوطه: جای قرار گیری المانها در اوراق اداری مانند بیشتر کارهای گرافیکی، سلیقه ای است و بسته به نظر شخص طراح دارد، اما در مورد جای قرار گیری آرم ها در سربرگ های اداری در ایران باید بدانید، معمولا در گوشه بالا در سمت راست برگه قرار می گیرد. زیرا گوشه بالا، سمت چپ مخصوص قرار گیری تاریخ و شماره و پیوست های اداری می باشد. اما در سربرگ های غیر اداری ، مثلا برای کمپانی های شخصی، ممکن است طراح بتواند جای قرار گیری آرم را به سلیقه خود تعیین نماید. در مجموع قانون خاصی در این مورد نیست ، اما بهتر است آرم در گوشه بالا ، سمت راست سربرگ قرار بگیرد.

تاریخ ، شماره نامه، پیوست : که قاعدتا در بالای برگه و معمولا در سمت چپ درج می گردد. فونت به کار رفته در این المان معمولا 10 یا 11 می باشد و بزرگتر یا کوچکتر از آن معمولا جالب نمی باشد. در سربرگ های اداری تاریخ و شماره و پیوست از الزامات عناصر سربرگ می باشد. اما در سربرگ های غیراداری و شخصی بسته به نیاز و سلیقه می تواند پیوست یا شماره حذف گردد.

عنوان شرکت یا موسسه : که بهتر است در ابتدای سربرگ چاپ گردد تا در وهله اول توسط خواننده دیده شود و تشخیص این که سربرگ متعلق به چه نهاد یا کمپانی می باشد را راحت تر نماید. به غیر از عنوان شرکت گاهی سوتیتری هم در زیر یا ادامه عنوان و نام شرکت آورده میشود. سوتیتر ، توضیحی است در مورد فعالیت شرکت یا کمپانی مربوطه و بهتر است با فونتی ریزتر از عنوان شرکت نوشته شود به گونه ای که عنوان زودتر از سوتیتر دیده شود. فونت استفاده شده درعنوان شرکت سلیقه ای و بسته به نیاز طراحی انتخاب می شود.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  5 راهکار ساده برای فتوشاپ‌کاران تازه کار

آدرس و نشانی : آدرس و نشانی کامل جهت دسترسی به صاحبان سربرگ ، یکی دیگر از عناصر ضروری در طراحی سربرگ ها می باشد تا چنانچه در مکاتبات رسمی نیازی به ارسال پاسخ یا تماس باشد، دسترسی راحت تر گردد. در بخش آدرس و نشانی ، تلفن، فکس، آدرس پست الکترونیکی و آدرس وب سایت ( درصورت داشتن) باید ثبت گردد تا تمامی راههای تماس با کمپانی مربوطه مقدور باشد.

فرم ، خط و اشکال: به غیر از المانهای ذکر شده ، استفاده از فرم و خط در طراحی سربرگ مجاز می باشد و شما می توانید از دو یا سه رنگ نیز در این طراحی بهره جویید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 16 آبان 1394
  • 696 بازدید
  • بروزرسانی : 28 آبان 1400

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

×