شاید اگر شما صاحب یک مغازه کوچک یا یک تولیدی کوچک باشید برای تبلیغ خودتان به فکر چاپ یک بنر کوچک یا تراکت می افتید و اگر به فتوشاپ یا کرل دراو وارد باشید در عرض چند ساعت تلاش یک آگهی یا بنر آماده می کنید و به خیال خودتان یک تبلیغ ایجاد کرده اید. اما تبلیغات چیزی فراتر از این هاست.

تبلیغات چیزی بسیار فراتر آن است. برنامه تبلیغاتی در واقع یک برنامه هماهنگ و جامع است که به دنبال برآورده ساختن اهداف ترفیعی شرکت بوده و در نتیجه مجموعه ای از آگهی های تبلیغاتی است که از رسانه های مختلف و در یک دوره زمانی پخش می شوند. اگر چه ممکن است بر یک آگهی استوار باشداما
اغلب از چندین پیام در آگهی ها به گونه ای استفاده می شود که که احساس یکسانی را برای مخاطبین فراهم آورند.
ساخت و اجرای یک برنامه تبلیغاتی اغلب مستلزم همکاری چندین شرکت و متخصصان آنهاست. اگر چه برخی شرکت ها به تنهایی تمام کارهای مرتبط یا تبلیغات را انجام می دهند، اما در اغلب موارد شرکت ها از موسسات تبلیغاتی برای تهیه پیام های تبلیغاتی استفاده می کنند. موسسه تبلیغاتی با خدمات محدود یک یا چند خدمت تخصصی نظیر ارائه برنامه زمان بندی استفاده از رسانه ها، یا تهیه پیام تبلیغاتی را ارئه می دهند. موسسه های تبلیغاتی با خدمات کامل اکثر یا تمام خدمات لازم برای تبلیغات شرکت ها را ارائه می دهند، که از جمله می توان به تحقیق ، ساخت پیام، انتخاب رسانه، تولید و اجرای نهایی آگهی را نام برد. پنج موسسه بزگ تبلیغاتی دنیا عبارتند از : جی والترز تامسون، مک کان اریکسون ورلدواید، لئوبرنت ورلدواید، BBDO ورلدواید و اگلیوی اندمادر ورلدواید.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  هدرست چیست ؟

تهیه برنامه تبلیغاتی نیازمند افرادی با تخصص های مختلف است. موسسه تبلیغاتی، صرف نظر از اندازه آن تخصص های زیر را برای ساختن پیام و عملی کردن مفهوم آن نیاز دارد:

مدیریت مسئول : مدیر ارشد مسئول یا مدیر مسئول کانون عملیات سازمان است. این شخص استراتژی کل برنامه تبلیغی شرکت را تدوین می کند، بر فعالیت های روزمره شرکت طبق برنامه نظارت می کند، و رابط اصلی بین موسسه تبلیغاتی و شرکت طرف قرار داد است. مدیر مسئول باید تضمین دهد که مشتری از حاصل کار راضی است و در عین حال اعضای موسسه نیز استراتژی تعین شده را اجرا می کنند

خدمات خلاقانه: افراد خلاق، کانون تلاش های ارتباطی موسسه تبلیغاتی هستند. این افراد، ایده های خلاقانه را مطرح کرده و آنها را تبدیل به آگهی های تبلیغاتی می نمایند. این افراد شامل مدیر خدمات خلاقانه موسسه، آگهی نویس ها، ومدیر امور هنری هستند. این گروه، شامل هنرمندانی است که به اهداف بازاریابی جان می بخشند و پیام هایی را خلق میکنند که مورد علاقه مصرف کنندگان قرار می گیرند.

خدمات تحقیق و بازاریابی: محققان در واقع مغز موسسه هستند. آنها به جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعاتی می پردازند که به مدیران مسئول موسسه، در تدوین استراتژی کل کمک می کنند. علاوه بر این، آنها با جمع آوری و ارزیابی عکس العمل های مصرف کنندگان به انواع آگهی های تبلیغاتی به تیم خدمات خلاقانه، وبا ارائه اطلاعات دقیق درباره مخاطبین هدف به آگهی نویس ها کمک می کنند.

برنامه ریزی رسانه ها: برنامه ریز رسانه ها، درواقع ستون برنامه تبلیغاتی است. او به بررسی و تعیین اثر بخش ترین رسانه های ارتباطی پرداخته، و کاراترین ابزارها را برای رساندن پیام به مخاطبین با تعیین مکان، زمان و نحوه تحویل آن پیشنهاد می نماید.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  چاپ بنر تبلیغاتی ویژه کاندیدای دوره انتخابات مجلس در شیراز

با وجود این بسیاری از شرکت ها از ارتباطات بازاریابی یکپارچه استفاده می کنند که در آن تبلیغات تنها یکی از ابزارهای ارتباط بازاریابی است. به دلیل این که IMC چیزی فراتر از تبلیغات است، مدیران مسئول، افرادی از خدمات خلاقانه، برنامه ریزی رسانه، تحقیقات، روابط عمومی، پیشبرد فروش و بازاریابی مستقیم، برای تدوین برنامه ای که به بهترین نحوی نیازهای ارتباطی هر شرکت را برآورده سازد، در قالب تیم هایی با همدیگر همکاری می نمایند.

شما در سازمان خودتان از چه نیروهایی برای تدوین پیام ها و کمپین های تبلیغاتی کمک میگیرد؟

از تجربه های خودتان برای ما بنویسید

در این نوشته از مطالب کتاب : بازاریابی ( افراد واقعی، انتخاب های واقعی) استفاده شده است.

price

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 15 آبان 1394
  • 930 بازدید
  • بروزرسانی : 28 آبان 1400

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 
×