ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

تقویم میتواند به حالات گوناگون تهیه و طراحی شود ولی به استثنا موارد فانتزی تقویم به سه حالت عمده طراحی و ارائه میشود:

1-رومیزی
2-دیواری
3-کتابی
تقویم رومیزی
تقویم های رومیزی را می توان به صورت تک برگ ، چهار برگ و دوازده برگ طراحی کرد .ابعاد تقویم رومیزی معمولا حدود قطع A5 انتخاب میشود اگرچه ممکن این ابعاد به قطع مربع یا مستطیل یا ابعاد آزاد دیگر تغییر یابد.
در صورتی که مسائل اقتصادی سبب شوند تقویم رومیزی به صورت تک برگ ارائه شود و طراحی آن به دلیل فضای اندک بسیار مشکل است در این حالت بهتر است شش ماه سال در یک رو و شش ماه دوم در روی دیگر درج شوند و تا حد امکان از آوردن عوامل بصری اضافه خودداری شوند.
همچنین شاید بهتر باشد از درج ماها و روزهای قمری و میلادی خودداری شوو اندازه قلم اعداد و حروف در تقویم های رومیزی محدوده دی بین دوازده تا شانزده را در بر میگیرد.
در صورتی که لازم باشد ماه های میلادی و قمری در کنار ماه های خورشیدی آورده شوند بهتر است اندازه آن های 2 تا 4 پوینت کوچکتر باشند.
از راه های متدوال منظم کردن فضای صفحات تقویم استفاده از جدول و قرار دادن نام روزهای و اعداد ماه در داخل آن است.
مشخص کردن روزهای تعطیل توسط رنگ استفاده از قلم متفاوت یا غیره ضروری است.
همچنین مناسبت های خاص اگرچه جزء تعطیلات محسوب نشوند ترجیحا باید به صورت نوشتاری در حاشیه صفحه و یا در آخرین صفحه تقویم که ویژه این موارد تنظیم شوند یاید قید شود.
تقویم رومیزی در صورتی که تک برگ نباشد دارای جلد است و عدد سال عنوان صاحب تقویم نام شرکت یا کالا و احتمالا عکس یا اشعار تبلیغاتی مرتبط بروی ان قید میشود نحوه صحافی تقویم رومیزی به شیوه های گوناگون است ولی معمولا برای تقویم هایی که چندین برگ دارند صحافی فنری (فلزی یا پلاستیکی)انتخاب میشود.در طراحی صفحات تقویم رومیزی در صورتی که هر دو روی برگه های تقویم طرحی چاپ شده باشد باید دقت داشت تا پس از ورق خوردن صفحات هر دو صفحه جهت دید یکسان داشته باشد.تقویم رومیزی معمولا دارای پایه است این پایه یا از جنس برگه های تقویم درست میشود یا از مقوای ضخیم تر به صورت منشوری به تقویم اضافه میشود.
تقویم دیواری
ابعاد تقویم های دیواری را میتوان در محدوده ای متنوع تعیین کرد ولی در هر حال دلیل طراحی تقویم به صورت دیواری گذشته از عدم نیاز به قرار گیری و روی سطح افقی امکان خواندن موارد نوشتاری از فاصله نسبتا زیاد است .این ابعاد قاعدتا از قطع قطع A3 بزرگتر و ممکن است تا قطع 70 سانتی متر افزایش یابد به این گونه تقویم ها تقویم پوستری گفته میشود .تقویم دیواری بطور معمول دارای برگ های 1 رو چاپ است و بیشتر به صورت تک برگ و فصلی طراحی میشود (دارای چهار برگ برای هر فصل و یک روی جلد)همچنین تقویم های دیواری ممکن استدارای دوازده ماه طراحی شده در دوازده برگ جداگانه باشد.تقویم های دیواری به ویژه در حالت و ابعاد پوستری دارای عکس و تصویر هستند و غالبا بیشتر فضای هر صفحه را تصاویر مرتبط با موضوع و یا صرفا تزیینی بخود اختصاص میدهند نحوه قرار گیری روزهای ماه نیز برخلاف تقویم های رئمیزی که غالبا به صورت جدول شده هستند به صورت خطی انجام می پذیرد.
تقویم کتابی
تقویم های کتابی ابعاد متفاوت دارند و متداول ترین آنها سررسیدها هستند که قطع وزیری ، پالتویی و جیبی دارند در سررسیدها هر صفحه به یک روز از سال اختصاص داده و معمولا روزهای پنج شنبه و جمعه در یک صفحه قرار میگیرد ولی در صورتی که تقویم در قطع جیبی طراحی شود معمولا هر صفحه یک هفته را درون خود جا میدهد سررسیدها عموما اطلاعات جانبی همچون شماره تلفن های ضروری که شهرستان ها و دیگر شهرها ، فواصل شهر های مهم ، ساعات رسمی دیگر کشور ها ،دفترچه تلفن اختصاصی و غیره را در بخش های مشخص و منظم تقویم همراه دارند معمولا اندازه قلم بکار گرفته شده در سررسید با اندازه آن ها در تقویم رومیزی نزدیک است . گذشته از موارد یاد شده نمونه های دیگر از اجزای تقویم ها امکان پذیرند که به طرح موضوع و مخاطب می توانند دارای ساختار و فرمت متفاوت و کاملا متنوع در اجرا باشند اینگونه از تقویم ها در اغلب موارد دادرای موضوع های فانتزی به ویژه برای کودکان خواهد بود.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  تبلیغات در Adobe Illustrator

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 27 مهر 1394
  • 688 بازدید
  • بروزرسانی : 28 آبان 1400

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

×