چاپ کلندر

دستگاه کلندر یکی از معدود دستگاههای چاپ حرارتی غلطکی است که عمل انتقال تصویر را با استفاده از حرارت و بر مبنای تکنولوژی سابلیمیشن انجام می دهد . امروزه این دستگاه ها به طور ویژه و خاص برای چاپ روی پارچه انتخاب مناسبی هستند ; به همین دلیل در صنعت دیجیتال به انتخاب اول بسیاری از شرکت ها تبدیل شده است . البته نمونه های مختلفی از این دستگاه ها در بازار وجود دارد که شرایط فنی آنها با یکدیگر متفاوت است .

دستگاه کلندر چیست ؟

دستگاه کلندر یک دستگاه انتقال دهنده حرارت به منظور ایجاد چاپ روی سطوح مختلف و به طور ویژه چاپ روی پارچه و لباس است . در این دستگاه‌ها از یک غلتک مخصوص استفاده شده که گردش آن به همراه حرارت باعث تصعید جوهر می شود . بنابراین انتقال آن به سطح پارچه یا هر سطح انعطاف پذیر دیگر می‌شود . در بسیاری از منابع از این دستگاه تحت عنوان دستگاه کلندر سابلیمیشن یاد می‌شود ; که با توجه به شرایط چاپ و نحوه انجام آن از این عنوان استفاده شده است . طراحی خاص این دستگاه ها به شرکت ها اجازه می دهد که از آن برای چاپ روی پارچه یا چاپ روی کاغذ های بزرگ استفاده شود .

دو ویژگی جالب در دستگاه کلندر وجود دارد که آن را به یک انتخاب مطلوب برای کارگاه‌های چاپ تبدیل کرده است . ویژگی اول استفاده از تکنولوژی سابلیمیشن است باعث شده که دستگاه بسیار راحت باشد و اپراتور نیاز به آموزش های حرفه ای و پیشرفته نداشته باشد . در زمان گرم کردن غلطک دستگاه با استفاده از روغن داغ انجام می‌شود ; که باعث یکنواختی حرارت در غلتک دستگاه شده و چاپ یکپارچه و مناسبی را پیاده می‌کند .

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  تاریخچه طراحی و چاپ پرچم
کاربردهای دستگاه کلندر چاپ پارچه

در یک دستگاه سابلیمیشن ۸ کاره ما با ۸ قالب متفاوت مواجه هستیم که برخی از این قالب ها برای چند حوزه مشابه هستند. همین وضعیت در مورد دستگاه کلندر چاپ پارچه هم وجود دارد و می توان از توانایی بالقوه تکنولوژی سابلیمیشن در آن بهره برد . با این تفاسیر می‌توان انتظار داشت که در ساده ترین حالت ممکن از این دستگاه ها برای چاپ پارچه ، پرچم و کاغذ به صورت رول استفاده شود .

البته با قابلیت ها و توانایی هایی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده ; امکان استفاده از آن برای چاپ روی سطوح منعطف وجود دارد و تمامی موادی که با غلتک دستگاه همخوانی داشته باشند با این دستگاه چاپ می شوند .

چاپ کلندر پرچم
چاپ کلندر در شیراز

جهت مشاهده ی روش های چاپ دیگر ( افست – جوهرافشان – سابلیمیشنلیزری – حرارتی – ریسوگرافی – تامپو – سیلک – داغکوب و … ) می توانید اینجا کلیک کنید .

جهت مشاهده ی نمونه کار های مجموعه ی سرویس های طلایی در اینستاگرام می توانید اینجا کلیک کنید .

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
  • اپراتور شماره 2 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 27 اردیبهشت 1401
  • 883 بازدید
  • بروزرسانی : 22 اردیبهشت 1402

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 
×