ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

دستگاه ریسوگراف، مخصوص چاپ و تکثیر با سرعت بالا،


برای اولین بار توسط شرکت ریسو ژاپن به بازار دنیا عرضه شد. تکنیک چاپ در این دستگاهها، که به نام تکنیک ریسوگرافی شناخته شده است، از طریق ایجاد متن یا تصویر بر روی استنسیل ( مستر ) صورت می گیرد. بدین معنی که به وسیله یک اسکنر دقیق، از نسخه آماده برای چاپ، نمونه ای بر روی سطح استنسیل ایجاد می شود و سپس این استنسیل بر روی درام دستگاه قرار گرفته که می تواند برای چاپ تا ده هزار نسخه مورد استفاده قرارگیرد. بعد از مستر سازی، کافی است تیراژ مورد نیاز برای دستگاه انتخاب گردد تا با عبور متوالی کاغذها از زیر درام در حال چرخش، عمل چاپ با سرعت و سهولت انجام گیرد.

زمان لازم برای ساخت اولین کپی در دستگاههای ریسوگراف بین ۱۶ تا ۵۷ ثانیه و سرعت چاپ بین ۶۰ تا ۱۸۰ برگ در دقیقه قابل تنظیم می باشد. سرعت و کیفیت بالا و از همه مهمتر هزینه اندک و سهولت کار با دستگاههای ریسوگراف، این دستگاهها را به یک سیستم قابل اعتماد که ۶۱ درصد از بازار فروش دنیا را به خود اختصاص داده، تبدیل نموده است. شاید در مرحله نخست، این دستگاه به دلیل شباهت ظاهری با دستگاههای فتوکپی یکسان پنداشته شود. در حالیکه واقعاً چنین نیست.

توجه به ویژگی های دستگاه ریسوگراف، تفاوت اصلی و برتری های بارز، این دستگاه را نسبت به دستگاه فتوکپی کاملا مشخص می نماید:

– سرعت فوق العاده بالا، در حد سرعت ماشینهای چاپ ( ۱۰۸۰۰ برگ در ساعت).
– کیفیت بالای چاپ به دلیل وجود اسکنر و فرآیند استنسیل سازی، هیچ تغییر کیفیتی بین اولین کپی تا تیراژ ۱۰۰۰۰ نسخه به وجود نخواهد آمد.
– هزینه بسیار اندک مواد مصرفی و کاهش قیمت تمام شده هر برگ به نسبت افزایش تیراژ.
– امکان چاپ بر روی انواع کاغذ و مقوا بدون محدودیت در ابعاد و وزن کاغذ.
– امکان برقراری ارتباط با کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری و چاپ مستقیم از طریق کامپیوتر در کمترین زمان.
– امکان چاپ تک رنگ( با استفاده از درام های رنگی).
– عدم احتیاج به تعمیر و سرویس های پی در پی و هزینه بسیار نا چیز سرویس و نگهداری دستگاهها (هزینه تعمیرات دستگاه ریسو گراف در طول یکسال یک بیستم دستگاه فتوکپی می باشد).
– هزینه اندک برق مصرفی.
– امکان ویرایش، ایجاد ترام، حذف یا تغییر قسمتهایی دلخواه از نمونه اصلی.
– عدم نیاز به گرم یا خنک شدن دستگاه. دستگاههای ریسوگراف به دلیل نداشتن سیستم حرارتی، می توانند ساعتهای متوالی مورد استفاده قرار گیرند.
– عدم نیاز به پرسنل متخصص.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  چاپ داغکوب

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

×